Κόντρα FIA-Michelin


Η θέσπιση νέων κανονισμών για το πρωτάθλημα F1 του 2006 από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά η επιστροφή στον κανονισμό για αλλαγή ελαστικών κατά την διάρκεια των pit-stops οδήγησε την γαλλική εταιρεία ελαστικών Michelin σε κόντρα με την FIA.
  • 29/10/2005
Η θέσπιση νέων κανονισμών για το πρωτάθλημα F1 του 2006 από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά η επιστροφή στον κανονισμό για αλλαγή ελαστικών κατά την διάρκεια των pit-stops οδήγησε την γαλλική εταιρεία ελαστικών Michelin σε κόντρα με την FIA. Με ανακοίνωση που εξέδωσε τονίζει ότι θεωρεί ανούσια την απόφαση αυτή, αφού με αυτόν τον τρόπο η FIA δεν προσπαθεί να θεσπίσει κανονισμούς που να μειώσουν το κόστος συμμετοχής των ομάδων αλλά αντίθετα με την συνεχόμενη εξέλιξη το αυξάνουν με ραγδαίο τρόπο. To 2005 οι εταιρείες ελαστικών έπρεπε να κατασκευάσουν ένα ελαστικό που να είχε διάρκεια ζωής περίπου 350 χιλιόμετρα, ενώ από τη φετινή χρονιά οι νέες γόμες που θα κατασκευαστούν θα είναι μάξιμουμ 100 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει οι εταιρείες να επενδύσουν μεγαλύτερα ποσά και το συνολικό κόστος εξέλιξης θα αυξηθεί κατά 15% σε σχέση με την τελευταία χρονιά. Η Μichelin κέρδισε 18 αγώνες το 2005 και έχασε μόνο έναν αυτόν στην Αμερική με το γνωστό?φιάσκο. Η απάντηση της oμοσπονδίας ήταν άμεση λέγοντας ότι αυτό αποφασίστηκε για το καλό όλων αυτών που πλαισιώνουν και στηρίζουν οικονομικά το πρωτάθλημα της F1, ενώ ήταν και απαίτηση του κοινού αφού αυτό φάνηκε από την δημοσκόπηση που έκανε η FIA πριν λίγο καιρό στο αντίστοιχο site της. «Η Michelin είναι μπερδεμένη και αυτό είναι ξεκάθαρο, αλλά είναι δύσκολο να καταλάβουν ότι αυτό ήταν και το αποτέλεσμα μίας δημοκρατικής διαδικασίας μέσω δημοσκόπησης της FIA. ενώ αυτό συνέβη εξαιτίας της Michelin», σημειώνει σε επίσημη ανακοίνωσή της η FIA. Είναι γνωστό πάντως ότι από το 2008 με την δημιουργία του νέου πρωταθλήματος οι τεχνικοί κανονισμοί θα αλλάξουν άρδην και το σίγουρο είναι ότι θα παραμείνει ένας κατασκευαστής ελαστικών. Η γαλλική εταιρεία είναι πολύ πιθανόν να τεθεί εκτός F1 και αυτό άλλωστε το είχε δηλώσει κατά την διάρκεια της χρονιάς και ο μεγαλομέτοχος και ιδιοκτήτης της Εδουάρδος Μισελέν. Ίδωμεν... Βασίλης Χειλάκης