GP Σάο Πάολο: Από 10ος, νικητής ο Hamilton μετά από τιτάνια μάχη με τον Verstappen


Σε έναν αγώνα με αμείωτο ενδιαφέρον από την αρχή ως το τέλος, o Lewis Hamilton πήρε την νίκη στο Interlagos, μετά από μνημειώδη μάχη με τον Max Verstappen και έξοδο των δύο! 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 14/11/2021

Στην εκκίνηση, ο Bottas έχασε την πρώτη θέση από τον Verstappen και τη 2η από τον Perez μέσα σε 4 στροφές, ενώ ο Norris είχε επαφή με τον Sainz που του επέφερε κλατάρισμα και μία πρόωρη επίσκεψη στα pits.

O Hamilton είχε καταφέρει να πάρει 4 θέσεις, ανεβαίνοντας 6ος, ενώ μέχρι τον 4ο γύρο είχε περάσει και τον Sainz και τον Leclerc για την 4η θέση.

Ο στόχος για τις Red Bull είχε επιτευχθεί με το 1-2, ενώ ο Hamilton ήταν 3ος ως τον 5ο γύρο, και ήταν έτοιμος να εξαπολύσει επίθεση στους Perez και Verstappen, κατά σειρά.

Τότε βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να καθαρίσει η πίστα από θραύσματα που έμειναν εκεί από την επαφή Tsunoda-Stroll στον προηγούμενο γύρο.

Η επανεκκίνηση ήρθε στον 10ο γύρο και ο Verstappen κρατήθηκε στην πρωτοπορία, με τον Hamilton να προσπαθεί αλλά να μην καταφέρνει να πάρει την θέση από τον Perez.

Στον ίδιο γύρο, ο Schumacher είχε επαφή με τον Raikkonen ενώ ο δεύτερος τον προσπερνούσε, με αποτέλεσμα να βλέπει την εμπρός πτέρυγά του να σπάει και να έρχεται κάτω από το μονοθέσιο. Αυτό οδήγησε σε καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, μέχρι να καθαρίσει η πίστα.

Ο αγώνας επέστρεψε σε κανονική ροή 2 γύρους μετά, χωρίς αλλαγές στις θέσεις των πρωτοπόρων, ενώ από όλο αυτό επωφελήθηκε ο Norris, που ανέβηκε 15ος.

Αυτό δε σήμαινε πως ο Hamilton, με τη δαιμονιώδη ταχύτητα της W12 στην ευθεία, δεν πίεζε με ό,τι μέσα είχε τον Perez για να βρεθεί στην ουρά του Verstappen.

Εκεί ο Μεξικανός ζήτησε από την ομάδα να πει στον teammate του να μειώσει ταχύτητα, για να του δώσει DRS και να αμυνθεί με ίδια μέσα του Hamilton.

Αυτό δε συνέβη, με τον Verstappen να θέλει να μείνει μακριά για να καλυφθεί από το undercut. Κι ενώ ο Perez έχασε την θέση στον 18ο γύρο και την ανέκτησε στα φρένα για την Κ4, ο Hamilton κατάφερε να περάσει και να μείνει μπροστά στον 19ο γύρο.

Η διαφορά Verstappen-Hamilton ήταν στα 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ πίσω ο Bottas πίεζε τον Perez για την τελευταία θέση του βάθρου.

Στο midfield, ο Ricciardo είχε καταφέρει να ανέβει 8ος, σε μάχη με τον Vettel.

Με τον 7κις πρωταθλητή να βλέπει πως δεν μπορεί να πλησιάσει τον Verstappen, μπήκε στα pits για ένα σετ σκληρής γόμας στον 27ο γύρο, σε μία προσπάθεια undercut, επιστρέφοντας στην πίστα 6ος.

Ο Verstappen κι η Red Bull κάλυψαν το stop του, και βγαίνοντας κατάφερε να είναι μπροστά του για 1,6 δλ.!

Αμφότεροι πια στο σκληρό ελαστικό, σημασία είχε ποιος θα είχε τον καλύτερο ρυθμό.

Στον επόμενο γύρο ακολούθησε ο Perez, ενώ η Ferrari θέλησε να καλύψει το undercut του Gasly στο midfield, βάζοντας τη μέση γόμα στον Sainz.

