Preview GP Ιταλίας: Sprint Italiano


Grand Prix Ιταλίας σημαίνει ταχύτητα, πάθος και, για φέτος, sprint και απρόοπτα!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 8/9/2021

Μετά την καυτή ατμόσφαιρα του Zandvoort, κατευθυνόμαστε τη Μόντσα, στο σπίτι της Ferrari, στην καρδιά της Motor Valley, εκεί όπου ο ιταλικός βορράς φωλιάζει όλες τις μεγάλες μάρκες της αυτοκίνησης, από τη Lamborghini ως την Pagani, τη Ferrari και τη Ducati.

Από το 1950 ως και σήμερα, το Autodromo Internazionale di Monza έχει φιλοξενήσει τους περισσότερους αγώνες στην ιστορία της Formula 1, κα προσφέρει συνεπώς ενδιαφέροντες, ή και σπουδαίους αγώνες.

Ας μην ξεχνάμε πως εδώ έχει καταγραφεί κι η μικρότερη διαφορά νικητή από τον δεύτερο, όταν το 1971 ο Peter Gethin κέρδισε για μόλις 0,01 δλ. διαφορά από τον Ronnie Peterson.

Δε χαρακτηρίζεται τυχαία «ναός της ταχύτητας», αφού τα σχεδόν 6 χιλιόμετρα που απαρτίζουν το σιρκουί, αποτελούνται από μακροσκελείς ευθείες και έντονα σημεία φρεναρίσματος, με την πιο τεχνική στροφή είναι πιθανότατα το τριπλό σικέιν της Ascari, ή η Lesmo Due, λόγω του θετικού camber που έχει κοντά στο kerb.

Ο δυνατός κινητήρας και η ελάχιστη δυνατή οπισθέλκουσα ανταμείβονται σε αυτήν την πίστα, που παραδόξως δεν ευνοεί το προσπέρασμα όσο θα περίμενε κανείς.

Αυτό δεν έγινε πιο πολύ σαφές από τον περυσινό αγώνα, όταν ο Pierre Gasly κατάφερε να κρατήσει τον μαινόμενο Carlos Sainz πίσω του, παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός είχε το DRS και πλησίαζε αρκετά σε κάθε γύρο.

Έπειτα, υπάρχει και μία ακόμα ειδοποιός διαφορά στο φετινό Ιταλικό GP: έρχεται για δεύτερη φορά φέτος το Sprint Qualifying.

Περισσότερα για αυτό μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Μετά τη Μόντσα, το εν λόγω format αναμένεται να δοκιμαστεί και στο Σάο Πάολο, τον προσεχή Νοέμβριο.

Από τη σκοπιά των ελαστικών

Για τον αγώνα της... έδρας της, η Pirelli διαθέτει τις C2 (σκληρή), C3 (μέση) και C4 (μαλακή) γόμες.

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Έχουμε δει και στο παρελθόν διαφορετικές στρατηγικές να λειτουργούν στην Μόντσα, και με το sprint qualifying να προσθέτει ακόμα μία μεταβλητή, οι ομάδες είναι αναγκασμένες να σκεφτούν από την αρχή όλη τη στρατηγική τους για το Σαββατοκύριακο.

«Είναι μία πίστα που φθείρει τα πίσω ελαστικά και βασίζεται στην πρόσφυση, οπότε στόχος είναι να μειωθεί η ολίσθηση των πίσω ελαστικών και η υπερθέρμανση, καθώς το μονοθέσιο δεν πιέζεται προς τα κάτω λόγω των χαμηλών επιπέδων κάθετης δύναμης.»

Το πρόγραμμα του αγώνα - Ζωντανή μετάδοση από ΕΡΤ, COSMOTE TV και F1 TV Pro:

Παρασκευή 10/9:

FP1: 15:30 έως 16:30

Κατατακτήριες :19:00 έως 20:00

Σάββατο 11/9:

FP3: 13:00 έως 14:00

Sprint Qualifying: 17:30 έως 18:00

Κυριακή 12/9:

Αγώνας: 16:00

Πληροφορίες για το Grand Prix:

Πρώτο GP: 1950

Γύροι: 53

Μήκος πίστας: 5,793 χλμ

Απόσταση αγώνα: 306,72 χλμ