Με ελαστικά από το μέσο της γκάμας της Pirelli για το Γερμανικό Grand Prix


ΤΟ ΧΟΚΕΝΧΑΙΜ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΓΙΝΕ ΓΝΩΣΤΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΥΘΕΙΕΣ. Η ΝΕΑ ΚΟΜΜΕΝΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ ΜΕΤΑ ΤΟ 2002, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ. Η PIRELLI ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ GRAND PRIX ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ, 28/7.

  • 26/7/2019

Ως αποτέλεσμα επιλέχθηκαν γόμες από το μέσο της γκάμας P Zero γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο: Η C2 ως σκληρή, η C3 ως μέση και η C4 ως μαλακή. Αυτή η επιλογή είναι παρεμφερής με την περσινή επιλογή μέσης, μαλακής και πάρα πολύ μαλακής γόμας. Σχετικά με τη χάραξη της πίστας, δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στο Χόκενχαιμ. Ο γύρος είναι μια ενδιαφέρουσα μίξη στροφών και υψηλών ταχυτήτων. Υπάρχουν γρήγορα κομμάτια αλλά και πιο αργά, τεχνικά όπως το στάδιο Motodrom: Το αγαπημένο των θεατών. Επίσης συγκριτικά με πέρυσι δεν υπάρχουν θεαματικές αλλαγές στην πίστα ή στο οδόστρωμα. Η καταπόνηση που ασκείται είναι μέτρια όσον αφορά στις ενεργειακές φορτίσεις και στην τραχύτητα. Η βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή της πίστας κατά τη διάρκεια του τριημέρου, είναι γενικά μικρή.

Τα πλευρικά και τα διαμήκη φορτία είναι περίπου ίδιας έντασης κατά τη διάρκεια του γύρου. Αυτό θεωρητικά διευκολύνει τόσο το σετάρισμα όσο και τη βέλτιστη διαχείριση των ελαστικών.  Βέβαια σε περιπτώσεις όπως η περυσινή όπου η βροχή κατέστησε εντελώς απρόβλεπτη τη στρατηγική τα πράγματα μπορούν να εξελιχθούν απρόβλεπτα. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής (ο μόνος ανάμεσα στους έξι πρώτους που σταμάτησε μια φορά) αλλάζοντας από μαλακή σε πάρα πολύ μαλακή γόμα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του και ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen τερμάτισε 4ος παρότι σταμάτησε 3 φορές. Ιστορικά η πιθανότητα εμφάνισης  αυτοκινήτου ασφαλείας είναι στο 50%. Πέρυσι ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel πέτυχε απόλυτο ρεκόρ γύρου στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο ταχύτερος γύρος αγώνα όμως, έχει παραμείνει από το 2004, τον είχε πετύχει τότε ο Kimi Raikkonen οδηγώντας μια McLaren-Mercedes.

Ο Mario Isola, Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli τονίζει “Το Χόκενχαιμ δεν είναι μια πίστα όπου οι ομάδες αισθάνονται άνετα καθώς για χρόνια εναλλάσσονταν με το Νίρμπουργκρινγκ. Μετά έφυγε από το πρόγραμμα προτού επανέλθει πέρυσι. Δεν υπάρχουν εκπλήξεις στην πίστα οι απαιτήσεις και οι φορτίσεις των ελαστικών είναι ισορροπημένες. Μια εξαίρεση είναι το τμήμα του Motordrom το οποίο είναι περισσότερο «σταμάτα – ξεκίνα» ενώ προσοχή χρειάζεται και η κλίση στις στροφές 12 και 13. Η φθορά και η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης είναι γενικά χαμηλές. Στο παρελθόν έχουμε δει τα ελαστικά ν’ αντέχουν για μεγάλα μέρη αγώνα. Όπως είδαμε και πέρυσι ο καιρός είναι απρόβλεπτος αυτή την εποχή στο Χόκενχαιμ και αυτό προσθέτει μια άγνωστη παράμετρο στη στρατηγική”.