Νεκρός, σε τροχαίο δυστύχημα, ο Andrea de Cesaris


Ο πρώην οδηγός της Formula 1 ενεπλάκη σε δυστύχημα με μοτοσικλέτα. Ήταν 55 ετών.

  • 6/10/2014

Ο Andrea de Cesaris, οδηγός της Formula 1 την περίοδο 1980-’94, έχασε τη ζωή του στη διάρκεια τροχαίου δυστυχήματος με μοτοσικλέτα που συνέβη στη Ρώμη της Ιταλίας, σε ηλικία 55 ετών.

Ο Ιταλός στα 208 Grands Prix της καριέρας του στη Formula 1 είχε κερδίσει δύο δεύτερες θέσεις (και τις δύο με την Alfa Romeo το 1983) και μία pole position, στο Βέλγιο το ’82, ενώ ανέβηκε πέντε φορές στο βάθρο. Παρόλα αυτά, υπήρξε ένας εξαιρετικά αξιόπιστος οδηγός, όπως αποδεικνύει το γεγονός ότι έμεινε στο σπορ για μιάμιση δεκαετία και επιλέχθηκε από συνολικά δέκα ομάδες!

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής Καρτ και συμμετείχε στη Βρετανική Formula 3, με αποτέλεσμα να ανοίξει ο δρόμος για να κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1, το 1980 στο Καναδικό GP με την Alfa Romeo. Έκανε δύο αγώνες με την ιταλική ομάδα, αλλά τον ίδιο χρόνο έγινε μέλος του νεοσύστατου Project4 του Ron Dennis στη McLaren.

Έκανε αρκετούς αγώνες το ΄80 στη Formula 2 με την αγγλική ομάδα και τον επόμενο χρόνο κέρδισε μια θέση στη F1, δίπλα στον John Watson. Η πρώτη του πλήρης χρονιάς στο σπορ, ατυχώς, ήταν γεμάτη ατυχήματα και διάφορα συμβάντα, που πήγαζαν ενίοτε και από την παρορμητική του φύση.

Έτσι, η επόμενη διετία τον βρήκε ξανά στην Alfa Romeo. Δύο φορές, στο Long Beach των ΗΠΑ το ‘82 και στο Βέλγιο το ’83, πρωταγωνίστησε και διεκδίκησε με αξιώσεις μια νίκη - η οποία, όμως, δεν έμελλε να έρθει ποτέ. Έκτοτε, σιγά σιγά παρασύρθηκε σε λιγότερο ανταγωνιστικές ομάδες, στις Ligier (1984-’85), Minardi (‘86), Brabham (’87), Rial (’88), Scuderia Italia (1989-’90), Jordan (’91) και Tyrrell τη διετία 1992-’93, πριν κλείσει την καριέρα του με περιστασιακούς αγώνες με τις Jordan και Sauber (ως αντικαταστάτης του τραυματία Karl Wendlinger) το 1994.

Σε όλη αυτή την περίοδο, μία από τις καλύτερες ημέρες του ήταν μια φθινοπωρινή του 1991 στο Σπα του Βελγίου, όπου έφτασε πολύ κοντά στη δεύτερη θέση, πίσω από τη McLaren του Ayrton Senna. Μετά την αποχώρησή του από τη Formula 1 η επαγγελματική του ασχολία είχε να κάνει με τα οικονομικά, όμως η κυριότερη ασχολία της ζωής του ήταν να κάνει windsurfing ανά τον πλανήτη.