Η Ελλάδα στην… κορυφή της Formula 1


Το 2017 ήταν η πρώτη αγωνιστική σεζόν κατά την οποία η Formula 1 λειτούργησε υπό τη σκέπη της Liberty Media. Πολλές καινοτομίες είδαμε να λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς, με το σπορ να γίνεται σαφώς πιο εξωστρεφές σε σχέση με το παρελθόν. Άλλωστε αυτός ήταν ο στόχος του Chase Carrey και των συνεργατών του, οι οποίοι προσπαθούν –καθ το καταφέρνουν- να δείξουν πως η «μετά Bernie Ecclestone εποχή» της Formula 1 μόνο προς τη… δόξα μπορεί να οδηγήσει το σπορ.

  • 6/1/2018

Όποιος ασχολείται με τα τηλεοπτικά δρώμενα της Formula 1 σίγουρα μπόρεσε να αντιληφθεί τις μεγάλες αλλαγές που έγιναν κατά τη διάρκεια της σεζόν. Τα γκαράζ των ομάδων άρχισαν να… ανοίγουν σταδιακά, σε κάθε «διακοπή» της δράσης είχαμε τον Charlie Whiting να μας εξηγεί τους λόγους της εκάστοτε καθυστέρησης, το σπορ γίνεται κάθε μέρα πιο θεαματικό.

Κι αυτό αποτυπώθηκε και στους αριθμούς, Διόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως σχεδόν 1,4 δισεκατομμύρια τηλεθεατές στις 20 κορυφαίες τηλεοπτικές αγορές του πλανήτη, μεταξύ των οποίων και η ελληνική, παρακολούθησαν τα grand prix του 2017.

Πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι σε Γερμανία, Βραζιλία, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο, οι δείκτες τηλεθέασης κινήθηκαν αυξητικά, μολονότι σε πολλές απ’ αυτές τις χώρες η Formula 1 μεταδίδεται επί το πλείστον από συνδρομητικά δίκτυα κι όχι από «ελεύθερα» κανάλια.

Μάλιστα στην Ιταλία η αύξηση της τηλεθέασης ήταν της τάξης του 19,1%, συνέπεια της πολύ καλής σεζόν –τουλάχιστον μέχρι τη θερινή διακοπή- της Ferrari. Όμως αι στη Βραζιλία η τηλεθέαση ανέβηκε κατά 13,4%, στη farewell του Felipe Massa.

Κατά μέσο όρο 603 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν κάθε αγώνα του 2017, είτε αναφερόμαστε σε live, είτε σε μαγνητοσκοπημένες μεταδόσεις. Έστω και για μία φορά 352,2 εκατομμύρια άνθρωποι είδαν Formula 1 το 2017, με τον συγκεκριμένο αριθμό να είναι αυξημένος σε σχέση με το 2016.

Σπουδαία δουλειά, όμως, γίνεται και στον τομέα των social media από τη Liberty. Η Formula 1 έχει πλέον σχεδόν 12 εκατομμύρια followers σε Facebook, Twitter και Instagram, ενώ το κανάλι του σπορ στο Youtube εμπλουτίζεται καθημερινά με εξαιρετικό υλικό τόσο από τους αγώνες όσο και από το παρασκήνιο αυτών. Προφανώς τεράστιο ρόλο σε αυτή την «εκτόξευση» του σπορ έχει παίξει η «χαλάρωση» ορισμένων αυστηρών κανόνων του παρελθόντος, μιας και πλέον τόσο οι ομάδες όσο και οι πιλότοι μπορούν να «ανεβάζουν» υλικό της αρεσκείας τους στους λογαριασμούς τους.

Κι ακόμα είμαστε μόνο στην αρχή…