Mario Isola στο C&D: «Μειωμένη η φθορά των νέων ελαστικών, 1 δευτερόλεπτο πιο αργά τα νέα μονοθέσια»


Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, παραδέχτηκε πως η φθορά των νέων ελαστικών θα είναι μικρότερη σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς, χωρίς να μειώνεται σημαντικά η ταχύτητα που προσφέρουν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 18/1/2022

Η φετινή σεζόν σηματοδοτεί τη μετάβαση από τα ελαστικά 13 ιντσών σε αυτά των 18'', για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1.

Η Pirelli δηλώνει έτοιμη για αυτή τη σημαντική αλλαγή, ιδίως από τεχνικής άποψης, τονίζοντας συνεχώς πως η απόδοση των νέων γομών παραμένει στα επίπεδα των παλαιών, παρά την αλλαγή στη διάμετρο.

Ένα στοιχείο που έχει αλλάξει στα νέα ελαστικά, όμως, είναι και η φθορά των ελαστικών, που θα είναι αρκετά μειωμένη, κατ' απαίτηση της FIA.

Στη συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε η ιταλική εταιρεία, ο Isola απάντησε σε ερώτηση του Car and Driver σχετικά, λέγοντας:

«Το νέο ελαστικό έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: μειωμένη υπερθέρμανση, δυνατότητα στους οδηγούς να πιέσουν περισσότερο. Το τεστ στο Άμπου Ντάμπι ήταν σημαντικό, γιατί είδαμε για πρώτη φορά μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο, και προσομοιώσαμε αυτές τις συνθήκες. Η βελτίωση στον τομέα της υπερθέρμανσης και της τοπικής παραμόρφωσης και φθοράς επιβεβαιώθηκε από τα δεδομένα που συλλέξαμε στο τεστ. Είδαμε και το delta στους χρόνους ανάμεσα στις γόμες.

«Αλλά για τη φθορά είναι δύσκολο να κάνουμε σαφείς προβλέψεις, καθώς το τεστ έγινε με mule cars, θα πρέπει να περιμένουμε τα πραγματικά μονοθέσια του 2022. Οι προσομοιώσεις των ομάδων δείχνουν πως τα νέα μονοθέσια δεν είναι πολύ πιο αργά από τα προηγούμενης γενιάς, παρά τις αρχικές ενδείξεις. Αν ξεκινήσουν με διαφορά 1 δευτερολέπτου σε σχέση με πέρυσι, ως το τέλος της χρονιάς θα είναι στα ίδια επίπεδα.

«Συνολικά, είμαι χαρούμενος για το πώς πήγε το τεστ, γιατί επιβεβαιώθηκαν όσα είχαμε δει στις προσομοιώσεις μας.»

Όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο οι περισσότεροι αγώνες να στερούνται στρατηγικής ποικιλομορφίας, ο ίδιος αποκρίθηκε:

«Ελπίζω όχι! Η ιδέα γύρω από την οποία έχουμε κατασκευάσει τα ελαστικά βασίζεται στο ότι θέλουμε να έχουμε 1 και 2 pit stops. Είναι πιθανό να έχουμε λιγότερα pit stops, αλλά όπως λέω πάντα, δεν είναι πρόβλημα αυτό, αν οι οδηγοί μπορούν να πιέσουν, προσφέροντας καλό θέαμα στην πίστα.»