Η «κατάρα της Μελβούρνης»: Οι Αυστραλοί κι ο Verstappen δυσκολεύονται


Οι Αυστραλοί οδηγοί και ο Max Verstappen έχουν κακή παράδοση στην πίστα του Albert Park της Μελβούρνης, και ίσως αυτό να συνεχιστεί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL, McLAREN
  • 30/3/2023

Το Grand Prix Αυστραλίας ξεκινά τα ξημερώματα της Παρασκευής, και είναι ανάμεσα στους αγαπημένους αγώνες των θεατών, όντας επί σειρά ετών ο εναρκτήριος του πρωταθλήματος.

Δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για τους Αυστραλούς οδηγούς που έχουν συμμετάσχει σε αυτό.

Από τον πρώτο αγώνα F1 το 1950 ως και σήμερα, έχουν ξεκινήσει έστω κι ένα GP 15 Αυστραλοί οδηγοί, με δύο εξ αυτών, τους Jack Brabham και Alan Jones, να έχουν στεφθεί και πρωταθλητές.

Ωστόσο, κανείς τους δεν έχει ανέβει στο βάθρο στον αγώνα της πατρίδας τους.

Αυτή τη στιγμή, στο grid βρίσκεται ένας Αυστραλός, ο Oscar Piastri, που αντικατέστησε στη McLaren τον συμπατριώτη του, Daniel Ricciardo. Με δεδομένη τη δυναμική της MCL60, δύσκολα θα καταφέρει να σπάσει την «κατάρα» των Αυστραλών οδηγών. Θα πρέπει να γίνουν... θαύματα στην πίστα για να αλλάξει αυτό.

Όσο για τους προηγούμενους Αυστραλούς που δεν ανέβηκαν στο grid, είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του Mark Webber, που για χρόνια οδηγούσε το άκρως ανταγωνιστικό μονοθέσιο της Red Bull και δεν μπόρεσε ποτέ να πανηγυρίσει στο βάθρο - αν κι ανέβηκε το 2002, όταν τερμάτισε 5ος και αποφάσισε να πάει στο podium μετά τους κανονικούς εορτασμούς, με αποτέλεσμα να δεχθεί ο ίδιος κι η ομάδα της Minardi πρόστιμο περί τα 128.000 δολάρια σε σημερινά χρήματα.

Ούτε ο Daniel Ricciardo τα κατάφερε ποτέ, παρά το γεγονός ότι τερμάτισε 2ος το 2014, καθώς αργότερα αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα του αγώνα γιατί ξεπέρασε τα 100 κιλά/ώρα στη ροή του καυσίμου κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Όσο για τους Brabham και Jones, ο πρώτος δεν έτρεξε καν στην πατρίδα του στο πλαίσιο του πρωταθλήματος της F1, ενώ ο δεύτερος που το έπραξε, εγκατάλειψε και τις δύο φορές που συμμετείχε.

Η περίπτωση Verstappen

Ο Max Verstappen δεν είναι Αυστραλός, αλλά είναι το ίδιο άτυχος με τους συναδέλφους του από το 'Down Under'.

Το 2015, στο ντεμπούτο του στην F1, εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα.

Το 2016, ένα κακό pit stop τον άφησε εκτός διεκδίκησης καλύτερου αποτελέσματος, ενώ το 2017 έμεινε χωρίς νερό για όλο τον αγώνα, χάνοντας αρκετή από την αντοχή του όσο οδηγούσε.

Το 2019, πήρε το ένα και μοναδικό του βάθρο στην πίστα, στον πρώτο αγώνα με τη Honda, κάτι που θα μπορούσε να είχε πετύχει το 2018, αν δεν έκανε λάθος.

Τέλος, το 2022 βρισκόταν και πάλι καθ'οδόν για μία 2η θέση, όταν αστόχησε η αντλία καυσίμου της RB18, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.

Φέτος, ίσως είναι η ευκαιρία του να σπάσει τη δική του «κατάρα» και να πανηγυρίσει ακόμα και τη νίκη, με δεδομένη τη δυναμική της RB19.