Τα «ups» και τα «downs» της Formula 1 το 2020


Οι ομάδες της Formula 1 έχουν εδώ και καιρό επιστρέψει στις βάσεις τους κι ετοιμάζονται για το πολύ απαιτητικό 2021, έχοντας αφήσει πίσω τους τη σεζόν που ολοκληρώθηκε

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 25/12/2020

Η πανδημία του COVID-19 ανέτρεψε όλον τον σχεδιασμό της Formula 1 το 2020. Πολλές ήταν οι δυσκολίες που εμφανίστηκαν, όμως η Formula 1 κατάφερε να τις ξεπεράσει με σωστή και οργανωμένη προσπάθεια σε όλους τους τομείς.

Το 2020 ανήκει στο παρελθόν, λοιπόν. Μια σεζόν που άφησε ανεξίτηλο το χρώμα της στο παγκόσμιο motorsports. Ποιες ήταν οι δέκα στιγμές που έμειναν στη μνήμη μας; Και ποιες είναι αυτές που θα ξεχάσουμε;

Τα 10 «ups»

Dr. Ian Roberts: Η αυτοθυσία του στο Μπαχρέιν ήταν αυτή που συνέβαλε τα μέγιστα ώστε ο Romain Grosjean να βγει (σχεδόν) αλώβητος από το πιο τρομακτικό ατύχημα των τελευταίων ετών στη Formula 1.

Romain Grosjean: Τι κι αν το 2021 θα βρίσκεται εκτός Formula 1; Μόνο και μόνο η εικόνα του να βγαίνει μέσα από τις φλόγες στο Μπαχρέιν, έχοντας νωρίτερα νικήσει τον... Benoit, είναι μια στιγμή που θα θυμόμαστε για πάντα! Όπως και το χαμόγελό του όταν επέστρεψε στην πίστα μερικές ημέρες μετά!

Project Pitlane:  Ή αλλιώς, όταν η Formula 1 τάσσεται στη υπηρεσία της ανθρωπότητας. Οι δέκα ομάδες έδωσαν τα διαπιστευτήριά τους στην πιο δύσκολη περίοδο της σύγχρονης ανθρωπότητας, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην κατασκευή αναπνευστήρων και όχι μόνο…

Lewis Hamilton: Τα σάρωσε όλα! Επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ρέκορντμαν σε νίκες με 11 σε 17 αγώνες φέτος και θα μπορούσε να είχε καταρρίψει κι άλλα ρεκόρ αν δεν τον «χτυπούσε» ο COVID-19.

Pierre Gasly: Αν αναλογιστεί κανείς ότι στο τέλος του καλοκαιριού του 2019 έχανε τη γη κάτω από τα πόδια του με τον «υποβιβασμό» από την Red Bull στην Toro Rosso, το 2020 ήταν  γι’ αυτόν σεζόν αναγέννησης. Και με τη νίκη του στη Μόντσα έδωσε πολλές απαντήσεις.

Sergio Perez: Γνωρίζοντας επί της ουσίας πριν καν ξεκινήσει το 2020 ότι είχα χάσει τη θέση του από τον Vettel, ο Perez έδειξε ειδικά στο δεύτεροι μισό της σεζόν ότι είναι πιλότος-νικητής. Η πρώτη νίκη της καριέρας του στο Μπαχρέιν ήταν απλά το κερασάκι στην τούρτα.

McLaren: Αν η Racing Point στο ξεκίνημα της σεζόν ήταν η «ευχάριστη έκπληξη», η McLaren κατάφερε στο τέλος του αγώνα στο Άμπου Ντάμπι να αποδείξει πως δικαιωματικά ήταν η «best of the rest» ομάδα του grid. Και συνεχίζει να ανεβαίνει!

Liberty Media: Η εικόνα των μονοθεσίων να βγαίνουν από το pit lane του Red Bull Ring για τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του αυστριακού γκραν πρι ήταν η πιο τρανή απόδειξη της εξαιρετικής δουλειάς που έκανε η Liberty Media για να ξεπεράσει τις δυσκολίες του COVID-19.

George Russell: Παρολίγον να έγραφε ιστορία στο Σακχίρ, πανηγυρίζοντας την πρώτη νίκη της καριέρας του στην «παρθενική» συμμετοχή του με ένα μονοθέσιο που του έδινε τη δυνατότητα να κερδίσει. Δεν του επέτρεψαν οι καταστάσεις να τα καταφέρει, αλλά το μέλλον του ανήκει!

