O απολογισμός της Pirelli για τις δοκιμές της Jerez


Η νέα εποχή της Formula 1 ξεκίνησε με ένα 4ήμερο δοκιμών στη Jerez με τις ομάδες να δοκιμάζουν τα νέα τους μονοθέσια και τα ελαστικά του 2014 για πρώτη φορά.

  • 5/2/2014

Η νέα εποχή της Formula 1 ξεκίνησε με ένα τετραήμερο δοκιμών στη Jerez (και θα συνεχιστεί με δύο ακόμα τετραήμερες δοκιμές στο Μπαχρέιν μέσα στο Φεβρουάριο) με τις ομάδες να δοκιμάζουν τα νέα τους μονοθέσια και τα ελαστικά του 2014 για πρώτη φορά.

Με τόσο επαναστατικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, οι οδηγοί έγραψαν πολύ λίγα χιλιόμετρα συγκριτικά με πέρσι, ενώ αφιερώθηκε ελάχιστος χρόνος στα ελαστικά.

Παρόλα αυτά, οι ομάδες μπόρεσαν να πάρουν μία πρώτη γεύση από τη φετινή γκάμα Pirelli, που περιλαμβάνει νέες γόμες και δομές. Οι ομάδες είχαν επίσης τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα νέα Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue τη δεύτερη μέρα, που είχε οριστεί ως ημέρα δοκιμής σε υγρό καιρό. Στη συνέχεια, έβρεξε πάλι την Παρασκευή, προσφέροντάς τους μία ακόμα ευκαιρία.

Η Pirelli επιπλέον έφερε μια ειδική έκδοση ‘winter’ του σκληρού ελαστικού στη Jerez με σχεδιαστικές προδιαγραφές που επέτρεπαν στις ομάδες να συνεχίζουν τις δοκιμές ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος (έφτασαν στους έξι βαθμούς Κελσίου).

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli: «Η έμφαση δεν δόθηκε στα ελαστικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής, καθώς οι ομάδες προσπάθησαν απλά να κατανοήσουν τους ριζικά αλλαγμένους κανονισμούς και να κάνουν τα πρώτα χιλιόμετρα με τα μονοθέσιά τους. Αναγκασμένες να αφομοιώσουν τα νέα χαρακτηριστικά των κινητήρων και τους νέους αεροδυναμικούς κανονισμούς, οι ομάδες θέλησαν να μάθουν καλύτερα τα μονοθέσια. Στις προσεχείς δοκιμές στο Μπαχρέιν θα τους δοθεί η ευκαιρία να επικεντρωθούν περισσότερο στα ελαστικά έχοντας προηγηθεί δύο εβδομάδες όπου εν τω μεταξύ θα έχουν εξελίξει τα μονοθέσια και αποκαταστήσει τα όποια προβλήματα διαπιστώθηκαν στη Jerez. Και εμείς είμαστε απόλυτα ανοιχτοί, ευέλικτοι και έτοιμοι να προσαρμόσουμε τα ελαστικά μας εάν στις δοκιμές του Μπαχρέιν κριθεί ότι κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο. Οι φετινοί κανονισμοί ορίζουν μία ημέρα δοκιμών σε βρεγμένη πίστα, κάτι που κάναμε την Τετάρτη το πρωί. Καθώς μάλιστα έβρεξε και την Παρασκευή, οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ξανά τις γόμες βροχής πριν τις χρησιμοποιήσουν σε αγωνιστικές συνθήκες».

Δεδομένα Δοκιμών:

Η πρώτη μέρα των δοκιμών είναι εξαιρετικά ήσυχη, με οκτώ πιλότους να ολοκληρώνουν μόλις 93 γύρους με τα μονοθέσιά τους. Στη συνέχεια, η δράση στην πίστα άρχισε να ανεβαίνει με τις ομάδες να καταγράφουν περισσότερους γύρους. Η τελευταία ημέρα ήταν η πιο δραστήρια της δοκιμής αφού ολοκληρώθηκαν 688 γύροι.

Οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους μέχρι 25 σετ η κάθε μία για τη Jerez. Συνολικά, 18 από τα σετ ήταν επιλογή της Pirelli (έξι ‘winter’, τέσσερα hard, δύο medium, και από τρία intermediate και wet). Στη συνέχεια, οι ομάδες είχαν δικαίωμα να επιλέξουν εκ των προτέρων επτά επιπλέον σετ για να δοκιμάσουν ανά μονοθέσιο, φτάνοντας το μέγιστο αριθμό των 25 σετ. Συνολικά, κάθε ομάδα δικαιούται 135 σετ ελαστικών για λόγους δοκιμών μέσα στο 2014.

Λόγω του μεγάλου αριθμού νέων παραμέτρων και της ευρύτατης κατανομής χρόνων γύρων που καταγράφηκαν τις τέσσερις αυτές ημέρες, δεν είχαν ιδιαίτερη σημασία οι χρονικές διαφορές μεταξύ των γομών που δοκιμάστηκαν στη Jerez. Πιο αντιπροσωπευτικά δεδομένα για τα ελαστικά θα υπάρξουν στο Μπαχρέιν, όπου όλες οι ομάδες αναμένεται να δώσουν το παρών.

Περισσότερες Πληροφορίες:

Συνολικά 22 πιλότοι έλαβαν μέρος στη δοκιμή της Jerez, ολοκληρώνοντας 1.470 γύρους και 6.509 χλμ.

Στην αντίστοιχη δοκιμή της Jerez πέρσι ολοκληρώθηκαν 3.531 γύροι και 15.634 χλμ.

Ο πιλότος της McLaren Kevin Magnussen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη δοκιμή της Jerez και συγκεκριμένα 1m23.276s την Πέμπτη. Συγκριτικά αναφέρουμε ότι ο ταχύτερος χρόνος που σημειώθηκε στην περσινή δοκιμή της Jerez ήταν 1m17.879s, από τον Felipe Massa με μία Ferrari.

Ο μεγαλύτερος αριθμός γύρων που ολοκληρώθηκαν φέτος στη Jerez ήταν 188, επίτευγμα του Nico Rosberg με τη Mercedes.

Αριθμοί Δοκιμών:

• Συνολικός αριθμός σετ που μεταφέρθηκαν στη Jerez: 250 σετ που αντιστοιχεί σε 1.000 ελαστικά

–supersoft: 2 σετ
–soft: 9 σετ
–medium: 52 σετ
–hard: 52 σετ
– ‘winter’: 69 σετ
–intermediate: 36 σετ
–wet: 30 σετ

• Συνολικός αριθμός σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 99

–supersoft: 1 σετ
–soft: 2 σετ
–medium: 23 σετ
–hard: 11 σετ
– ‘winter’: 32 σετ
–intermediate: 20 σετ
–wet: 10 σετ

• Η μεγαλύτερη απόσταση: 10 γύροι με supersoft γόμα

9 γύροι με soft
17 γύροι με medium
24 γύροι με hard
23 γύροι με ‘winter’
26 γύροι με intermediate
13 γύροι με wet

• Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος τις τέσσερις ημέρες: 17 °C / 5 °C

• Υψηλότερη / χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας τις τέσσερις ημέρες: 23 °C / 6 °C

Χρόνοι Δοκιμών:

1η Ημέρα

1. Kimi Raikkonen (Ferrari) 1’27’’104s με Χειμερινή Γόμα (Winter), Νέα
2. Lewis Hamilton (Mercedes) 1’27’’820s με Χειμερινή Γόμα (Winter), Μετ.
3. Valtteri Bottas (Williams) 1’30’’082s με Χειμερινή Γόμα (Winter), Μετ.

2η Ημέρα

1. Jenson Button (McLaren) 1’24.165s με Medium, Νέα
2. Kimi Raikkonen (Ferrari) 1’24’’812s με Medium, Μετ.
3. Valtteri Bottas (Williams) 1’25’’344s με Χειμερινή Γόμα (Winter), Νέα

3η Ημέρα

1. Kevin Magnussen (McLaren) 1’23’’276s με Medium, Νέα
2. Felipe Massa (Williams) 1’23’’700s με Hard, Μετ.
3. Lewis Hamilton (Mercedes) 1’23’’952s με Medium, Νέα

4η Ημέρα

1. Felipe Massa (Williams) 1’28’’229s, με Hard, Νέα
2. Fernando Alonso (Ferrari) 1’29’’145s, με Medium, Μετ.
3. Daniel Juncadella (Force India) 1’29’’457s, με Soft, Νέα