Η Pirelli κάνει τον απολογισμό της για τις δοκιμές του Μπαχρέιν


Οι ομάδες της Formula 1 έγραψαν περισσότερα χιλιόμετρα δοκιμών με τη νέα γκάμα ελαστικών 2014 Pirelli στο Μπαχρέιν, και αρχίζουν να έχουν καλύτερη εικόνα για το πώς ‘δένουν’ με τα νέα μονοθέσια. 

  • 26/2/2014

Οι ομάδες της Formula 1 έγραψαν περισσότερα χιλιόμετρα δοκιμών με τη νέα γκάμα ελαστικών 2014 Pirelli στο Μπαχρέιν, και αρχίζουν να έχουν καλύτερη εικόνα για το πώς ‘δένουν’ με τα νέα μονοθέσια. Κάποιες ομάδες κατάφεραν να ολοκληρώσουν προσομοιώσεις αγώνων, καθώς και κατατακτήριων δοκιμών και να εξασκηθούν στα pit stop, αξιολογώντας κάθε παράμετρο χρήσης του ελαστικού. Οι καιρικές συνθήκες παρέμειναν στεγνές και ζεστές, γύρω στους 20 βαθμούς ή υψηλότερα: θερμοκρασίες που σε γενικές γραμμές είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικές της σεζόν.

Σύμφωνα με τις επιλογές ελαστικών που είχαν κάνει εκ των προτέρων, οι ομάδες μπόρεσαν να δοκιμάσουν όλη τη γκάμα P Zero 2014 στο Μπαχρέιν, καθώς και την ειδική σκληρή γόμα ‘winter’, με ταχύτερο χρόνο προθέρμανσης.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli:

«Οι ομάδες κατάφεραν να μάθουν περισσότερα για τα ελαστικά το τετραήμερο στο Μπαχρέιν συγκριτικά με τη Χερέθ πριν από δύο εβδομάδες, χάρη στα πιο πολλά χιλιόμετρα που διάνυσαν και τις καλύτερες καιρικές συνθήκες. Αν και οι ομάδες παραμένουν σε σχετικά αρχικό στάδιο της καμπύλης εξέλιξης με τα νέα τους μονοθέσια, τα δεδομένα δοκιμών μέχρι στιγμής δείχνουν ότι τα ελαστικά του 2014 έχουν καλύτερη συνοχή και αντοχή από τους προκατόχους τους. Σαν αποτέλεσμα, βλέπουμε επίσης μειωμένη αποκόλληση πέλματος στο οδόστρωμα: ένας από τους στόχους μας στην αρχή της σεζόν. Ωστόσο, οι ομάδες είναι διατεθειμένες να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και να μάθουν ακόμα καλύτερα το πακέτο μονοθέσιου-ελαστικού στην επόμενη δοκιμή, που σημαίνει ότι οι διαφορές στους χρόνους γύρων που είδαμε θα μειωθούν: ειδικά όταν οι ομάδες πετύχουν μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση καθώς προχωρά η σεζόν. Συγκεντρώσαμε πολλά χρήσιμα δεδομένα από τη δοκιμή αλλά ασφαλώς παραμένουμε πάντα σε ετοιμότητα και μπορούμε να αλλάξουμε τα χαρακτηριστικά των ελαστικών για το ξεκίνημα της σεζόν εάν αυτό κριθεί απαραίτητο».

Δεδομένα Δοκιμών:

- Οι ομάδες έγραψαν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα τις τέσσερις ημέρες των δοκιμών. Συνολικά, έγιναν 482 γύροι την πρώτη ημέρα, 676 τη δεύτερη, 695 την τρίτη και 469 την τελευταία αντίστοιχα.

- Οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους μέχρι 30 σετ ελαστικών να μονοθέσιο για τη δοκιμή του Μπαχρέιν. Η Pirelli, σε συνεργασία με τις ομάδες, επέλεξε 22 από αυτά τα σετ (συν ένα έξτρα σετ medium ‘prototype’ – που χρησιμοποιήθηκε για τη δοκιμή των επιδόσεων των ελαστικών χωρίς  ηλεκτρικές κουβέρτες, όπως ορίζουν οι κανονισμοί του 2015). Στη συνέχεια, οι ομάδες είχαν δικαίωμα να επιλέξουν εκ των προτέρων τα υπόλοιπα οκτώ σετ, μέχρι το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό των 30 σετ. Συνολικά, κάθε ομάδα δικαιούται 135 σετ ελαστικών για δοκιμές μέσα στο 2014.

