Λεπτά πριν αρχίζει ο αγώνας, έγινε γνωστό πως μόνο ο Hamilton είχε τη σκληρή γόμα από τους πρωτοπόρους για την εκκίνηση, ενώ ο Tsunoda επέστρεψε στο pitlane με θέμα στο σύστημα φρένων της ΑΤ02 του, και τελικά δεν συμμετείχε στον αγώνα.
Στην εκκίνηση, ο Ricciardo πήρε την πρωτοπορία του αγώνα από τον Verstappen, που έδωσε και μάχη με τον Hamilton, ακουμπώντας ελαφρώς στο chicane της della Roggia, κρατώντας τη 2η θέση, με τον Βρετανό να πέφτει 4ος πίσω από τον Norris.
Πίσω τους, ο Giovinazzi είχε επαφή και έξοδο στις μπαριέρες στην ίδια στροφή, βγάζοντας για λίγο το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας προτού γυρίσει ο αγώνας σε κατάσταση πράσινης σημαίας. Μάλιστα, ο Ιταλός δέχτηκε και ποινή 5 δλ. για μη ασφαλή επιστροφή στην πίστα.
Μετά από 3 γύρους, ο Verstappen έφτασε τον Ricciardo, θέλοντας να ανακτήσει την πρωτοπορία του αγώνα. Αλλά, με το DRS όχι τόσο ισχυρό εδώ και με τον Ricciardo να κρατά καλά στα πιο κλειστά κομμάτια, η κατάσταση δεν άλλαζε μπροστά – αλλά ούτε και στις πιο χαμηλές θέσεις της κατάταξης.
Αυτός που κέρδιζε σίγουρα έδαφος ήταν ο Bottas, που από την τελευταία θέση είχε ανέβει στην 12η μέχρι τον 10ο γύρο, με τη σκληρή γόμα.
Παράλληλα, ο Perez πέρασε τον Sainz για να βρεθεί 6ος, πίσω από την έτερη Ferrari του Leclerc.
Κάπου κοντά στον 18ο γύρο άρχισε η συζήτηση για την αντοχή των πίσω ελαστικών από τους πρωτοπόρους, καθώς παραπονέθηκαν για γλίστρημα στις εξόδους των στροφών.
Πρώτος μπήκε στα pits ο Ricciardo στον 22ο γύρο, για να βάλει τη σκληρή γόμα για να φτάσει ως το τέλος του αγώνα. Έναν γύρο μετά έπραξε το ίδιο κι ο Ολλανδός διώκτης του, που όμως είχε ένα καταστροφικό pit stop 11,1 δευτερολέπτων, πέφτοντας πίσω κι από τους Bottas, Stroll και Alonso που δεν είχαν κάνει αλλαγή ως τότε.
Την ίδια ώρα, ο Hamilton προσπέρασε τον Norris, που πλέον ηγείτο του αγώνα, όσο ο Βρετανός της McLaren μπήκε για αλλαγή ελαστικών.
Ο 7κις πρωταθλητής έκανε κι αυτός την αλλαγή του στη μέση γόμα στον 25ο γύρο, κι επέστρεψε στην πίστα οριακά μπροστά από τον Verstappen. Οι δύο τους είχαν ακόμα μία μάχη, κι ακόμα ένα τρομερό συμβάν ανάμεσά τους, αφού στην έξοδο του πρώτου σικέιν είχαν επαφή, κι ο Ολλανδός «καβάλησε» τον εμπρός τροχό του Hamilton, με αποτέλεσμα να μείνουν αμφότεροι εκτός αγώνα. Το όλο συμβάν έγινε γνωστό ότι θα εξεταστεί μετά το πέρας του αγώνα.
LAP 26/53
Hamilton and Verstappen collide at Turn 2!
