Preview GP Σάο Πάολο: Σάμπα μετά από δύο χρόνια


Το Σάο Πάολο ανοίγει τις πύλες του για τη Formula 1 για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, και μαζί με το sprint qualifying προβλέπεται να προσφέρει θέαμα και δράση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΦΩΤ.: PIRELLI MEDIA
  • 9/11/2021

Ένα ακόμα Grand Prix που έχασε την θέση του στο πρόγραμμα της F1 κατά την περυσινή σεζόν ήταν αυτό της Βραζιλίας, ή του Σάο Πάολο όπως λέγεται πλέον, με δεδομένο ότι η τοπική κυβέρνηση στηρίζει και χρηματοδοτεί τον αγώνα από τη φετινή σεζόν.

Η χώρα του καφέ λατρεύει τη Formula 1, και έχει χαρίσει στο σπορ σπουδαίους οδηγούς, όπως ο πρώτος της πρωταθλητής, Emerson Fittipaldi, ο Ayrton Senna, o Rubens Barichello κι ο Felipe Massa.

Το Autodromo Jose Carlos Pace, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, κατασκευάστηκε το 1938, ως Interlagos, που μεταφράζεται ως ο τόπος ανάμεσα σε δύο λίμνες. 

Οι σχεδιαστές της πίστας άντλησαν έμπνευση από την Brooklands (μία από τις παλαιότερες διαδρομές στην ιστορία του motorsport), το Roosevelt Raceway και το Montlhery για να αποδώσουν το τελικό αποτέλεσμα, που λίγο έχει αλλάξει ανά τα χρόνια.

Διοργάνωσε το πρώτο του GP το 1973, ενώ ο αδικοχαμένος Pace κέρδισε εκεί το '75.

Κύριο χαρακτηριστικό της πίστας είναι οι χαμηλής και μεσαίας ταχύτητας στροφές, με το μόνο πραγματικό flat-out σημείο σε αυτήν το κομμάτι από την έξοδο της Juncao ως τα φρένα για τα Senna-S, που ανοίγουν τον γύρο.

Χρειάζεται καλή μηχανική πρόσφυση και ισορροπία, ενώ το σχετικά μεγάλο υψόμετρο (765 μέτρα από το επίπεδο της θάλασσας) αποτελεί πρόκληση για τα αεροδυναμικά και τον κινητήρα, παρόμοια με αυτήν του Μεξικού, αν κι όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό.

Από τη σκοπιά των ελαστικών

Για το Interlagos, η Pirelli επέλεξε να δώσει τις C2, C3 και C4 γόμες στη διάθεση των ομάδων και των οδηγών.

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Φέτος γυρνάμε σε επιλογές γομών πιο κοντά σε αυτές του 2018, με τη C4 να είναι το μαλακό ελαστικό. Το 2019 αποφασίσαμε να πάμε σε πιο σκληρές γόμες, για να αποφύγουμε την παραμόρφωση και τη φθορά της μαλακής, αλλά αυτό σήμαινε πως το σκληρό ελαστικό δε χρησιμοποιήθηκε αρκετά.

«Το Interlagos είναι πίστα παλαιάς κοπής που κρατά τους οδηγούς και τα ελαστικά σε εγρήγορση και προσφέρει δραματικούς αγώνες, όπως είδαμε και την τελευταία φορά. Ο καιρός είναι ακόμα ένας αστάθμητος παράγοντας: έχουμε δει και τις πιο υψηλές θερμοκρασίες, αλλά και τις πιο χαμηλές.

«Ως εκ τούτου, τα ελαστικά που επιλέξαμε για φέτος θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στις μεγάλες απαιτήσεις του Βραζιλιάνικου GP και να δώσουν διαφορετικές στρατηγικές.»

Το πρόγραμμα του αγώνα - Ζωντανή μετάδοση από ΕΡΤ, COSMOTE TV και F1 TV Pro:

Παρασκευή 12/11:

FP1: 17:30 έως 18:30

Κατατακτήριες: 21:00 έως 22:00

Σάββατο 13/11:

FP2: 17:00 έως 18:00

Sprint qualifying: 21:30 έως 22:00

Κυριακή 14/11:

Αγώνας: 19:00

Πληροφορίες για το Grand Prix:

Πρώτο GP: 1973

Γύροι: 71

Μήκος πίστας: 4,309 χλμ

Απόσταση αγώνα: 305,909 χλμ

Ρεκόρ γύρου: 1:10.540, Valtteri Bottas (2018)