Πώς αλλάζουν οι κατατακτήριες στην Ίμολα και πώς θα βελτιωθεί το θέαμα στον αγώνα


Η Formula 1 ετοιμάζεται για μία αλλαγή στον τρόπο διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών για τον αγώνα της Ίμολα, εν είδει πειραματισμού.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 16/5/2023

Η Formula 1 δεν ησυχάζει ποτέ. Αυτό αποδεικνύεται, άλλωστε, κι από την ύπαρξη των αγώνων sprint που ανακατεύουν την τράπουλα εδώ και τρία πλέον χρόνια, με ανάμεικτες αντιδράσεις από το κοινό και τους οδηγούς.

Τώρα, ενόψει του Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια στην Ίμολα, οι κατατακτήριες θα γίνουν υπό άλλους όρους, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα ελαστικά.

Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε μία από τις τρεις διακριτές διαδικασίες των κατατακτήριων, οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν μία συγκεκριμένη γόμα.

Στο Q1 αυτή θα είναι η σκληρή, στο Q2 η μέση και στο Q3 η μαλακή.

Το σύστημα των 18, 15 και 12 λεπτών για κάθε διαδικασία θα ισχύει κανονικά, όπως και ο αποκλεισμός πέντε οδηγών από το Q1 και το Q2, αντίστοιχα.

Επιπλέον, ο συνολικός αριθμός των σετ ελαστικών για το τριήμερο θα μειωθεί από τα 13 στα 11.

Αυτό σημαίνει πως οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους τρία σετ σκληρής γόμας, τέσσερα μέσης και τέσσερα μαλακής για όλο το Grand Prix. 

Με αυτήν την αλλαγή, οι οδηγοί θα πρέπει να βρουν ρυθμό και ταχύτητα με κάθε είδος γόμας, κι όχι μόνο με τη μαλακή, ενώ θα πρέπει να έχουν κατά νου τη διαχείριση των διαθέσιμων σετ καθ' όλη τη διάρκεια του τριημέρου.

Ο επικεφαλής της Pirelli στους αγώνες, Mario Isola, εξήγησε πώς αυτό θα μπορούσε να ενισχύσει και το θέαμα στους αγώνες:

«Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να μην καταλήξουμε στον αγώνα με ένα σετ μεσαίου και ένα σετ σκληρού ελαστικού, καθώς [οι ομάδες] διατηρούν όλα τα μαλακά ελαστικά για την πρόκριση και είναι άχρηστες για τον αγώνα. Έτσι, χάρη σε αυτήν την προσέγγιση [νέα κατανομή], αποφασίσαμε να κάνουμε ένα βήμα πιο ήπια στην Imola.

«Η αρχική κατανομή ήταν C2, C3 και C4, αλλά τώρα είναι C3, C4 και C5. Με την εναλλακτική επιλογή γομών, όλες οι ομάδες θα έχουν δύο σετ σκληρών, δύο σετ μεσαίων και δύο σετ μαλακών ελαστικών για τον αγώνα.

«Έτσι, μπορούμε να πάμε ένα βήμα προς τις πιο μαλακκές γόμες, και ακόμα κι αν αυτό αυξήσει τον αριθμό των pit stop, έχουν αρκετά ελαστικά.

«Με το τρέχον σύστημα, δεν θέλω να πω ότι είναι επικίνδυνο, γιατί απλώς πρέπει να κάνουν περισσότερα pit stop, αλλά αν έρθουν στον αγώνα με μόνο ένα σετ σκληρού, ένα σετ μέτριο και όλα τα υπόλοιπα είναι μαλακά ελαστικά, και το μαλακό είναι πολύ μαλακό, δεν είναι ιδανικό για τον αγώνα. Έχουμε μια κατάσταση που δεν είναι φυσιολογική και όχι επιθυμητή».