Pirelli: Οι αριθμοί πίσω από τη νίκη του L. Hamilton στο GP του Μεξικού


ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΚΡΙΝΕ ΤΗΝ ΑΜΦΙΡΡΟΠΗ ΜΑΧΗ. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ.

  • 29/10/2019

Η Pirelli μας αναλύει το πώς εξελίχθηκε ο αγώνας στο Μεξικό. Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Μεξικάνικο Grand Prix εκκινώντας από τη δεύτερη σειρά εκκίνησης με στρατηγική μιας αλλαγής από  μέση σε σκληρή γόμα. Ανάλογη στρατηγική ακολούθησαν και οι άλλοι δυο οδηγοί της πρώτης τριάδας. Οι προβλέψεις έλεγαν πως κάτι τέτοιο ήταν πιθανό αλλά δύσκολο, στις απαιτητικές συνθήκες του Αυτοκινητοδρομίου Hermanos Rodriguez.  Οι υψηλότερες θερμοκρασίες τη μέρα του αγώνα, σε σχέση με τις υπόλοιπες δυο μέρες, συνετέλεσαν για να πετύχει αυτή η στρατηγική, καθώς μειώθηκε η αρχική παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

  • Ο Hamilton ήταν ένας από τους πρώτους οδηγούς που σταμάτησε για ν' αλλάξει από μέση σε σκληρή γόμα. Παραταύτα μπόρεσε να διαχειριστεί τέλεια τη σκληρή γόμα, για 48 γύρους, ως τον τερματισμό και να πάρει τη νίκη.
  • Δεν ήταν ο μόνος οδηγός που έκανε μεγάλη απόσταση μ' αυτό το ελαστικό. Ο οδηγός της Renault, Daniel Ricciardo ήταν ο μόνος που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα και συμπλήρωσε μ' αυτή 50 γύρους, προτού βάλει τη μέση για να τερματίσει τελικά 8ος.
  • Ο Max Verstappen της Red Bull πήγε ακόμη πιο μακριά: Συμπλήρωσε 66 γύρους με τη σκληρή γόμα καθώς αναγκάστηκε να σταματήσει νωρίς μετά από κλατάρισμα, λόγω επαφής, στο σετ μέσης γόμας με το οποίο εκκινούσε. Τερμάτισε τελικά 6ος παρότι είχε βρεθεί τελευταίος στις αρχές του αγώνα.
  • Ο Charles Leclerc της Ferrari, τερμάτισε πιο ψηλά απ' όσους ακολούθησαν στρατηγική δυο αλλαγών. Υιοθέτησε την τακτική μέση/μέση/σκληρή η οποία ήταν η θεωρητικά ταχύτερη. Εκκίνησε επικεφαλής του αγώνα, αλλά τερμάτισε τελικά 4ος, καθότι καθυστέρησε λίγο και στα pit.
  •  Συνολικά μόνο επτά οδηγοί επέλεξαν τακτική δυο αλλαγών: Σ' αυτούς συμπεριλαμβάνονται και όσοι εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα.
  • Οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ πιο ζεστές από τις προηγούμενες μέρες, που έβρεχε. Η θερμοκρασία οδοστρώματος έφτασε τους 49 βαθμούς Κελσίου ενώ αντίστοιχα υψηλή ήταν και η θερμοκρασία περιβάλλοντος.

 

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

  • ΣΚΛΗΡΗ C2: Αποδείχτηκε κλειδί για τον αγώνα, καθώς πολλοί οδηγοί διένυσαν μεγάλες αποστάσεις μ' αυτή. Αποδείχτηκε ιδανική για τις συνθήκες του αγώνα καθώς παρουσίασε μικρή πρώτη απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης.   
  • MEΣΗ C3: Η πιο δημοφιλής επιλογή στην εκκίνηση του αγώνα καθώς τη χρησιμοποίησαν 15 οδηγοί.
  • ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε πολύ λίγο κατά τη διάρκεια του αγώνα: Μόνο από τους τέσσερις οδηγούς στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης, που ήταν υποχρεωμένοι να την φορέσουν στο πρώτο μέρος του αγώνα.

 

 

MARIOISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Κατά τη διάρκεια του αγώνα είχαμε διαφορετικές στρατηγικές ενόσω μερικοί οδηγοί αντιδρούσαν στις επιλογές των αντιπάλων τους. Η στρατηγική μιας αλλαγής κατέστη εφικτή, λόγω υψηλότερων θερμοκρασιών, από τις προηγούμενες μέρες. Δεν έβρεξε οπότε, γλιστρούσε λιγότερο, τα ελαστικά παραμορφώνονταν λιγότερο και αυτό άλλαξε την ισορροπία ανάμεσα στο 'δυο ή τρία pitstop, προς το 'ένα ή δυο'. Το σκληρό ελαστικό ήταν κομβικό για τον αγώνα, είδαμε μερικά πολύ μεγάλα μέρη μ' αυτή τη γόμα. Ειδικά ο LewisHamilton την αξιοποίησε στο έπακρο για να πάρει μια ακόμη νίκη παρότι δεν εκκινούσε από την πρώτη σειρά σε μια πίστα όπου τα προσπεράσματα πάντα ήταν αρκετά δύσκολα.”

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ

Leclerc

1m19.232s

Gasly

1m19.530s

Gasly

1m23.121s

Albon

1m19.325s

Kvyat

1m19.905s

Sainz

1m23.155s

Vettel

1m19.381s

Raikkonen

1m20.082s

Norris

1m23.271s

 

 

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

ΓΟΜΑ

ΟΔΗΓΟΣ

ΓΥΡΟΙ

ΣΚΛΗΡΗ C2

Verstappen

66

MEΣΗ C3

Stroll, Grosjean, Vettel

37

ΜΑΛΑΚΗ C4

Sainz

15

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PITSTOP

Νο

ΟΔΗΓΟΣ

ΕΚΚΙΝΗΣΗ

PIT 1

PIT 2

44

HAM

C3u

C2n (23)

5

VET

C3u

C2n (37)

77

BOT

C3u

C2n (36)

16

LEC

C3u

C3n (15)

C2n (43)

23

ALB

C3u

C3n (14)

C2n (44)

33

VER

C3u

C2n (5)

11

PER

C3n

C2n (20)

3

RIC

C2n

C3n (50)

10

GAS

C4u

C2n (9)

C3n (49)

27

HUL

C3n

C2n (18)

26

KVY

C4u

C2n (10)

C3n (44)

18

STR

C3n

C2n (37)

55

SAI

C4u

C2n (15)

C3n (35)

99

GIO

C3n

C2n (21)

20

MAG

C3n

C2n (28)

63

RUS

C3n

C2n (22)

8

GRO

C3n

C2n (37)

88

KUB

C3n

C2n (21)

C3n (60)

7

RAI

C3n

C2n (15)

C3u (52)

4

NOR

C4u

C2n (12)

C2 = Σκληρή C2 | C3 = Mέση C3 | C4= Μαλακή C4| n = νέα | u = πατημένη