Μετά το φιάσκο του Βελγικού GP το 2021, όταν ο αγώνας έγινε μόνο πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και δόθηκαν οι μισοί βαθμοί, η FIΑ αναδιατύπωσε τους κανονισμούς ώστε να αποδίδονται σωστά οι βαθμοί ανάλογα το ποσοστό του αγώνα που έχει συμπληρωθεί υπό καθεστώς πράσινης σημαίας.
Έτσι, μέχρι το 50% της κανονικής διάρκειας του αγώνα δίνονται 19 βαθμοί για τον πρώτο, ενώ αν ξεπεραστεί το 75% δίνονται κανονικά οι βαθμοί.
Με αυτή τη λογική, ο Max Verstappen δεν θα έπρεπε να στεφθεί πρωταθλητής, καθώς ο αγώνας στη Suzuka μόλις που ξεπέρασε το 50% της διάρκειάς του.
Ωστόσο, αυτό συνέβη, με τον Ολλανδό να κατακτά τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του μετά και την ποινή του Charles Leclerc για το συμβάν στο τελευταίο σικέιν.
Turning it right up to the max ??
Congratulations @Max33Verstappen on taking it to another level this season ?? Time to get the party started! ??#2TheMax#F1pic.twitter.com/Hv3cRUQRQ0
— Formula 1 (@F1) October 9, 2022
Η λογική αυτής της απόδοσης βαθμών βασίζεται στο γεγονός πως οι βαθμοί δίνονται κανονικά αν ξεπεραστεί το αναγκαίο όριο εφόσον ο αγώνας συνεχιστεί κανονικά μετά από μία περίοδο διακοπής.
Σύμφωνα με την εξήγηση της Ομοσπονδίας, «οι κανονισμοί σχετικά με την απόδοση μειωμένων βαθμών (άρθρο 6.5) ισχύουν μόνο αν ο αγώνα διακοπεί και δεν ξεκινήσει ξανά, για αυτό και δίνονται πλήρεις βαθμοί κι ο Max Verstappen είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής»