Ο απολογισμός της Pirelli για το γερμανικό GP


H στρατηγική που έφερε τον Hamilton στην 3η θέση...

  • 22/7/2014

Ο Nico Rosberg αύξησε το προβάδισμά του στη βαθμολογία του πρωταθλήματος κερδίζοντας τον αγώνα της πατρίδας του.

Ο νικητής ακολούθησε στρατηγική δυο pit stop , ξεκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο χρώμα) και ακολούθως έβαλε δυο φορές τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα). Ήταν η πρώτη φορά που ο Rosberg βρέθηκε στο βάθρο στο Γερμανικό GP. Επίσης το βάθρο του Valtteri Bottas ήταν το 300στο στην ιστορία της Williams, ταυτόχρονα ο Φινλανδός ανέβηκε για 3ο συνεχή αγώνα στο βάθρο.

Ο teammate του Rosberg, Lewis Hamilton κέρδισε 17 θέσεις και τερμάτισε 3ος ενώ εκκινούσε 20ος μετά το ατύχημα που είχε στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Hamilton άλλαξε στρατηγική από δυο σε τρία pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στα δυο πρώτα μέρη του αγώνα χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα και στα δυο τελευταία επωφελήθηκε από την επιπλέον ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας. Συμπλήρωσε 17 γύρους με την πολύ μαλακή γόμα στο τέλος του αγώνα, σ’ αυτό το κομμάτι πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο. Αυτό του επέτρεψε να πιέσει το Bottas λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ενώ τερμάτισε μόλις 22 δευτερόλεπτα πίσω από το Rosberg παρότι είχε χτυπημένη εμπρός αεροτομή.

Όλοι όσοι εκκίνησαν από τις πρώτες θέσεις χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα, που ήταν περίπου ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη από τη μαλακή γόμα. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν τουλάχιστον 20 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη απ’ αυτή που καταγράφηκε τις δυο πρώτες μέρες (55 βαθμοί Κελσίου). Αυτό έδωσε στις ομάδες μια νέα διάσταση όμως η βροχή που κάποιοι περίμεναν δεν ήρθε. Οι οδηγοί πίεζαν όσο μπορούσαν και είδαμε αρκετά αμφίρροπες μάχες από την αρχή ως το τέλος. Η διαφορά ανάμεσα στη Ferrari του Fernando Alonso(5ος)  και στη Red Bull του Daniel Ricciardo (6ος) που μάχονταν για την 5η θέση ήταν λιγότερη από ένα δέκατο του δευτερολέπτου στο φινάλε μετά από 306km αγώνα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: «Με τις συνθήκες να είναι πολύ πιο δροσερές απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες οι ομάδες βρέθηκαν σε μια άγνωστη περιοχή γι’ αυτές, όσον αφορά στη συμπεριφορά των ελαστικών σε σχέση με ότι είχαν δει πριν. Είδαμε πολλές αμφίρροπες μάχες – κάποιες φορές και στενές επαφές – όλα αυτά επηρέασαν τη φθορά αλλά και την πτώση στην απόδοση των ελαστικών λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (degradation). Όπως ήταν αναμενόμενο είδαμε στρατηγικές δυο ή τριών pit stop, οι δυο από τους τρεις οδηγούς στο βάθρο έκαναν μόνο δυο αλλαγές ελαστικών. Μολονότι σταμάτησε μια φορά παραπάνω από τους ανταγωνιστές του, η στρατηγική του Hamilton του επέτρεψε να μπει στο κάδρο παρότι εκκινούσε από το τέλος. Η επιλογή μας με τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα έδωσε πολύ δράση και μερικές συναρπαστικές μάχες από την αρχή ως το τέλος παρότι είδαμε πολλές διαφορετικές στρατηγικές».

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

Μαλακή

Ricciardo  –  1m20.846
Alonso –    1m21.212
Rosberg  –  1m21.298

Πολύ μαλακή

Hamilton – 1m19.908
Magnussen – 1m20.224
Alonso  – 1m20.548

Περισσότεροι γύροι με μια γόμα στον αγώνα

Μαλακή - Button (30 γύροι)
Πολύ μαλακή - Ericsson (24 γύροι)