Πόσο θα αυξηθεί το βάρος κάθε τροχού μονοθεσίου της Formula 1 το 2022;


Πριν από το περασμένο φθινόπωρο, το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων του 2022 είχε οριστεί στα 790 κιλά, 38 περισσότερα από τα μονοθέσια που μόλις ολοκλήρωσαν τη σεζόν.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 1/1/2022

Ωστόσο, υπήρχε ήδη κάποια αρχική δυσαρέσκεια μεταξύ των τεχνικών διευθυντών. «Συζητάμε με τη FIA για το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων του 2022. Είναι πάντως ενδιαφέρον ότι όλες οι ομάδες έχουν ξεκάθαρη άποψη» δήλωσε τον Σεπτέμβριο ο τεχνικός διευθυντής της Alfa Romeo, Jan Monchaux.

Προσέθεσε, δε, πως «μερικά επιπλέον κιλά θα βοηθούσαν επίσης στην εξοικονόμηση κόστους. Μιλάμε για μια σημαντική αύξηση λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προσθήκες που θα έχουμε όπως ελαστικά, ζάντες και δίσκους, όλα μεγαλύτερα. Τον περασμένο Οκτώβριο, λοιπόν, αυξήθηκε το βάρος στα 792 κιλά .

Στο περιθώριο του τελευταίου Παγκόσμιου Συμβουλίου της FIA τον Δεκέμβριο, αποφασίστηκε η περαιτέρω αύξηση του βάρους, επειδή οι ομάδες θεώρησαν ανεπαρκή την απόφαση του Σεπτεμβρίου. Η Ομοσπονδία προσέθεσε ακόμα 3 κιλά, θέτοντας το ελάχιστο βάρος των μονοθέσιων στα 795 κιλά, 43 περισσότερα από αυτά του 2021.

Από αυτά, τα 13 κιλά οφείλονται στη μετάβαση σε ελαστικά με ζάντες διαμέτρου 18 ιντσών. Το βάρος κάθε άκρου του μονοθεσίου θα αυξηθεί λίγο πάνω από 3,2 κιλά σε σχέση με το 2021. Οι ζάντες θα ζυγίζουν περισσότερα από 2,5 κιλά , ενώ το τμήμα που θα υποστεί τη μικρότερη αύξηση βάρος θα είναι το ελαστικό, το οποίο θα ζυγίζει μόλις 200 γραμμάρια περισσότερα. Σε αυτό πρέπει επίσης να προσθέσουμε το επιπλέον βάρος των καλυμμάτων των τροχών , το οποίο θα είναι περίπου 500 γραμμάρια.

Στο Abu Dhabi, στις δύο ημέρες δοκιμών που ακολούθησαν το τελευταίο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο του 2021, δεν χρησιμοποιήθηκαν οι οριστικές προδιαγραφές. Παρόλο που μοιάζει πολύ στην εμφάνιση, μπορεί να διαφέρει ελαφρώς ως προς το βάρος σε σχέση με αυτό που θα δούμε στα μονοθέσια τον ερχόμενο Φεβρουάριο στις πρώτες δοκιμές, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στη Βαρκελώνη μεταξύ 23 και 25 Φεβρουαρίου.

Μεγαλύτερες ζάντες σημαίνουν περισσότερο χώρο για τα συστήματα πέδησης . Μεταξύ των προμηθευτών, υπάρχει η σταθερή παρουσία της Brembo, η οποία την επόμενη σεζόν θα προμηθεύει συνολικά 8 ομάδες.

Τα αυτοκίνητα του 2022 θα μπορούν να χρησιμοποιούν μεγαλύτερους δίσκους, οι οποίοι θα έχουν μικρότερο εξαερισμό από τις προδιαγραφές του 2021 λόγω της επιβολής του κανονισμού των οπών ελάχιστης διαμέτρου 3 χιλιοστών, αναγκάζοντας έτσι τους προμηθευτές να μειώσουν τον συνολικό αριθμό των οπών για κάθε δίσκο.