o Ιπτάμενος...Φινλανδός της Formula 1


ΤΟΝ VALTTERI ΔΕΝ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΣΤΗ FORMULA 1. ΕΙΧΕ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ, ΒΛΕΠΕΤΕ, ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΟΔΗΓΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΝΩΡΙΣ, ΟΤΑΝ ΤΟ 2010 ΕΓΙΝΕ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΟΔΗΓΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΕΚΤΗΣΕ ΓΙΑ ΔΥΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΣΤΗΝ FORMULA 3.

  • 23/3/2018

Το 2011, όμως, έκανε το μεγάλο βήμα στην καριέρα του, καθώς βρέθηκε στο GP3 και κατέκτησε τον τίτλο στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς. Ήταν και η πρώτη φορά που το τηλεοπτικό κοινό στη χώρα μας είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τον μικρό το δέμας αλλά με πλούσιο ταλέντο, πιλότο από τη Nastola της Φινλανδίας. Τα κατορθώματα του Bottas δεν πέρασαν απαρατήρητα και ο Sir Frank Williams, ένας από τους ανθρώπους που ανέκαθεν είχαν το χάρισμα να προβλέπουν ποιοι πιλότοι θα λάμψουν στο μέλλον, έσπευσε να τον εντάξει στο δυναμικό της ομάδας του το 2010 και σταδιακά να του δίνει τη δυνατότητα να οδηγεί το μονοθέσιο της ομάδας του.

Ειδικά το 2012 ο Bottas έλαβε μέρος σε συνολικά 15 περιόδους ελεύθερων δοκιμών, με τη Williams να αποδεικνύει πόσο πολύ τον πίστευε και φυσικά ανοίγοντάς του την πόρτα ώστε από το 2013 να γίνει πιλότος της ομάδας, στο πλευρό του Pastor Maldonado. Η πρώτη σεζόν κύλησε δίχως… τυμπανοκρουσίες, όμως από το 2014 ο Bottas σταδιακά έδειχνε πως ήταν γεννημένος για μεγάλα πράγματα. Δύο δεύτερες θέσεις σε Μεγάλη Βρετανία και Γερμανία, τέσσερις τρίτες σε Αυστρία, Βέλγιο, Ρωσία και Άμπου Ντάμπι. Το μέλλον του ανήκε. Η νίκη δεν ήρθε με τα χρώματα της Williams, όμως η παρουσία του στο βάθρο των νικητών ήταν αυτή που τον χειμώνα του 2016 τον έφερε στο «στόχαστρο» της Mercedes. Η γερμανική ομάδα αναζητούσε τον αντικαταστάτη του Nico Rosberg και τον είχε βρει στο πρόσωπο του Bottas. Όμως δεν ήταν εύκολο να πεισθεί η Williams να τον αποδεσμεύσει. Τελικά η βρετανική ομάδα πείστηκε και λίγες εβδομάδες πριν από τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης για το 2017, στη Βαρκελώνη, ο Bottas ανακοινώθηκε ως teammate του Lewis Hamilton στην Παγκόσμια Πρωταθλήτρια. Τι έγινε από τότε μέχρι τώρα; Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας του, Τι του αρέσει να κάνει στην πίστα αλλά και μακριά απ’ αυτήν; Τις απαντήσεις μας τις έδωσε ο ίδιος στη συνέντευξη που ακολουθεί.

Κατάγεσαι από μια χώρα με μεγάλη παράδοση στην ανάδειξη κορυφαίων οδηγών αγώνων. Οι περισσότεροι, όμως, στα ράλι. Πώς προέκυψαν στη ζωή σου τα μονοθέσια και δεν έγινες ακόμα ένας εξαιρετικός Φινλανδός οδηγός αγώνων ράλι;
V.B.: Μου αρέσει πολύ να οδηγώ, όμως η Formula 1 ήταν το μεγάλο μου όνειρο από τότε που ήμουν παιδί. Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τα καρτ όταν ήμουν έξι ετών, έναν χρόνο αργότερα ο Mika (Häkkinen) κατέκτησε την πρώτη του νίκη κι έπειτα από ακόμα έναν χρόνο στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα πως «Αυτό θέλω να κάνω στη ζωή μου».

Περίγραψέ μας τη ζωή σου στη Nastola, στη Φινλανδία όταν ήσουν μικρός; Είχες τη δυνατότητα να ασχοληθείς από νωρίς με τα motorsports ή λόγω των καιρικών συνθηκών το βλέμμα σου έπεσε πρώτα σε άλλα σπορ;
V.B.: Πάντοτε μου άρεσε ο αθλητισμός. Όταν ήμουν παιδί μου άρεσε να παίζω χόκεϊ στον πάγο, ενώ έκανα καρτ κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ήμουν πέντε ετών όταν παρακολούθησα για πρώτη φορά αγώνα καρτ. Το λάτρεψα αμέσως! Το να βλέπω αυτά τα καρτ να κάνουν διαδοχικές προσπεράσεις και να κινούνται τόσο γρήγορα, πραγματικά με ενθουσίασε. Έτσι ρώτησα τους γονείς μου εάν θα μπορούσα να δοκιμάσω στα καρτ. Όμως ήμουν μόλις πέντε ετών και δεν έφταναν καν τα πόδια μου στα πεντάλ! Ο παππούς μου, μου είπε πως εάν έτρωγα χυλό κάθε πρωί κατά τη διάρκεια του χειμώνα, θα ψήλωνα αρκετά ώστε την επόμενη άνοιξη να δοκίμαζα στα καρτ. Τον πίστεψα κι επέμενε ώστε οι γονείς μου να μου σερβίρουν χυλό κάθε πρωί καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα! Κι έτσι κατάφερα να ψηλώσω αρκετά μέχρι την επόμενη άνοιξη!

