Προεπισκόπηση του GP Γαλλίας από την Pirelli


ΠΟΙΕΣ ΓΟΜΕΣ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ, ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΡΟΦΗ ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΦΟΡΤΙΟ…

  • 19/6/2019

To Γαλλικό Grand Prix στην πίστα του Paul Ricard κοντά στη Μασσαλία, θα διεξαχθεί για δεύτερη φορά μετά την επανεμφάνισή του πέρυσι, στο ημερολόγιο της Formula 1. Η Pirelli επέλεξε τη γόμα C2 για σκληρή, τη γόμα C3 για μέση και τη γόμα C4 για μαλακή: Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό που έχει χρησιμοποιηθεί ήδη, σε Αυστραλία, Κίνα και Αζερμπαϊτζάν. Η Γαλλία και η Αυστρία είναι διαδοχικοί αγώνες πρόκειται για τον πρώτο από τους πέντε φετινούς συνδυασμούς αγώνων χωρίς κενό.

Χαρακτηριστικά πίστας

  • Η πίστα έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο, εκτεταμένα. Σχεδόν όλες οι στροφές, περίπου το 1/3 του γύρου έχουν νέο οδόστρωμα. Πρόκειται για τάπητα ίδιων προδιαγραφών με τον προηγούμενο, οπότε η συνολική πρόσφυση της επιφάνειας θα είναι σταθερή κατά τη διάρκεια ενός γύρου.
  • Η άσφαλτος είναι σχετικά λεία, οπότε η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω καταπόνησης, είναι γενικά χαμηλή. Ο αναμενόμενα ζεστός καιρός αυτή την εποχή του χρόνου στην νότια Γαλλία, μπορεί να οδηγήσει σε πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.
  • Στην πίστα του Paul Ricard κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι πλευρικές δυνάμεις σε σχέση με την ελκτική πρόσφυση και τη σταθερότητα στο φρενάρισμα. Αυτό διευκολύνει στο να βρεθεί η ισορροπία στην θερμοκρασία των εμπρός και πίσω ελαστικών, παρότι η μεγάλη ευθεία Μιστράλ των 1.8km – διακόπτεται από σικέιν – ψύχει τα εμπρός ελαστικά. Επίσης υπάρχουν και μερικά σημεία βίαιου φρεναρίσματος.
  • Η στροφή 13 στο Paul Ricard ασκεί το δεύτερο μεγαλύτερο συνεχές ενεργειακό φορτίο μέσα στη χρονιά, μετά τη στροφή 1 στην Κίνα.
  • Πέρυσι ο νικητής χρησιμοποίησε στρατηγική μιας αλλαγής όπως και οι περισσότεροι ανταγωνιστές του. Η στρατηγική του 2018 επηρεάστηκε από την εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας, νωρίς στον αγώνα. Χρησιμοποιήθηκε στον πρώτο γύρο και παρέμεινε επικεφαλής της κούρσας για πέντε γύρους.
  • Με απόσταση 5.8km συνολικά πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους γύρους της χρονιάς. Υπάρχουν μερικές καλές ευκαιρίες για προσπέρασμα.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πίστας Paul Ricard που θα διεξαχθεί το γαλλικό Grand Prix για τη Formula 1.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πίστας Paul Ricard που θα διεξαχθεί το γαλλικό Grand Prix για τη Formula 1.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli

“Η επιλογή ελαστικών που κάναμε γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο είναι λίγο πιο συντηρητική, σε σχέση με την περσινή μας στον ίδιο αγώνα, όπου είχαμε επιλέξει μαλακή, πολύ μαλακή και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό συμβαίνει γιατί η πολύ μαλακή γόμα δεν υπάρχει πλέον στην γκάμα μας. Συνεπώς οι οδηγοί θα πρέπει να μπορούν να πιέσουν από την αρχή ως το τέλος του κάθε μέρους αγώνα. Πέρυσι στη Γαλλία όπως στη Βαρκελώνη και στο Silverstone είχαμε χρησιμοποιήσει ελαστικά με πιο λεπτό πέλμα. Έτσι μπορούμε να κάνουμε απευθείας σύγκριση για την εξέλιξη των μονοθεσίων σε σχέση με το 2018. Μολονότι ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο, τα χαρακτηριστικά της πίστας δεν αναμένεται ν’ αλλάξουν σημαντικά. Καθώς οι ομάδες θα βρεθούν εδώ μόλις για δεύτερη φορά σε αγώνα, δεν έχουν πλήρη δεδομένα και θα χρειαστεί να μάθουν πολλά. Έχουμε ήδη χρησιμοποιήσει το Paul Ricard για δοκιμές φέτος, αλλά σε μια πιο μικρή διαμόρφωση όχι στη διαδρομή που γίνεται ο αγώνας”.

Οι γόμες της Pirelli για το Grand Prix της Γαλλίας.
Οι γόμες της Pirelli για το Grand Prix της Γαλλίας.

Ακόμη

  • Το Γαλλικό Grand Prix είναι ένας ακόμη αγώνας, ο δεύτερος συνεχόμενος μετά τον Καναδά που η Pirelli είναι χορηγός ονόματος.
  • Σε αντίθεση με τους προηγούμενους αγώνες οι τρεις κορυφαίες ομάδες έχουν κάνει ακριβώς την ίδια επιλογή ελαστικών. Η μόνη εξαίρεση είναι ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, ο οποίος επέλεξε ένα έξτρα σετ μέσης γόμας σε σχέση με τους αντιπάλους του. Γενικά μιλώντας η έμφαση έχει δοθεί στη μαλακή γόμα με το κόκκινο χρώμα.
  • Τα πρωταθλήματα Formula 2 και Formula 3 επιστρέφουν στη Γαλλία αυτό το Σαββατοκύριακο. Η πρώτη κανονική δοκιμή με ελαστικά 18 ιντσών για τη νέα σεζόν στη Formula 2, θα γίνει στην Ισπανία αυτή τη βδομάδα. Είχε προηγηθεί τον προηγούμενο μήνα στο Μουτζέλο, αξιολόγηση της τοποθέτησής τους (shakedown).