Και τότε, στον 30ο γύρο, Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας τέθηκε ξανά σε ισχύ, με το μονοθέσιο του Stroll να αφήνει debris στην πίστα.

Εκεί μπήκε για αλλαγή ελαστικών ο Bottas, βγαίνοντας μπροστά από τον Perez και κερδίζοντας έτσι την θέση.

Μπροστά, όμως, η μάχη είχε τρομερό ενδιαφέρον, αφού οι Verstappen και Hamilton ήταν κοντά στο 1 δευτερόλεπτο σε διαφορά, με τον Βρετανό να θέλει πάσει θυσία να πάρει τη νίκη από τα χέρια του μεγάλου του αντιπάλου. Είχαν παρόμοιο ρυθμό, με τη W12 να πρωτοστατεί στις ευθείες και την RB16B να κερδίζει κάτι στο δεύτερο sector.

Στη δεκάδα, ο Tsunoda έχανε συνεχώς θέσεις, με τον Vettel και τον Alonso να τον περνούν σε έναν γύρο στον 39ο.

Τότε, στον 40ο γύρο, o Verstappen μπήκε στα pits για σκληρή γόμα, με τον Hamilton να μιλά με την ομάδα για πιθανή αλλαγή ελαστικών και ίσως αλλαγή γόμας.

Ο Hamilton έμεινε έξω για περισσότερους γύρους, ενώ η Mercedes κάλεσε τον Bottas για φρέσκο σετ της σκληρής γόμας.

Κι αφού μπήκε κι ο Perez, o Verstappen ανέβηκε 2ος με διαφορά 18 δλ. από τον πρωτοπόρο Hamilton.

Ο Βρετανός έκανε την αλλαγή του στον 43ο γύρο, κι έβαλε τη σκληρή γόμα ξανά τελικά, βγαίνοντας πίσω από τον Ολλανδό με διαφορά 2,6 δλ.

Γρήγορα βρέθηκε σε απόσταση DRS από τον Verstappen, και ήθελε να τον περάσει το συντομότερο δυνατό. Όταν ο Hamilton έκανε την κίνησή του, ο Verstappen τον ώθησε εκτός πίστας στην Τ4, και οι αγωνοδίκες έκριναν πως έπρεπε να δουν το συμβάν για πιθανή ποινή.

Τελικά, αποφάσισαν να μην εξετάσουν καν το συμβάν, κι ενώ οι δυο τους συνέχιζαν να είναι κοντά όσο πλησίαζε το φινάλε του αγώνα.

Στον 58ο γύρο ήρθε η νέα σημαντική επίθεση του Hamilton στον Verstappen, ανεπιτυχής όμως, έστω κι οριακά.

Στον επόμενο, όμως, τα κατάφερε και πέρασε πρώτος, για να μείνει εκεί ως το φινάλε του αγώνα και να πάρει τη νίκη, εκκινώντας από την 10η θέση!

Στο midfield, ο Alonso αμυνόταν του Gasly, αλλά τελικά έχασε την 7η θέση από τον Γάλλο.

Μπροστά, χωρίς αλλαγές, και με τον Bottas να μην προλαβαίνει να κερδίσει κι άλλη θέση, ο Lewis Hamilton πανηγύρισε τη νίκη, ο Max Verstappen πήρε το καλύτερο που μπορούσε τελικά με την 2η θέση, και η διαφορά τους πια είναι στους 13 βαθμούς στη μάχη του τίτλου.

Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών:

 
1Max Verstappen332.5
2Lewis Hamilton318.5
3Valtteri Bottas203
4Sergio Perez178
5Lando Norris151
6Charles Leclerc148
7Carlos Sainz Jnr139.5
8Daniel Ricciardo105
9Pierre Gasly92
10Fernando Alonso62
11Esteban Ocon50
12Sebastian Vettel42
13Lance Stroll26
14Yuki Tsunoda20
15George Russell16
16Kimi Raikkonen10
17Nicholas Latifi7
18Antonio Giovinazzi1
19Mick Schumacher0
19Robert Kubica0
19Nikita Mazepin0
 

Και κατασκευαστών:

1Mercedes521.5
2Red Bull510.5
3Ferrari287.5
4McLaren256
5Alpine112
5AlphaTauri112
7Aston Martin68
8Williams23
9Alfa Romeo11
10Haas0