Όταν το 2020 ο Lawrence Stroll αγόραζε τη Racing Point για να τη μετατρέψει στην Aston Martin και να φέρει στις τάξεις τον 4κις πρωταθλητή Sebastian Vettel, λίγοι θα περίμεναν η ομάδα του Silverstone να βρεθεί να πανηγυρίζει βάθρο με πραγματικό ρυθμό και χωρίς συγκυρίες μέσα σε τρεις σεζόν.
Είχε προηγηθεί ένα βάθρο, στο Αζερμπαϊτζάν το 2021, δια χειρός Vettel, αλλά σε έναν αγώνα που Verstappen-Hamilton έμειναν εκτός των κανονικών τους θέσεων. Ήταν συγκυριακό, αν και όχι τυχαίο, με δεδομένο το ταλέντο του Γερμανού.
Αυτό το βάθρο που πήρε την Κυριακή ο Fernando Alonso, αυτό δεν ήταν συγκυριακό ούτε κατ' ελάχιστον.
Ακόμα και με τον Charles Leclerc στον αγώνα, δηλαδή ακόμα κι αν ο Μονεγάσκος δεν εγκατάλειπε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της SF-23, ο ρυθμός του Alonso ήταν ικανός να τον φέρει να παλεύει για το βάθρο, και ίσως και να το διεκδικεί, ούτως ή άλλως.
Συγκεκριμένα, ο Ισπανός κατάφερε κατά μέσο όρο να έχει γυρολόγιο 0,7 δλ. πιο αργό από εκείνο του Verstappen, και συνολικά 0,23 δλ. ταχύτερο του Leclerc.
Και ήταν πασιφανές πως η Aston Martin ήταν ταχύτερη-πιο σταθερή των Mercedes, κάτι που έγινε και πρόδηλο με τα προσπεράσματα σε Russell και Hamilton, αλλά και την επιβολή του Stroll επί του νεαρού Βρετανού.
Οδηγός | Γυρολόγιο/Διαφορά από τον 1ο |
Verstappen | 1:37,470 |
Alonso | 0,70 |
Hamilton | 0,88 |
Russell | 0,93 |
Leclerc | 0,93 |
Τα δεδομένα, λοιπόν, είναι γνωστά. Η AMR23 είναι εδώ, ήρθε για να παλέψει με τη Ferrari και τη Mercedes. Το ερώτημα είναι πως το 6ο-7ο καλύτερο μονοθέσιο οδήγησε στην κατασκευή του τωρινού, που στοχεύει ακόμα και για τη 2η θέση.
Ο κομβικός Dan Fallows και οι νέοι κανονισμοί
Δύο οι λόγοι που μία ομάδα όπως η Aston Martin μπορεί να τα βάζει πια με τα «θηρία» και να τα κερδίζει.
Ο πρώτος έχει να κάνει με τον Dan Fallows. Είναι ο άνθρωπος που θήτευσε για 15 χρόνια στο πλευρό του Adrian Newey, πρώτα ως team leader στον τομέα της αεροδυναμικής, και μετά ως επικεφαλής σχεδιασμού στην ομάδα, από το 2014 ως και το 2021. Ήταν 2 Απριλίου 2022 όταν ανέλαβε κι επίσημα τα νέα του καθήκοντα, ως επικεφαλής του τεχνικού τομέα της Aston Martin, διαδεχόμενος τον Andrew Green.
Μέσα σε λίγους μήνες, ο άνθρωπος που γνώρισε την επιτυχία το 2010 με 2013 στη Red Bull, και που σίγουρα συνεισέφερε στα πρώτα στάδια εξέλιξης της RB18 προτού φύγει από το Milton Keynes, κατάφερε να μετατρέψει ένα ασταθές και συνολικά αδύναμο μονοθέσιο σε μία μηχανή ικανή να κινηθεί καλύτερα από τις Ferrari και Mercedes μέσα στην πίστα.
Το έμψυχο δυναμικό του εργοστασίου του Silverstone ήταν πάντα ικανό να παράγει ανταγωνιστικά μονοθέσια, αρκεί να είχε την ηγεσία και το κίνητρο. Αυτά βρήκε στο πρόσωπο του Fallows, μαζί με τον πακτωλό χρημάτων του Stroll, αλλά και την κατεύθυνση του Vettel, που μετά βεβαιότητος έδωσε τα φώτα του για την AMR23.
Σε αυτήν την προσπάθεια, βοήθησε τα μέγιστα κι ο νέος κανονισμούς, που αποδίδει περισσότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα και περισσότερα μοντέλα στο CFD για τις ομάδες που βρίσκονται πιο χαμηλά στην κατάταξη.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2023, αλλά και για όλο το 2022, η Aston Martin είχε σαφώς παραπάνω χρόνο με αυτά τα εργαλεία από τις πρωτοπόρους, κάτι που της επέτρεψε να δουλέψει πάνω στο concept της και να το εξελίξει.
Η κατάσταση θα ισχύει ως κάτωθι ως τις 25 Ιουνίου:
Ομάδα | Ώρες στη σήραγγα | Αριθμός τεστ στη σήραγγα | Ώρες με ανοιχτό τον αέρα |
Red Bull | 756 | 605 | 151 |
Ferrari | 900 | 720 | 180 |
Mercedes | 960 | 768 | 192 |
Alpine | 1020 | 816 | 204 |
McLaren | 1080 | 864 | 216 |
Alfa Romeo | 1140 | 912 | 228 |
Aston Martin | 1200 | 960 | 240 |
Haas | 1260 | 1008 | 252 |
Alpha Tauri | 1320 | 1056 | 264 |
Williams | 1380 | 1104 | 276 |
«Θα δούμε στην Jeddah. Είμαι περίεργος για την Jeddah και την Αυστραλία – πολύ διαφορετικές πίστες. Πιστεύω ότι στο Bahrain ήμασταν δυνατοί σε σημεία που δε θα συναντήσουμε στην Jeddah και την Αυστραλία. Αν είμαστε δυνατοί στους επόμενους δύο αγώνες, πιστεύω ότι θα έχουμε ένα πολύ καλό 2023.»