Η Honda εξηγεί πώς βελτίωσε την απόδοση του κινητήρα της


Ο τεχνικός διευθυντής της Honda F1, Toyoharu Tanabe, εξήγησε τίνι τρόπο κατάφερε η ομάδα του να βελτιώσει την απόδοση του κινητήρα, χωρίς να εισάγει νέα μέρη.

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 2/7/2021

Με την εισαγωγή του δεύτερου κινητήρα στις Red Bull και AlphaTauri, η Honda δέχτηκε αρκετά σχόλια για την αύξηση στην απόδοση της μονάδας ισχύος της, ιδίως από τη μεριά της Mercedes, που φάνηκε να υπονοεί ότι οι Ιάπωνες βελτίωσαν -παρά τους κανονισμούς- το σύνολό τους.

Ο Christian Horner, team principal της Red Bull, έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως νέα λιπαντικά βελτίωσαν κάπως την τελική ταχύτητα που αγγίζει η RB16B με τον RA621H στο πίσω μέρος της.

Για το θέμα ρωτήθηκε και ο τεχνικός επικεφαλής της Honda F1, Toyoharu Tanabe, που όταν έγινε λόγος για φήμες περί αύξησης της ιπποδύναμης του ιαπωνικού κινητήρα κατά 15 ίππους, εκείνος αποκρίθηκε:

«Θα χαιρόμουν αν ίσχυε κάτι τέτοιο, αλλά δεν ισχύει.

«Υπό το τωρινό κανονιστικό πλαίσιο, δεν επιτρέπεται καμία αναβάθμιση που έχει στόχο την αύξηση της απόδοσης του κινητήρα κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ως εκ τούτου, η δεύτερη μονάδα ισχύος είναι ακριβώς η ίδια με την πρώτη σε χαρακτηριστικά και απόδοση.»

Έτσι, ο Ιάπωνας αποδίδει αλλού τη βελτίωση του κινητήρα:

«Σταδιακά, έχουμε μάθει πώς να χρησιμοποιούμε τη μονάδα ισχύος. Έχουμε βελτιώσει τις αδυναμίες μας, και έχουμε ενισχυθεί εκεί που είμαστε δυνατοί.

«Κατά συνέπεια, το βασικό μας spec, η απόδοση, είναι ίδια, αλλά στην πίστα έχουμε βελτιωθεί.»