Nico Hulkenberg: Κλήθηκε να αντικαταστήσει τους νοσούντες από κορωνοϊό πιλότους της Racing Point και τα κατάφερε με τον καλύτερο εφικτό τρόπο. Ειδικά στο γερμανικό γκραν πρι, το ότι έφτασε στην πίστα την τελευταία στιγμή και κατάφερε να εντυπωσιάσει, ήταν ακόμα μία απόδειξη των τεράστιων ικανοτήτων του.

Τα 10 «downs»

Ferrari: με διαφορά η μεγαλύτερη απογοήτευση σε επίπεδο ομάδων. Έκτη θέση στους κατασκευαστές, κανένας πιλότος με περισσότερους από 100 βαθμούς, συνολικά πολύ κακό πρόσωπο με ελάχιστες εκλάμψεις.

Williams: Η χειρότερη σεζόν στην ιστορία της ομάδας, καθώς για πρώτη φορά δεν πήρε ούτε έναν βαθμό. Υπό νέα ιδιοκτησία, ευελπιστεί το 021 να είναι μια σαφώς καλύτερη χρονιά.

Sebastian Vettel: Εντάξει, είχε… ξενερώσει πριν καν ξεκινήσει το Πρωτάθλημα, γνωρίζοντας πως θα αποτελούσε παρελθόν από τη Ferrari. Όμως η συνολική εικόνα του το 2020 σε καμία περίπτωση δεν θύμιζε έναν τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητής. Περιμένουμε την αναγέννησή του στην Aston Martin!

Valtteri Bottas: Έχασε σχεδόν με… κατεβασμένα τα χέρια από τον Hamilton και παρολίγον να έχανε ακόμα και από τον George Russell! Το μόνο που κρατά από τη σεζόν είναι η δεύτερη θέση στους πιλότους.

Alexander Albon: Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όχι απλά ήταν στη σκιά του Verstappen, αλλά δεν μπόρεσε καν να τον συναγωνιστεί. Προσπάθησε, αλλά φάνηκε πως δεν μπορούσε και μοιραία αντικαταστάθηκε από τον Sergio Perez. Ενόψει 2021.

Γκραν πρι Τουρκίας: Ναι, θα πει κανείς ότι ήταν από τους εντυπωσιακότερους αγώνες της σεζόν. Όμως αυτό συνέβη… συμπτωματικά! Η κατάσταση στην πίστα της Κωνσταντινούπολης ήταν επιεικώς απαράδεκτη συνολικά και αν δεν ήταν η βροχή της Κυριακής για να… σώσει τους Τούρκους, θα μιλούσαμε για το φιάσκο του 2020.

Lance Stroll: Στην Κωνσταντινούπολη πήρε μιαν απρόσμενη pole position, όμως για ακόμα μία φορά στον αγώνα δεν μπόρεσε να διαχειριστεί τη δυσκολία της στιγμής. Συγκριτικά με τον teammate του «έχασε» σε όλους τους τομείς και το 2021 δεν θα είναι γι’ αυτόν εύκολη χρονιά, έχοντας στο πλάι του τον «διψασμένο» Vettel.

Γκραν πρι Αυστραλίας: Εικόνες που σίγουρα δεν ήταν αντιπροσωπευτικές του κύρους και της δυναμικής της Formula 1, με τους Αυστραλούς να πιέζουν να διεξαχθεί ο αγώνας και τη Liberty Media (ευτυχώς) την τελευταία στιγμή να αποφασίζει τη μη διεξαγωγή του…

Nicholas Latifi: Η πρώτη χρονιά του Καναδού στη Formula 1 δεν κύλησε όπως θα περίμενε. «Εγκλωβισμένος» στην μετριότητα της Williams, δεν μπόρεσε να ξεδιπλώσει τον ταλέντο του και ήταν μονίμως στη σκιά του Teammate του, George Russell.

HAAS: Όχι μόνον αγωνιστικά, όπου επηρεάστηκε σίγουρα από τον "ασθενικό" κινητήρα της Ferrari, αλλά κι εκτός πίστας. Ο χειρισμός της στην υπόθεση Mazepin είναι ενδεικτικός. Δίχως περαιτέρω σχόλια…