Συνέντευξη-Callum Ilott: «Νιώθω ότι αδικήθηκα που δεν είμαι στην F1 φέτος»


Η πικρία για την θέση που δεν πήρε φέτος στην F1, η πίστη στις δυνάμεις του, οι ελπίδες για το μέλλον. Ο Callum Ilott εφ'όλης της ύλης στο Car and Driver Ελλάδας.

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ALFA ROMEO MEDIA
  • 7/7/2021

Σάββατο 4/7, Grand Prix Αυστρίας, Red Bull Ring.

Ο Callum Ilott έχει οδηγήσει προ 24 ωρών την Alfa Romeo C41, ως μέρος του προγράμματός του για τη φετινή σεζόν. Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ο μόνιμος οδηγός της.

Ο Βρετανός είναι μέλος της ακαδημίας νέων οδηγών της Ferrari, και περυσινός δευτεραθλητής στη Formula 2 το 2021, πίσω από τον Mick Schumacher. 

Κι ενώ ο Γερμανός βρήκε το δρόμο του για τη Haas, ο Ilott έμεινε πίσω, έχοντας φύγει από την F2, αλλά για να αναλάβει ρόλο δοκιμαστή και οδηγού προσομοιωτή στην Alfa Romeo.

Πολλοί, κι ο υπογράφων το κείμενο, θεώρησαν πως άξιζε να βρίσκεται κι αυτός φέτος στο grid, να δίνει μάχες, έστω και στις χαμηλότερες θέσεις του.

Κι όμως, η Ferrari επέλεξε να μην τον φέρει στα «μεγάλα σαλόνια», δίνοντας του πάντως την ευκαιρία να μπει στο κλίμα με το πόστο που διατηρεί φέτος.

Ο 22χρονος δεν αποφεύγει να εκφράσει το αίσθημα αδικίας που νιώθει για αυτήν την επιλογή της Scuderia, τονίζοντας πως είναι πεισμωμένος να διεκδικήσει αυτά που του αναλογούν ενόψει της νέας σεζόν. 

Έχει αποθέματα ταλέντου, δυνατά σημεία που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα σε κάθε ομάδα του grid, και μία αρκετά ενδιαφέρουσα προσωπικότητα, όντας συγκρατημένος και συνάμα δηκτικός.

Ο Callum Ilott, στο Car and Driver Ελλάδας, σε μία αποκλειστική συνέντευξη.

Πρέπει να σου πω ότι έχεις μεγάλο κοινό στην Ελλάδα! Πολλοί θα ήθελαν να σε δουν από φέτος στην F1.

«Καλό αυτό. Είμαι ο Mr. Worldwide.»

Θα ήταν δίκαιο να πει κανείς ότι το 2020 έκανες τη μεγαλύτερη χρονιά της καριέρας σου ως τώρα;

«Για να είμαι ειλικρινής, ήταν μία τρομερή χρονιά για μένα, το πώς έβαλα όλα τα κομμάτια στις σωστές θέσεις για να δημιουργηθεί το παζλ.

«Τα προηγούμενα χρόνια, έκανα κατά καιρούς καλές εμφανίσεις, κι είχα μερικά δυνατά σημεία, όπως είναι οι κατατακτήριες, αλλά ποτέ δεν κατάφερα να τα κάνω όλα σωστά. Ήταν σημαντικό να το κάνω αυτό πέρυσι, γιατί η F2 είναι η υψηλότερη κατηγορία πριν την F1, έχεις όλα τα βλέμματα πάνω σου, οπότε έπρεπε να πάρω το μέγιστο από αυτό.

«Και πάλι έκανα κάποια λάθη, αλλά μαθαίνω από αυτά. Επομένως, για μένα ήταν μία ευκαιρία να δείξω τι μπορώ να κάνω, κι ενώ δεν κατέκτησα τον τίτλο, ήμουν εκεί ψηλά όλη τη σεζόν και η συνέπεια που έδειξα ήταν σημαντική.»