- Οι διαφορές επιδόσεων στο Μπαχρέιν μεταξύ των ελαστικών μέχρι τώρα είναι οι εξής: το supersoft είναι περίπου 0,7s ανά γύρο ταχύτερο από το soft, το soft είναι περίπου 1,2s ανά γύρο ταχύτερο από το medium, και το medium είναι περίπου 1,3s ανά γύρο ταχύτερο από το hard. Αυτές οι διαφορές αναμένεται να μειωθούν σημαντικά με την εξέλιξη των μονοθεσίων.

Περισσότερες Πληροφορίες:

Συνολικά 24 πιλότοι έλαβαν μέρος στη δοκιμή του Μπαχρέιν, ολοκληρώνοντας 2.322 γύρους και 12.566 χλμ. Πέρσι, η δεύτερη δοκιμή της χρονιάς πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, πάλι για τέσσερις ημέρες και στο διάστημα αυτό οι πιλότοι κάλυψαν 16.006 χλμ.

Η συνολική απόσταση δοκιμών που έχει καλυφθεί φέτος, σε Χερέθ και Μπαχρέιν, είναι 3.792 γύροι και 19.074 χλμ. Την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρσι, οι ομάδες είχαν ολοκληρώσει 6.970 γύρους και 31.640 χλμ. στις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν (Χερέθ και Βαρκελώνη 2013 μαζί).

Ο πιλότος της Mercedes Nico Rosberg σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δοκιμή του Μπαχρέιν, με 1m33.283s το Σάββατο και γόμα P Zero Yellow soft. Συγκριτικά αναφέρουμε ότι ο ταχύτερος γύρος σε αγώνα grand prix στο Μπαχρέιν πέρσι ήταν 1m36.961s, και σημειώθηκε από τον πιλότο της Red Bull, Sebastian Vettel. Η pole στο περσινό grand prix του Μπαχρέιν ήταν 1m32.330s: πολύ κοντά στον ταχύτερο χρόνο που σημείωσε ο Rosberg στις φετινές δοκιμές. Στον περσινό αγώνα του Μπαχρέιν, την pole είχε πάρει πάλι ο Rosberg.

Ο μεγαλύτερος αριθμός συνολικών γύρων που ολοκληρώθηκαν φέτος στο Μπαχρέιν από έναν πιλότο ήταν 174, από το Nico Rosberg (Mercedes). Ο πιλότος της Williams, Valtteri Bottas πέτυχε το δεύτερο υψηλότερο σκορ με 171 γύρους.

Αριθμοί Δοκιμών:

Συνολικός αριθμός σετ που μεταφέρθηκαν στο Μπαχρέιν: 341 σετ που αντιστοιχεί σε 1.364 ελαστικά

- supersoft tyres: 14 σετ
- soft tyres: 61 σετ
- medium tyres: 139 σετ
- hard tyres: 94 σετ
- ‘winter’ hard: 28 σετ
- intermediate: 3 σετ
- wet: 2 σετ

Συνολικός αριθμός σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 199

- supersoft: 5 σετ
- soft: 37 σετ
- medium: 89 σετ
- hard: 51 σετ
- ‘winter’: 17 σετ
- intermediate: 0 σετ
- wet: 0 σετ

Η μεγαλύτερη απόσταση:

16 γύροι με supersoft
16 γύροι με soft
22 γύροι με medium
22 γύροι με hard
9 γύροι με ‘winter’
0 γύροι με intermediate
0 γύροι με wet

Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος τις τέσσερις ημέρες: 27 °C / 17 °C

Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας τις τέσσερις ημέρες: 37 °C / 18 °C

Χρόνοι Δοκιμών:

1η Ημέρα

1. Nico Hulkenberg (Force India) 1m36.880s με Soft New
2. Fernando Alonso (Ferrari) 1m37.879s με Medium New  
3. Lewis Hamilton (Mercedes) 1m37.908s με Hard New

2η Ημέρα

1. Kevin Magnussen (McLaren) 1m34.910s με Supersoft New
2. Nico Hulkenberg (Force India) 1m36.445s με Soft New
3. Fernando Alonso (Ferrari) 1m36.516s με Soft Used

3η Ημέρα

1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1m34.263s με Soft New
2. Jenson Button (McLaren) 1m34.976s με Supersoft New
3. Felipe Massa (Williams) 1m37.066s με Soft New

4η Ημέρα

1. Nico Rosberg (Mercedes) 1m33.283s με Soft New
2. Jenson Button (McLaren) 1m34.957s με Soft New
3. Kimi Raikkonen (Ferrari) 1m36.718s με Soft New