Τα συμπεράσματα της Pirelli από την Catalunya I


Αρκετοί πιλότοι σημείωσαν χρόνους εφάμιλλους με την περσινή pole position.

  • 25/2/2015

«Στη Βαρκελώνη όπως και στη Jerez είχαμε κρύο καιρό και μερικές ψιχάλες βροχής. Παραταύτα οι ομάδες κατάφεραν να συμπληρώσουν αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών, χρησιμοποιώντας όλους τους τύπους ελαστικών εκτός από τα ελαστικά για βαριά βροχή (full wet)», δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli F1, Paul Hembery κάνοντας έναν απολογισμό της πρώτης επίσκεψης των ομάδων στην πίστα της Catalunya στο πλαίσιο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης.

«Όσον αφορά στα ενδιάμεσα ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν πολύ λίγο. Η πίστα του Μοντμελό είναι τεχνική και έχει ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων που την καθιστά ιδανικό προορισμό για δοκιμές κάθε κρίσιμης παραμέτρου στη συμπεριφορά των ελαστικών. Είναι ακόμη πολύ νωρίς για οριστικά συμπεράσματα όμως οι χρόνοι γύρων δείχνουν πως τα μονοθέσια είναι πιο γρήγορα φέτος, αρκετοί γύροι ήταν στο επίπεδο της περσινή pole position. Οι ομάδες είχαν την δυνατότητα να εργαστούν σε μια ποικιλία προγραμμάτων που περιελάμβαναν και εξάσκηση στα pit stop ώστε να εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά των ελαστικών του 2015 και να τα ταιριάξουν στα νέα τους μονοθέσια. Η δουλειά αυτή θα συνεχιστεί κατά τη διάρκεια του επόμενου τεστ στη Βαρκελώνη που ξεκινά την ερχόμενη Πέμπτη (26/2). Πρόκειται για την τελευταία ευκαιρία των ομάδων να προετοιμάσουν τα μονοθέσια τους πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς (15/3 Αυστραλία). Είμαστε στην ευχάριστη θέση ν’ ανακοινώσουμε πως όπως πέρυσι έτσι και φέτος η Pirelli θα είναι χορηγός τίτλου (Title Sponsor) στο Ισπανικό GP (Formula 1 Gran Premio de Espana) το Μάιο και στο Ουγγρικό GP (Formula 1 Magyar Nagydij 2015) τον Ιούλιο», πρόσθεσε.

Εκτός από την γκάμα ελαστικών του 2015 οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα επίσης να δοκιμάσουν μια πρωτότυπη μέση γόμα στη Βαρκελώνη που τους δόθηκε από την Pirelli για λόγους εξέλιξης. Επίσης όσες ομάδες για κάποιο λόγο δε δοκίμασαν την ειδική «χειμερινή σκληρή» πρωτότυπη γόμα ελαστικών στη Χερέθ, είχαν την ευκαιρία και το πραγματοποίησαν στη Βαρκελώνη.

Κάθε ομάδα έχει στη διάθεσή της συνολικά 110 σετ ελαστικών για δοκιμές εξέλιξης κατά τη διάρκεια του 2015, σε αντίθεση με πέρυσι που υπήρχαν διαθέσιμα 135 σετ.

Ταχύτεροι χρόνοι και επιλογές ελαστικών ανά ημέρα:

1ημέρα - Maldonado(Lotus) / 69 γύροι / 1’25.011 / Μαλακή γόμα
2ημέρα - Ricciardo (Red Bull) / 143 γύροι / 1’24.574 / Μαλακή γόμα
3ημέρα - Maldonado (Lotus) / 104 γύροι / 1’24.348 / Πολύ μαλακή
4ημέρα - Grosjean (Lotus) / 111 γύροι / 1’24.067 / Πολύ μαλακή

Μετά από 4 μέρες δοκιμές και συνολικά 3134 γύρους είναι σαφής η βελτίωση στην απόδοση σε σύγκριση με το χρόνο (1:25.232) της περσινής pole position στο Ισπανικό GP. Φέτος η δομή των πίσω ελαστικών της Pirelli κατανέμει πιο ομοιόμορφα τη θερμοκρασία και συμβάλει στη βελτίωση των χρόνων.

Ακολουθεί άλλη μια περίοδο δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη αυτή τη βδομάδα από την Πέμπτη 26/2 έως και την Κυριακή 1/3.

Στατιστικά

Σετ ελαστικών στη Βαρκελώνη: 398

Πολύ μαλακή γόμα (Supersoft): 18
Μαλακή γόμα (Soft): 56
Mέση γόμα (Medium): 135
Σκληρή γόμα (hard): 51
Ενδιάμεσα (intermediate): 70
Βρόχινα (full wet): 44
Πρωτότυπη μέση γόμα: 18
Πρωτότυπη χειμερινή γόμα: 6

Σετ ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν: 261

Πολύ μαλακή γόμα (Supersoft): 11
Μαλακή γόμα (Soft): 56
Mέση γόμα (Medium): 126
Σκληρή γόμα (hard): 35
Ενδιάμεσα (intermediate): 9
Βρόχινα (full wet): 0
Πρωτότυπη μέση γόμα: 18
Πρωτότυπη χειμερινή γόμα: 6

Περισσότεροι γύροι με ένα σετ ελαστικών

Πολύ μαλακή (Supersoft) Felipe Nas, Sergio Perez, Pascal Wehrlein / 5 γύροι
Μαλακή (Soft): Valtteri Bottas / 16 γύροι
Μέση (Medium): Max Verstappen / 24 γύροι
Σκληρή (Hard): Valtteri Bottas / 27 γύροι
Πρωτότυπη μέση γόμα: Daniel Ricciardo / 14 γύροι
Ενδιάμεσα: Sebastian Vettel / 7 γύροι
Βρόχινα: 0 γύροι
Σκληρή χειμερινή: Jolyon Palmer / 14 γύροι