They are both out of the race #ItalianGP ???? #F1pic.twitter.com/6uuh7NhfZ4
— Formula 1 (@F1) September 12, 2021
Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε άμεσα, όπως ήταν φυσικό, με τον Ricciardo να ηγείται, τον Leclerc 2ο και τον Norris 3ο, όλοι μετά τις δικές τους αλλαγές ελαστικών.
Στην επανεκκίνηση στον 31ο γύρο, ο Norris πέρασε για την 2η θέση τον Leclerc, όσο ο Ricciardo έμενε πρώτος, με τους Perez, Sainz, Bottas, Stroll, Alonso, Russell και Latifi στη δεκάδα.
Έναν γύρο μετά, ο Perez έκανε μία κίνηση για να περάσει τον Leclerc στην 3η θέση, κόβωντας πάντως το πρώτο chicane. Ο Μεξικανός, όμως, δεν έδωσε άμεσα την θέση πίσω, λέγοντας στο team radio πως ο Μονεγάσκος δεν του έδωσε χώρο.
Μπροστά, ο Ricciardo είχε σε διαφορά μικρότερη του δευτερολέπτου τον Norris, με τις δύο McLaren να παλεύουν για τη νίκη.
Λίγο μετά, ο Bottas πέρασε τον Leclerc, με τη μέση γόμα, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που ήταν με τη σκληρή.
Σε εκείνο το σημείο, και με τον Φινλανδό να έχει δαιμονιώδη ρυθμό, η McLaren ζήτησε από τον Ricciardo να πιέσει ως το φινάλε.
Την ίδια στιγμή, οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων στον Perez γιατί πέρασε παράνομα τον Leclerc νωρίτερα, κάτι που τον έβαζε σε δύσκολη θέση με τις διαφορές μικρές πίσω του.
Στον 43ο γύρο, ο Bottas πέρασε κιόλας τον Perez, ενώ δευτερόλεπτα μετά βγήκε και το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας για λίγο, μετά την εγκατάλειψη του Mazepin με πρόβλημα στον κινητήρα.
Κι όσο περνούσαν οι γύροι, τόσο πιο σίγουρη έμοιαζε η νίκη του Ricciardo, η 8η της καριέρας του, η πρώτη του με τη McLaren, η πρώτη της ομάδας από το Βραζιλιάνικο GP του 2012. Και όταν πέρασε τη γραμμή του τερματισμού, την πανηγύρισε έντονα.
Μαζί του στο βάθρο, και για το 1-2 της McLaren, ο Lando Norris, ενώ ο Sergio Perez έπεσε πίσω χάρη στην ποινή του, ανεβάζοντας στην τριάδα τον Valtteri Bottas.
Η βαθμολογία των οδηγών:
1 | Max Verstappen | 226.5 |
2 | Lewis Hamilton | 221.5 |
3 | Valtteri Bottas | 141 |
4 | Lando Norris | 132 |
5 | Sergio Perez | 118 |
6 | Charles Leclerc | 104 |
7 | Carlos Sainz Jnr | 97.5 |
8 | Daniel Ricciardo | 83 |
9 | Pierre Gasly | 66 |
10 | Fernando Alonso | 50 |
11 | Esteban Ocon | 45 |
12 | Sebastian Vettel | 35 |
13 | Lance Stroll | 24 |
14 | Yuki Tsunoda | 18 |
15 | George Russell | 15 |
16 | Nicholas Latifi | 7 |
17 | Kimi Raikkonen | 2 |
18 | Antonio Giovinazzi | 1 |
19 | Mick Schumacher | 0 |
19 | Robert Kubica | 0 |
19 | Nikita Mazepin | 0 |
Και των κατασκευαστών:
1 | Mercedes | 362.5 |
2 | Red Bull | 344.5 |
3 | McLaren | 215 |
4 | Ferrari | 201.5 |
5 | Alpine | 95 |
6 | AlphaTauri | 84 |
7 | Aston Martin | 59 |
8 | Williams | 22 |
9 | Alfa Romeo | 3 |
10 | Haas | 0 |