GP Ιαπωνίας: Κυριαρχία και πρωτάθλημα για τον Verstappen στον μαραθώνιο της Suzuka


Ο Max Verstappen πήρε τη νίκη στον επεισοδιακό αγώνα της Suzuka, και μαζί το πρωτάθλημα! Η FIA κατάφερε να κάνει και πάλι μία αμφιλεγόμενη κίνηση με την έξοδο γερανού στην πίστα ενώ υπήρχαν μονοθέσια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 9/10/2022

Στην εκκίνηση, ο Verstappen με τον Leclerc είχαν μάχη για την πρωτιά, με τον Ολλανδό να μένει στην εξωτερική και να κρατά την θέση, ενώ πίσω ο Vettel είχε τετακέ στη Στροφή 1.

Στα μισά του γύρου, ο Sainz πάτησε σε ένα ρυάκι νερού, έχασε τον έλεγχο της F1-75 κι είχε τετακέ που τον βρήκε στις μπαριέρες, και τον έθεσε εκτός αγώνα.

Και με τις συνθήκες να χειροτερεύουν λόγω της αυξημένης έντασης της βροχής, το race control πήρε την απόφαση να διακόψει προσωρινά τον αγώνα.

Στη διάρκεια της δίωρης διακοπής, έγινε γνωστό πως ένας γερανός ήταν στην πίστα την ώρα που όλα τα μονοθέσια βρίσκονταν σε αυτήν, πρώτο υπό καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας και μετά υπό κόκκινη σημαία, με όλους τους οδηγούς να τον προσπερνούν, καθώς αυτός περισυνέλλεγε το μονοθέσιο του Sainz.

Ασφαλώς, υπήρξε μεγάλη αντίδραση από το κοινό, αλλά και τους οδηγούς και τους επικεφαλής των ομάδων, που ομόφωνα καταδίκασαν το γεγονός και κάλεσαν τη FIA να εξετάσει τι συνέβη εκεί και να βρει λύσεις για να μην επαναληφθεί

Το ζήτημα ήταν ακόμα πιο λεπτό, αναλογιζόμενος κανείς ότι το 2014 υπήρξε ατύχημα με γερανό, όταν o Jules Bianchi χτύπησε με έναν και υπέστη τραύματα που λίγους μήνες μετά θα του στερούσαν τη ζωή.

Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία έριξε το φταίξιμο στον Gasly, που όμως δεν ήταν ο μόνος που πέρασε από το σημείο, καθώς κινείτο με 250 km/h, ενώ τόνισε πως όσα έγιναν αποτελούν μέρος της κανονικής, έννομης διαδικασίας απομάκρυνσης ενός μονοθεσίου.

Κι εγένετο αγώνας

Στις 10:15 Ελλάδας, ο αγώνας επανεκκίνησε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, και με 42 λεπτά στο χρονόμετρο, η εκκίνηση ήρθε εν κινήσει, με τον Verstappen να ηγείται των Leclerc, Perez, Ocon, Hamilton, Alonso, Russell, Ricciardo, Tsunoda και Schumacher στη δεκάδα. Vettel και Latifi μπήκαν αμέσως στα pits για τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Τρεις γύρους μετά, σχεδόν όλοι μπήκαν ταυτόχρονα για τα ενδιάμεσα ελαστικά, με τους Alonso, Ricciardo και Schumacher να μένουν στην πίστα και να μένουν στην πρώτη τριάδα.

Πίσω τους, ο Verstappen ήταν 4ος, με τον Zhou που δεν είχε σταματήσει να είναι πίσω του κι ανάμεσα σε αυτόν και τον Leclerc.

Ο Alonso έκανε τη δική του αλλαγή μαζί με τον Ricciardo στον επόμενο γύρο, ενώ ο Schumacher έμεινε έξω, χάνοντας την θέση του από τον Verstappen. Ο Γερμανός έμενε έξω με την ελπίδα να γίνει κάτι και να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα.

Ο μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Vettel, που έκανε νωρίς το pit stop, ενώ αντίθετα χαμένος βγήκε ο Alonso που άργησε να μπει για την αλλαγή στα ενδιάμεσα.

Την ίδια ώρα, o Schumacher κρατούσε πίσω του τους Ocon και Hamilton, αλλά όχι για πολύ, καθώς συνέχισε να οπισθοχωρεί με τα full wets.

Μπροστά, ο Verstappen άνοιγε συνεχώς τη διαφορά του από τον Leclerc, χάνοντας χρόνο κι από τον Perez, με μόνη ενεργή μάχη αυτή του Ocon με τον Hamilton, με τον 7κις πρωταθλητή να καταδιώκει τον Γάλλο.

Αντίστοιχα, ο Alonso είχε φτάσει τον Vettel, με τους δύο να παλεύουν για την 6η θέση.

Ο Ισπανός μπήκε στα pits για φρέσκο σετ ενδιάμεσης γόμας, με 8 λεπτά να απομένουν, καθώς είδε πως ο Zhou, που έπραξε το ίδιο, κινείτο σχεδόν 6 δευτερόλεπτα ταχύτερα του Bottas. Ο οδηγός της Alpine έπεσε 10ος.

Την ίδια στιγμή, ο Perez είχε φτάσει τον Leclerc, με τη διαφορά πλέον μικρότερη του ενός δευτερολέπτου.

Όλες αυτές οι μάχες έφτασαν μέχρι και τον ακροτελεύτιο γύρο, όμως μόνο ο Alonso ήταν αυτός που πέρασε στην 7η θέση, με τον Perez να μην περνά τον Leclerc, αν κι «έκοψε» το τελευταίο σικέιν για να μείνει 2ος.

Οι αγωνοδίκες αντέδρασαν σχετικά γρήγορα, όμως, και τιμώρησαν τον Μονεγάσκο με 5 δευτερόλεπτα ποινής για το πώς επέστρεψε στην πίστα, ρίχνοντάς τον 3ο στην τελική κατάταξη!

Ο Max Verstappen έμεινε ανεπηρέαστος από όλα αυτά κι έμεινε πρώτος, πανηγυρίζοντας την πρώτη του νίκη επί ιαπωνικού εδάφους.