Γνωρίζουμε ότι αγαπάς πολύ το χόκεϊ επί πάγου. Βρίσκεις χρόνο να ασχοληθείς ή οι υποχρεώσεις σου με την ομάδα δεν σου το επιτρέπουν;
V.B.: Κατά τη διάρκεια της σεζόν βρίσκομαι είτε στην πίστα, είτε στο εργοστάσιο της Mercedes στην Αγγλία, είτε προπονούμαι στο Μονακό όπου ζω. Ως εκ τούτου, δεν έχω την ευκαιρία να παίξω χόκεϊ επί πάγου. Εντούτοις, κατά τη διάρκεια του χειμώνα μερικές φορές έχω την ευκαιρία να παίξω. Και πού και πού παίζω για λογαριασμό της Mercedes. Πριν από μερικές εβδομάδες γυρίσαμε ένα μικρό βίντεο το οποίο με δείχνει να λαμβάνω μέρος στην προπόνηση μιας τοπικής ομάδας στη Μεγάλη Βρετανία. Ήταν πολύ διασκεδαστικό!

Πόσο σημαντική είναι για εσένα η οικογένεια;
V.B.: Πολύ σημαντική. Με τη δουλειά που κάνω, δεν έχω τη δυνατότητα να περνώ πολύ καιρό στο σπίτι. Επομένως απολαμβάνω κάθε στιγμή την οποία περνάω με την οικογένειά μου.

Το 2011 κατέκτησες τον τίτλο στο GP3 κι έναν χρόνο αργότερα συμμετείχες σχεδόν σε 15 περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής με τη Williams. Πόσο καθοριστικό αποδείχθηκε αυτό ώστε το 2013 να κάνεις το debut στη Formula 1;
V.B.: Τόσο η κατάκτηση του τίτλου στο GP3 όσο και η εμπειρία της συμμετοχής στις ελεύθερες δοκιμές ήταν πολύ σημαντικά βήματα στην προσπάθεια που έκανα για να βρεθώ στη Formula 1. Αρχικά τα έκανα και τα δύο, καθώς αγωνιζόμουν στο GP3, λαμβάνοντας παράλληλα μέρος και σε ορισμένες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Formula 1. Όμως μετά την κατάκτηση του τίτλου στο GP3 αποφάσισα πως έπρεπε να επικεντρωθώ στη Formula 1. Για μια ολόκληρη σεζόν έκανα μόνον ελεύθερες δοκιμές στη Formula 1. Είμαι πεπεισμένος πως η εμπειρία τελικά με οδήγησε στο να γίνω πιλότος της Formula 1.

Τέτοια εποχή πέρυσι καλά – καλά δεν γνώριζες πού βρίσκονταν τα meeting rooms στο εργοστάσιο της Mercedes στο Brackley. Πόσα πράγματα έχουν αλλάξει τους τελευταίους 12 μήνες;
V.B.: Ήταν μια πολύ γεμάτη κι ενδιαφέρουσα χρονιά. Από τη μια πλευρά εξακολουθώ να είμαι ένας πιλότος της Formula 1, όπως ήμουν και κατά το παρελθόν. Όμως πολλά πράγματα άλλαξαν. Από μόνα τους τα αγωνιστικά τριήμερα στη Mercedes είναι πολύ πιο γεμάτα, συγκριτικά με τη Williams. Δίνω περισσότερες συνεντεύξεις και συμμετέχω σε πιο πολλές εκδηλώσεις συνεργατών. Και προφανώς τα media επικεντρώνονται περισσότερο στην απόδοσή μου εντός πίστας. Είναι σίγουρο πως άλλαξα ως οδηγός. Έμαθα πολλά τους τελευταίους 12 μήνες. Κι η νέα χρονιά θα είναι μια καλή ευκαιρία να κάνω πράξη όσα έμαθα και να έρθουν τα αποτελέσματα.

Τι άλλαξες κατά τη διάρκεια της χειμερινής προετοιμασίας, ώστε φέτος να είσαι ακόμα πιο δυνατός;
V.B.: Κατά τη διάρκεια του περυσινού χειμώνα οι προετοιμασίες ήταν πυρετώδεις, εξαιτίας του ότι βρέθηκα στην ομάδα την τελευταία στιγμή. Φέτος επικεντρώθηκα στην προπόνηση και στην υγεία μου, ενώ βρήκα και χρόνο για να χαλαρώσω. Προπονήθηκα πολύ, ειδικά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Αισθάνομαι φρέσκος, υγιής και σωματικά πανέτοιμος για τη νέα σεζόν.