Περίμενες να έχεις μια τόσο καλή χρονιά, όμως;

«Ήξερα ότι θα είναι μία δυνατή σεζόν για μένα, δεν ήξερα το πόσο. Στόχος για το τέλος της χρονιάς ήταν να είμαι στην πρώτη τριάδα της βαθμολογίας, γιατί είμαι ρεαλιστής. Φυσικά θα ήθελα να κατακτήσω τον τίτλο, αλλά θέλω να θέτω και επιτεύξιμους στόχους.

«Το καταφέραμε, και σύντομα κατάλαβα ότι θα πάλευα για τον τίτλο. Ήταν μία αξιοπρεπής  χρονιά.»

Πίστευες ότι θα μπορούσες να είχες θέση κανονικού οδηγού σε μία ομάδα της F1 από φέτος;

«Είναι περίπλοκο. Για ένα διάστημα πίστευα πως ήταν πιθανό αυτό το σενάριο.

«Όσο καταλάβαινα, όμως, αυτήν την πλευρά των αγώνων, συνειδητοποιούσα ότι δεν ήταν τόσο απλά τα πράγματα. Είναι και θέμα του να είσαι τη σωστή στιγμή, στο σωστό σημείο.

«Κατάλαβα νωρίς ότι θα ήταν δύσκολο, πιο δύσκολο από όσο περίμενα. Ακόμα και με τις εμφανίσεις που έκανα, θα ήταν δύσκολο να βρεθώ εδώ.

«Μου πήρε λίγο χρόνο να το αποδεχτώ. Οπότε, ηρέμησα, δεν επαναπαύτηκα, και δέχτηκα τον ρόλο που πήρα.

«Παλεύω και κάνω ό,τι μπορώ για να μην είμαι στην ίδια θέση και του χρόνου.»

Επομένως, το κλίμα στην FDA (Ferrari Driver Academy) είναι καλό. Δεν κρατάς κακίες για αυτήν την απόφαση.

«Κοίταξε, μπορείς να νιώθεις ότι αδικήθηκες, κι εγώ το νιώθω κάποιες φορές. Απέδωσα πολύ καλά και δεν πήρα την θέση που ήθελα.

«Είμαι σε αυτήν την θέση τώρα, και έχω έναν χρόνο που θα βρίσκομαι εδώ, κολλημένος. Έχω στο μυαλό μου, όμως, τη λογική ότι πρέπει να κάνω το καλύτερο που μπορώ, ώστε να έχω την καλύτερη δυνατή επιλογή για το 2022.

«Δε βλέπω το λόγο να κρατήσω κακία, κι αν το έκανα, θα το χρησιμοποιούσα σαν κίνητρο για να βελτιωθώ.

«Σε ό,τι αφορά την FDA, είναι καλά τα πράγματα. Θα περάσω 5-6 μήνες φέτος στο Μαρανέλο, και νομίζω ότι η φετινή σεζόν είναι αυτή που θα έχω περάσει τον περισσότερο χρόνο στο εργοστάσιο. Είμαι αφοσιωμένος, και φυσικά ταξιδεύω, γιατί έχω τη δουλειά στον προσομοιωτή της Ferrari, τον ρόλο του δοκιμαστή στην Alfa Romeo, και τους αγώνες GT.»

Μίλησέ μας για τον ρόλο του οδηγού προσομοιωτή.

«Τώρα έχω αναλάβει αυτόν τον ρόλο, πρώτα για να βοηθήσω την ομάδα, και σε δεύτερο χρόνο να βελτιωθώ κι εγώ ως οδηγός. Βγάζουμε προγράμματα και για τις αυτές ανάγκες. Και φυσικά, οδηγώ το μονοθέσιο της Alfa Romeo σε κάποιες δοκιμές.»

Βοηθά αυτή η επαφή με το πραγματικό μονοθέσιο να γίνεις καλύτερος οδηγός και να δεις τι σχέση έχει ο προσομοιωτής με τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης;

«Σίγουρα, και με βοηθά ο προσομοιωτής, όταν μπαίνω στο μονοθέσιο, να βρίσκω τα πατήματά μου από την αρχή. Το θέμα είναι ότι το μόνο μονοθέσιο που οδηγώ φέτος αυτό στη Formula 1, οπότε είναι δύσκολο να πρέπει κάθε 6-8 εβδομάδες να μπαίνω και να είμαι γρήγορος από την πρώτη στιγμή. Αλλά, για να είμαι ειλικρινής, κάθε τι από αυτά με βοηθάει.

