Κλείνει η πόρτα της Formula 1 για τους «νέους»


Ο Ross Brawn ξεκαθάρισε πως μέχρι το 2026 και την επικείμενη αλλαγή των κανονισμών αναφορικά με τους κινητήρες, δεν περιμένει νέους κατασκευαστές

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 6/6/2020

Ο «ισχυρός άνδρας» της Formula 1 όσον αφορά στο αγωνιστικό κομμάτι, εμφανίστηκε μάλλον… απαισιόδοξος αναφορικά με το ενδεχόμενο άμεσης εμπλοκής νέων κατασκευαστριών κινητήρων στο κορυφαίο Πρωτάθλημα μηχανοκίνητων σπορ.

Το 2026 πρόκειται να αλλάξουν εντελώς οι κινητήρες των μονοθεσίων της Formula 1, καθώς οι υπάρχοντες των 1,6 λίτρων με το σύστημα υπερτροφοδοσίας και το ERS θα περάσουν στην ιστορία.

«Το 2026 δεν είναι πολύ μακριά, αν θέλει κάποιος να εμπλακεί με τη Formula 1 στον τομέα των κινητήρων. Ούτως ή άλλως η σχεδίαση κι εξέλιξη ενός νέου κινητήρα απαιτεί περίπου 18 μήνες, επομένως το διάστημα δεν είναι τόσο μεγάλο» τόνισε ο Ross Brawn.

Και προσέθεσε: «Εάν κάποιος κατασκευαστής επιθυμεί να εμπλακεί, τότε η κατάλληλες προϋποθέσεις δημιουργούνται ενόψει του 2026. Κανένας δεν πρόκειται να επενδύσει χρήματα και χρόνο για να εξελίξει έναν κινητήρα όπως αυτοί που χρησιμοποιούμε τώρα».

Η FIA σε συνεργασία με τη Liberty Media, πάντως, ήδη εργάζονται πυρετωδώς, προκειμένου να καταλήξουν μέσα στους επόμενους μήνες σε ένα βασικό σχέδιο, όσον αφορά στον κινητήρα του 2026. Με αυτόν τον τρόπο θα «σφυγμομετρήσουν» και τις αντιδράσεις των επίδοξων κατασκευαστών κινητήρων.

Η ομάδα που έχει δημιουργηθεί αποτελείται από τους Pat Symonds, Nick Hayes, Gilles Simon, Fabrice Lom και φυσικά από τον επικεφαλής της FIA για όλες τις κατηγορίες μονοθεσίων, Νικόλα Τομπάζη.

Παράλληλα γίνεται συζήτηση και αναφορικά με τα καύσιμα, καθώς δεν αποκλείεται οι επόμενης γενιάς κινητήρες να μην καταναλώνουν βενζίνη όπως οι σημερινοί, αλλά κάποιο μίγμα βενζίνης και καυσίμου που θα παράγεται από βιομάζα. Ο στόχος είναι ξεκάθαρα να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Formula 1.