GP Ολλανδίας: Το grid κι οι πιθανές στρατηγικές


Νέα πίστα, άγνωστες στρατηγικές, κι ένα grid με την προοπτική να μας προσφέρει έναν ωραίο αγώνα στην επιστροφή της F1 στην Ολλανδία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 5/9/2021

Οι κατατακτήριες στο Zandvoort προσέφεραν ένα ενδιαφέρον grid, με μία μίξη γνώριμων αλλά και ασυνήθιστων οδηγών στη δεκάδα (βλ. Giovinazzi, Ricciardo), αλλά και εκπλήξεων εκτός αυτής (Vettel, Perez).

Το grid του αγώνα - Πιθανώς να μεταβληθεί:

1η Σειρά1. Max Verstappen 1’08.885 
  2. Lewis Hamilton 1’08.923
2η Σειρά3. Valtteri Bottas 1’09.222 
  4. Pierre Gasly 1’09.478
3η Σειρά5. Charles Leclerc 1’09.527 
  6. Carlos Sainz 1’09.537
4η Σειρά7. Antonio Giovinazzi 1’09.590 
  8. Esteban Ocon 1’09.933
5η Σειρά9. Fernando Alonso 1’09.956 
  10. Daniel Ricciardo 1’10.166
6η Σειρά11. George Russell 1’10.332 
  12. Lance Stroll 1’10.367
7η Σειρά13. Lando Norris 1’10.406 
  14. Nicholas Latifi 1’11.161
8η Σειρά15. Yuki Tsunoda 1’11.314 
  16. Sergio Perez 1’10.530
9η Σειρά17. Sebastian Vettel 1’10.731 
  18. Robert Kubica 1’11.301
10η Σειρά19. Mick Schumacher 1’11.387 
  20. Nikita Mazepin 1’11.875

Και ένα, και δύο pit stops!

Ούσα νέα πίστα στο καλεντάρι, και με τη φρέσκια άσφαλτο και τις κεκλιμένες στροφές, η Pirelli επέλεξε να κινηθεί συντηρητικά στην επιλογή των γομών για τον αγώνα, φέρνοντας τις τρεις πιο σκληρές.

Αυτό μπορεί, σύμφωνα με την ίδια, να επιτρέψει τη στρατηγική ενός pit stop σήμερα το απόγευμα: εκκίνηση με τη μαλακή γόμα, και αλλαγή στη σκληρή στον 25-30ο γύρο.

Η έτερη επιλογή είναι ένα two-stopper, όπως λένε κι οι... φίλοι μας οι Άγγλοι, με τη μαλακή γόμα ως τον 24ο γύρο, τη μετάβαση στη μέση μέχρι τον 55ο, και στο φινάλε ξανά με τη μαλακή C3.

Οι ομάδες θα ήθελαν -ιδανικά- να πάνε σε μία στάση για αλλαγή ελαστικών, καθώς η πίστα είναι πολύ μικρή και το προσπέρασμα δύσκολο - προτιμάται η θέση στην πίστα από ένα φρέσκο σετ ελαστικών.

Παρόλα αυτά, θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως ένα συμβάν θα βγάλει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, οπότε είναι πιο πιθανό να γίνουμε μάρτυρες διαφορετικών μεταξύ τους στρατηγικών, με κάποια παραλλαγή δύο stop.

Τα διαθέσιμα ελαστικά ανά οδηγό:

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική, όλα είναι ανοιχτά ως ένα βαθμό, με τα δύο stop αλλά και το ένα stop να είναι πιθανά. Παρόλα αυτά, οι ομάδες θα θέλουν να εστιάσουν σε στρατηγική ενός pit stop, που μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση της μαλακής ή και της μεσαίας γόμας στην αρχή, με ένα τελευταίο stint με τη σκληρή. 

«Χωρίς δεδομένα από προηγούμενους αγώνες, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να δούμε κάποιους οδηγούς να ρισκάρουν, κάτι που μπορεί να αποδώσει καρπούς.»