Συνέντευξη - Nicholas Latifi: «Δεν νιώθω πίεση, ξέρω τι μπορώ να κάνω»


Ο Nicholas Latifi μιλά στο Car and Driver για τη μέχρι τώρα καριέρα του, τη σχέση του με τον George Russell και τη νέα εποχή της Williams υπό την Dorilton Capital.

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: WILLIAMS MEDIA
  • 23/6/2021

Είναι η Πέμπτη πριν το Γαλλικό Grand Prix. Οι συνεντεύξεις γίνονται εδώ και 1,5 χρόνο μέσω διαφόρων υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης μετά ήχου και εικόνας.

Αυτή με τον Nicholas Latifi δεν θα μπορούσε -δυστυχώς- να είναι διαφορετική.

Ο Καναδός, γόνος την οικογένειας που έχει στην ιδιοκτησία της τη Lavazza, βρέθηκε εν πολλοίς στη Formula 1 χάρη στην οικονομική στήριξη που προσέφερε ο πατέρας του στη Williams, όταν αυτή βρισκόταν σε δυσμενέστατη θέση στις αρχές του 2019.

Ο ίδιος, όμως, συνεχίζει να βρίσκεται εδώ, στο grid του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ, και πολύ πιθανό να το κάνει και το 2022.

Τον συναντήσαμε διαδικτυακά, τον ρωτήσαμε για τη σχέση του με την ομάδα και τον George Russell, για τους νέους κανονισμούς του 2022 και το πώς νιώθει να οδηγεί δίπλα σε έναν μελλοντικό πρωταθλητή.

Βρίσκεσαι πλέον στη δεύτερη σεζόν σου στη Formula 1. Φαίνεται πως έχεις στα χέρια σου ένα κάπως καλύτερο μονοθέσιο, και έχεις και περισσότερη πλέον εμπειρία. Πώς κρίνεις τη μέχρι τώρα εικόνα σου φέτος, αλλά κι εκείνη της ομάδας;

«Σε ό,τι αφορά εμένα, είναι κάπως ανάμεικτα τα συναισθήματα. Έχουν υπάρξει αγώνες που τα πάντα πάνε καλά, και βρίσκομαι εκεί που πρέπει, και σε άλλους έχω προβλήματα, για λόγους που πιστεύουμε πως έχουμε καταλάβει, αν κι όχι στο 100%.  Σίγουρα όσο προχωρά η χρονιά θα μπορούμε να βρούμε τις αιτίες και να διορθωθούμε.

«Γενικότερα, νιώθω πολύ πιο άνετα με το μονοθέσιο, και όντας η δεύτερη χρονιά μου με την ομάδα, μπόρεσα να ξεκινήσω τη σεζόν από εκεί που άφησα την προηγούμενη – και το ότι το μονοθέσιο παρέμεινε σχετικά ίδιο βοήθησε αυτό. Έχω την αίσθηση ότι είμαι πιο καλά προετοιμασμένος, μπορώ να προσαρμοστώ περισσότερο στις ανάγκες του μονοθέσιου, το οποίο συνεχίζει να μην είναι και το πιο εύκολο στην οδήγηση! Αλλά, μπορώ να προσαρμόσω την οδήγησή μου στις ιδιαιτερότητές του καλύτερα.

«Σε ό,τι αφορά την ομάδα, έγιναν μικρές αλλαγές στο μονοθέσιο, κάτι που ίσχυσε για όλους, αλλά καταφέραμε να βελτιωθούμε δραστικά σε ορισμένους τομείς. Είδαμε από τους πρώτους αγώνες ότι ο ρυθμός μας έχει βελτιωθεί. Φυσικά, θα θέλαμε να είμαστε πιο κοντά στην Alfa Romeo, να είμαστε πιο κοντά στην ουρά του midfield, αλλά ακόμα το παλεύουμε, κι ακόμα δεν έχουμε πάρει βαθμό.

«Ασφαλώς, στο παρασκήνιο έγιναν πολλές αλλαγές στην ομάδα, με τη νέα ιδιοκτησία, την πρόσληψη του Jost Capito ως CEO, του νέου τεχνικού διευθυντή.»

Έχεις δει κάποια αλλαγή στο εσωτερικό της ομάδας με τη Dorilton Capital πλέον στο τιμόνι;

«Η κατάσταση πέρυσι στην ομάδα ήταν δυσάρεστη. Ο κορωνοϊός δυσκόλεψε τα πράγματα, τέθηκε εν αμφιβόλω το μέλλον της ομάδας, και πολλών από τους εργαζομένους της. Όταν η ομάδα πωλήθηκε, το πρώτο συναίσθημα ήταν στενάχωρο γιατί έφευγε η οικογένεια Williams, μία ιστορική οικογένεια για το σπορ, αλλά την ίδια στιγμή υπήρχε και ένα θετικό κλίμα, αισιόδοξο, πως το μέλλον της ομάδας ήταν πιο ασφαλές. Κι αυτό ήθελαν οι Williams, Frank κι η Claire, να μπορέσει η ομάδα να παραμείνει ζωντανή. Ήταν πολύ γενναίο από μέρος τους να πάρουν μία τέτοια απόφαση.

«Κι αυτό ωφέλησε την ομάδα, γιατί από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η εξαγορά, ανέβηκε και το ηθικό.