Είναι εύκολο για έναν οδηγό που θέλει να γίνει Παγκόσμιος πρωταθλητής, να βρίσκεται στην ίδια ομάδα με τον πιο επιτυχημένο οδηγό των τελευταίων ετών; Σε αγχώνει η συνύπαρξή σου με τον Lewis ή αποτελεί κίνητρο για να δουλεύεις ακόμα πιο εντατικά;
V.B.: Το μεγαλύτερο κίνητρό μου είναι η θέλησή μου να κερδίζω. Ήταν πολύ ενδιαφέρον να βλέπω τον Lewis να δουλεύει. Όλοι γνωρίζουν ότι είναι ένας πολύ γρήγορος οδηγός, όμως μόνον όταν δουλεύεις μαζί του και κοιτάζεις στο παρασκήνιο, συνειδητοποιείς πόση προσπάθεια καταβάλλει.

Στο τέλος του 2015 ο Nico Rosberg ολοκλήρωσε τη σεζόν με διαδοχικές νίκες, οι οποίες συνεχίστηκαν στο ξεκίνημα του επόμενου Πρωταθλήματος. Έτσι απέκτησε ένα αβαντάζ στη μάχη της κατάκτησης του τίτλου του 2016, τον οποίον εν τέλει πανηγύρισε. Η νίκη σου στο Abu Dhabi μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για μια ανάλογη δική σου πορεία φέτος;
V.B.: Ήταν σημαντικό ότι ολοκλήρωσα τη σεζόν με αυτόν τον τρόπο. Έκανα κάποιους πραγματικά καλούς αγώνες πέρυσι, και το Abu Dhabi ήταν ένας απ’ αυτούς. Όμως υπήρξαν και αγώνες στους οποίους η απόδοσή μου δεν ήταν αυτή που ήθελα. Φέτος το «κλειδί» θα είναι η σταθερότητα. Θέλω να βρίσκομαι σε καλό επίπεδο σε όλα τα αγωνιστικά τριήμερα.

Πόσο διαφορετικά είναι τα φετινά μονοθέσια εξαιτίας του Halo; Από τη μέχρι τώρα εμπειρία σου, είναι ένα εξάρτημα το οποίο θα κάνει ευκολότερη ή δυσκολότερη τη ζωή των πιλότων;
V.B.: Ως πιλότος, συνηθίζεις πολύ γρήγορα στο Halo. Δούλεψα αρκετά στον προσομοιωτή κατά τη διάρκεια του χειμώνα, χρησιμοποιώντας το Halo. Έτσι το είχα συνηθίσει πριν καν βρεθώ στην πίστα για πρώτη φορά. Δεν πιστεύω πως κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη ή πιο δύσκολη. Όμως την κάνει πολύ πιο ασφαλή.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;
V.B.: Ψητό φιλέτο με λαχανικά, ψημένα στο δικό μου barbeque δίπλα στη λίμνη στη Φινλανδία!

Μαγειρεύεις;
V.B.: Ναι, μου αρέσει! Δεν μαγειρεύω συνέχεια, όμως όποτε βρίσκομαι στο σπίτι με την Εμίλια, μαγειρεύω αρκετά!

Κατά τη διάρκεια των διακοπών σου, προτιμάς τα ταξίδια ή να μένεις στο σπίτι;
V.B.: Και τα δύο. Μου αρέσουν τα ταξίδια. Όμως ταξιδεύουμε τόσο πολύ κατά τη διάρκεια της σεζόν, οπότε απολαμβάνω το να μένω στο σπίτι μου! Αυτόν τον χειμώνα με την Εμίλια ταξιδέψαμε στη Νότιο Αφρική, όμως περάσαμε κι αρκετό καιρό στο σπίτι μας στη Φινλανδία.

Ποια αυτοκίνητα υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο γκαράζ σου;
V.B.: Οδηγώ μία Mercedes-AMG C63 coupe.

Οι Φινλανδοί οδηγοί παραδοσιακά είχαν φανατικούς θαυμαστές στην Ελλάδα. Έχεις κάποιο μήνυμα να στείλεις στους Έλληνες φαν σου;
V.B.: Σας ευχαριστώ όλους για την υποστήριξη, πραγματικά είναι πολύ σημαντική για εμένα. Και λατρεύω το γαλάζιο και το λευκό χρώμα της σημαίας σας! Είναι φανταστικό όταν βλέπεις ότι υπάρχουν θαυμαστές σε όλον τον κόσμο, ακόμα και σε χώρες στις οποίες δεν αγωνιζόμαστε!

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη Mercedes-Benz Hellas και ιδιαίτερα τη υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Επικοινωνίας, κα Αλεξάνδρα Χρυσού για την πολύτιμη συμβολή της στο να πραγματοποιηθεί αυτή η συνέντευξη.