«Θα ήθελα να βρίσκομαι περισσότερο στο μονοθέσιο, αλλά νιώθω τυχερός για αυτό που έχω, και προσπαθώ να το εκμεταλλευτώ όσο μπορώ.»

Στα μάτια του μέσου θεατή, δεν είναι προφανές τι μπορεί να μάθει ένας νέος οδηγός σαν εσένα από το ρόλο του δοκιμαστή.

«Το ερώτημα δεν είναι τι μαθαίνω από αυτόν τον ρόλο, όσο το τι δεν θα μάθαινα αν δεν τον είχα. Θα μπορούσα να περάσω ακόμα έναν χρόνο στη Formula 2 και να παλέψω για το πρωτάθλημα ξανά, αλλά ήταν ξεκάθαρο ότι θα μπορούσα να το κάνω, αν δεν ήμουν άτυχος.

«Επομένως, το σημαντικό για μένα φέτος ήταν να μάθω όσα περισσότερα μπορώ στα της F1. Είναι σημαντικό το ότι θα είμαι σε 10 και παραπάνω Grand Prix μαζί με την Alfa Romeo και τη Ferrari. Είναι τόσα πολλά τα πράγματα που μπορείς να δεις, να μάθεις, να ζήσεις από την πλευρά της F1. 

«Ακόμα κι η διαδικασία εκμάθησης του πώς λειτουργεί μία ομάδα Formula 1 είναι σημαντική, γιατί στην F2 δουλεύεις με ένα team 10-12 ατόμων, και στην F1 συνεργάζεσαι με 50 και παραπάνω άτομα στην πίστα και πολλά ακόμα στο εργοστάσιο.

«Είναι ένας καλός τρόπος, σε ένα τόσο ήρεμο περιβάλλον, να μάθω και να αποκτήσω εμπειρίες. Το απολαμβάνω, και είναι εύκολο για μένα να εστιάσω σε αυτά που έχουν σημασία.»

Μαζί με τον ρόλο του δοκιμαστή, αγωνίζεσαι και στο GT World Challenge, όντας μέλος της Iron Lynx. Πόσο διαφέρει αυτή η κατηγορία αγώνων με τα μονοθέσια; 

«Σίγουρα δεν έχω θέμα από την άποψη της ταχύτητας. Στο group μου στις κατατακτήριες ήμουν στην 1η θέση, και στην 4η θέση στον αγώνα (κι αυτό μετά την ποινή). Είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, αλλά μέχρι στιγμής τα πάμε καλά.

«'Ερχεται ο 24ωρος αγώνας του Σπα στο τέλος του Ιουλίου, και αυτό θα είναι μία μεγάλη πρόκληση, και μία τρομερή εμπειρία.»

Ξέρω ότι σε αυτό δεν θα απαντήσεις, αλλά οφείλω να σε ρωτήσω: γνωρίζεις τι θα κάνεις το 2022;

«Όχι, δεν το ξέρω ακόμα. Μακάρι να γνώριζα, θα ήμουν πολύ πιο ήρεμος. Αλλά δεν το ξέρω, και το θέμα είναι πως είναι ακόμα νωρίς στη σεζόν. Πιστεύω πως τώρα που ο Lewis [Hamilton] υπέγραψε, θα αρχίσει να υπάρχει κινητικότητα στην αγορά, αλλά δεν είμαι εδώ για να σκεφτώ τι θα γίνει στο μέλλον. Έχω αρκετές επιλογές, με την F1 να είναι προτεραιότητα προφανώς.»

Ευχαριστούμε τον Callum Ilott και την Alfa Romeo Racing ORLEN για τον χρόνο και την οργάνωση της συνέντευξης.