«Χτίστηκε και μία νέα δομή από τους νέους ιδιοκτήτες. Δεν υπήρχε κάποιος που να εκτελεί κι επίσημα χρέη τεχνικού διευθυντή στην ομάδα, για παράδειγμα. Αυτό, και πολλά άλλα, έχουν βοηθήσει στην προσπάθεια να επιστρέψουμε στην κορυφή.»

Ο Jost Capito είναι ένας έμπειρος άνθρωπος στους αγώνες. Μπορεί το πέρασμά του στη McLaren να ήταν βραχύβιο, αλλά έχει τρομερό παλμαρέ. Κάποιοι έκριναν δυσμενώς την απόφαση των ιδιοκτητών να τον φέρουν ως CEO. Μετά από 100 μέρες στο τιμόνι της Williams, πιστεύεις πως το όραμά του μπορεί να φέρει ξανά την ομάδα στις επιτυχίες;

«Πιστεύω πως είναι ο σωστός άνθρωπος για αυτήν την θέση. Και μόνο η εμπειρία του από όλο το φάσμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι ένα φοβερό πλεονέκτημα για την ομάδα.

«Ακόμα κι αν δεν έχει εμπειρία συγκεκριμένα από τον χώρο της Formula 1, είναι σημαντικό για την εταιρεία συνολικά να έχει έναν τέτοιο άνθρωπο να ηγηθεί αυτής. Η Williams δεν είναι μόνο ομάδα F1, έχει κι άλλες δραστηριότητες, και ένα όραμα πολύ ευρύτερο.

«Χαίρομαι που συνεργάζομαι με τον Jost. Οι αλλαγές που έχει κάνει ως τώρα είναι σημαντικές, έχει ένα ξεκάθαρο στόχο για την ομάδα. Έχει καταπιαστεί με όλο το φάσμα του οργανισμού, και στα της F1 έχει δουλέψει στο να καταρτιστούν νέες διαδικασίες σε ορισμένα πράγματα, αλλά τίποτα δεν γίνεται εν μία νυκτί. Όλα αυτά χρειάζονται χρόνο για να φανούν τα αποτελέσματα.

«Είμαι βέβαιος ότι ούτε ο Jost, ούτε η Dorilton βιάζονται να αλλάξουν τα πράγματα. Θα ήταν αφελές από μέρος τους να πιστεύουν ότι μπορεί να αλλάξει η κατάσταση μέσα σε μία χρονιά.»

Μπορείς να σχολιάσεις την κατάσταση του συμβολαίου σου; Υπάρχει η αίσθηση ότι θα είσαι στην ομάδα και το 2022.

«Όταν υπέγραψα το 2019, πράγματι το συμβόλαιο ήταν για πάνω από έναν χρόνο. Δεν μπορώ να σχολιάσω κάτι παραπάνω από αυτό.»

Ας υποθέσουμε ότι θα είσαι εδώ και το 2022. Κατά την άποψή σου, μπορούν οι νέοι κανονισμοί να φέρουν την ομάδα πιο κοντά στη δεκάδα σε κάθε αγώνα;

«Αυτό ελπίζουν όλη στην ομάδα.

«Θεωρώ πως οι νέοι κανονισμοί είναι μία καλή ευκαιρία για ομάδες όπως τη δική μας, τη Haas ή την AlfaRomeoνα κάνουν το βήμα παραπάνω. Σε έναν ιδανικό κόσμο, και πάνω από τη δεκάδα!

«Προσπαθούμε αυτή τη στιγμή για το καλύτερο, είμαστε μόλις στο 1/3 της τωρινής σεζόν και κοιτάμε ήδη το 2022.

«Αλλά, δεν είναι ασυνήθιστο ακόμα και με νέους κανονισμούς, την πρώτη χρονιά να μην αλλάζει η σειρά της δυναμικότητας ανάμεσα στις ομάδες, και μετά να επέρχονται οι όποιες αλλαγές, όσο βελτιώνονται και τα αυτοκίνητα.»

Για το τέλος, κράτησα την ερώτηση για τον George Russell. Πώς είναι να βρίσκεσαι δίπλα σε έναν οδηγό που οι περισσότεροι θεωρούν μελλοντικό πρωταθλητή;

«Πάντα μαθαίνεις από τον teammate σου, οπότε είμαι χαρούμενος που τον έχω δίπλα μου. Φυσικά, θες να κερδίζεις τον teammate σου, αυτό είναι δεδομένο, αλλά θες και να μαθαίνεις από αυτόν, να σε πιέζει. Ο George κάνει ακριβώς αυτό με μένα. Κι ο ρυθμός του είναι πολύ γρήγορος, ειδικά στις κατατακτήριες.

«Και δε νιώθω πίεση που είμαι στο διπλανό γκαράζ. Το βλέπω ως ευκαιρία. Είμαστε κι οι δύο σε ένα μονοθέσιο που δεν μας επιτρέπει να δείξουμε πολλά πράγματα. Και καλό αγώνα να κάνουμε, δεν θα το καταλάβει ο κόσμος, γιατί πάλι θα τερματίσουμε 16οι και 17οι, αν δεν γίνει κάτι μπροστά.

«Δε νιώθω πίεση, πραγματικά. Έχω ένα ορόσημο με τον George, γιατί θεωρώ ότι είναι ένας από τους πιο γρήγορους οδηγούς του grid. Όπου κι αν βρίσκεται του χρόνου, είτε στη Williams, είτε στη Mercedes, εγώ θα ξέρω τι έχω καταφέρει σε σχέση με εκείνον.»