Preview GP Ουγγαρίας: Το Μονακό της Ανατολικής Ευρώπης


Η Formula 1 επισκέπτεται το Hungaroring για τον τελευταίο αγώνα πριν το θερινό διάλειμμα.

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 27/7/2021

Από το 1986 επισκέπτεται η Formula 1 την Ουγγαρία, και δη την πίστα στα προάστια της Βουδαπέστης.

Τότε ακόμη υπήρχε το Σιδηρούν Παραπέτασμα, και η F1 ήταν από τις ελάχιστες αθλητικές διοργανώσεις που επέλεγε να περάσει το «τείχος». 

Το 1985 άρχισε η κατασκευή του Hungaroring, σε ένα φυσικό κοίλο μέρος έξω από την πρωτεύουσα, πράγμα που βοηθά τρομερά στην ορατότητα από οποιοδήποτε σημείο της πίστας.

Στην πρεμιέρα κέρδισε ο Nelson Piquet, κι έκτοτε ο αγώνας δεν έχει λείψει ποτέ από το καλεντάρι - ούτε καν πέρυσι με την πανδημία του κορωνοϊού.

Το Hungaroring είναι μία αρκετά κλειστή και στενή πίστα, που συχνά παρομοιάζεται με αυτή στο Μονακό ή με μία πίστα karting.

Αποτελείται από κλειστές, αργής και μεσαίας ταχύτητας στροφές, που δυσκολεύουν τρομερά το προσπέρασμα, με τα φρένα για την Κ1 να αποτελούν τη μεγαλύτερη ευκαιρία για προσπέραση στον αγώνα, χάρη και στη χρήση του DRS στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.

Ως εκ τούτου, οι ομάδες επιλέγουν να εστιάσουν σε setup με υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης και μηχανικής πρόσφυσης, αφού η τελική ταχύτητα κι η δύναμη του κινητήρα δεν παίζουν ρόλο στην απόδοσή τους.

Ένας ακόμα παράγοντας που έχουν πάντα υπόψη τους οι ομάδες κι οι οδηγοί όταν κατευθύνονται για την Ουγγαρία, είναι πως αυτήν την εποχή του χρόνου, η Βουδαπέστη «βράζει», και μαζί της η πίστα. Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος επηρεάζουν απόλυτα τόσο την αντοχή των μονοθέσιων, όσο και αυτή των ελαστικών.

Από τη σκοπιά των ελαστικών

Για το Ουγγρικό GP, η Pirelli επέλεξε τη μεσαία γκάμα, με τις C2 (σκληρή), C3 (μέση) και C4 (μαλακή).

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Από την άποψη των ελαστικών, δεν περιμένουμε ιδιαίτερα μεγάλες εκπλήξεις από το Hungaroring, το οποίο ήταν σταθερό στο ημερολόγιο και σηματοδοτεί το τέλος του πρώτου μισού της σεζόν. Το καθοριστικό χαρακτηριστικό του σιρκουί είναι όλες οι στροφές σε γρήγορη διαδοχή, χωρίς μεγάλες ευθείες για την ψύξη των ελαστικών.

«Αυτό καθιστά το Hungaroring στην πραγματικότητα πιο απαιτητικό για τα ελαστικά από ό,τι φαίνεται αρχικά, οπότε είναι πιθανό να χρειαστεί κάποιος βαθμός διαχείρισης στο μαλακό σύνθετο. Ως αποτέλεσμα, η καλύτερη στρατηγική δεν είναι πάντα προφανής - με διαφορετικές προσεγγίσεις να οδηγούν συχνά παρόμοιο συνολικό χρόνο αγώνα, ανάλογα με τις μεμονωμένες συνθήκες. Γι 'αυτό έχουμε δει συχνά κάποιους τακτικά συναρπαστικούς αγώνες στο Hungaroring, διατηρώντας το τελικό αποτέλεσμα ανοιχτό μέχρι το τέλος.»

Το πρόγραμμα του τριημέρου – Τηλεοπτική κάλυψη από την ΕΡΤ, το COSMOTETV και το F1 TVPro:

Παρασκευή 30 Ιουλίου

FP1: 12:30-13:30

FP2: 16:00-17:00

Σάββατο 31 Ιουλίου

FP3: 13:00-14:00

Κατατακτήριες: 16:00-17:00

Κυριακή 1 Αυγούστου

Αγώνας: 16:00

Πληροφορίες για το GrandPrix:

Πρώτο GP: 1986

Μήκος πίστας: 4,381 χιλιόμετρα

Στροφές: 14 (8 δεξιές, 6 αριστερές)

Γύροι: 70

Απόσταση αγώνα: 306,63 χιλιόμετρα

Ρεκόρ γύρου: 1:16.627 (Lewis Hamilton, Mercedes, 2020)