Η Mercedes W14 δεν είναι τυχαία μαύρη – Οι λόγοι που κρύβονται πίσω από την επιλογή


Η Mercedes τιμά το παρελθόν της με τον χρωματισμό της W14, καθώς υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής: το βάρος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: MERCEDES
  • 16/2/2023

Το προσωνύμιο «Ασημί Βέλη» για τα αγωνιστικά της Mercedes προέκυψε τη δεκαετία του '30. Η ιστορία θέλει τους Γερμανούς να πρέπει να ξύσουν το άσπρο χρώμα από τα αυτοκίνητά τους τότε, γιατί ήταν υπέρβαρα κατά 1 κιλό, αποκαλύπτοντας έτσι το ασημί-γκρι χρώμα του αμαξώματος.

Σχεδόν έναν αιώνα μετά, και με το ασημί να είναι το χρώμα της Mercedes στους αγώνες, ήρθε η μαύρη W11 το 2020 και η μαύρη W12 το 2021. Ήταν ο τρόπος της ομάδας να περάσει το μήνυμα κατά του ρατσισμού και κάθε μορφής διακρίσεων.

Μετά την επιστροφή στο ασημί το 2022, η ομάδα του Brackley έβαψε μαύρη την W14, αλλά αυτή τη φορά δεν έχει να κάνει με τους σκοπούς το 2020-2021.

Σύμφωνα και με τα όσα είπε ο επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff, το μαύρο επελέγε για λόγους βάρους:

«Όταν κοιτάζει κανείς πώς προέκυψαν τα Ασημί Βέλη, βλέπει πως η Mercedes είχε φέρει ένα υπέρβαρο αυτοκίνητο, όπως εμείς πέρυσι, και μετά έξυσαν τη βαφή για να μείνει το γυμνό αλουμίνιο και να είναι στο σωστό βάρος.

«Οπότε κάναμε μία αναδρομή στο παρελθόν, κάναμε τα πάντα για να μειώσουμε το βάρος από κάθε μέρος του μονοθεσίου, και βρήκαμε οφέλη στη βαφή, κερδίζοντας μερικά γραμμάρια αφήνοντας το εκτεθειμένο ανθρακόνημα. Έτσι, η ιστορία επαναλβάνεται. Μόνο που τώρα είναι μοντέρνα υλικά, είναι ανθρακόνημα, όχι αλουμίνιο, και το χρώμα είναι μαύρο.»

Και θα φανεί αν θα αλλάξουν κι άλλα στοιχεία του μονοθέσιου μέχρι τις δοκιμές, ή και μετά από αυτές, για περαιτέρω βελτιώσεις του σχεδιασμού  'zero-pod' που έχει επιλεγεί.