Το F1 GP Μαλαισίας από τη σκοπιά της Pirelli


Χαμηλά επίπεδα graining και καθόλου blistering παρά την υπερβολική ζέστη στη Μαλαισία.

  • 31/3/2014

Χαμηλά επίπεδα μετατόπισης της γόμας (graining) και καθόλου αποκολλήσεις – παραμορφώσεις λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (blistering) παρά την υπερβολική ζέστη στη Μαλαισία.

Οι Mercedes έκαναν το 1-2 μετά από έναν αγώνα που επηρεάστηκε από την διαχείριση της φθοράς των ελαστικών σ’ ένα ιδιαίτερα τραχύ οδόστρωμα.

Η Μαλαισία αποτελεί ένα από τα πιο σκληρά τεστ της χρονιάς για τα ελαστικά καθότι παρουσιάζει, υψηλές θερμοκρασίες και τραχύ οδόστρωμα. Φάνηκε καθαρά η συμπεριφορά των νέων ελαστικών της Pirelli: Μειωμένη μετατόπιση γόμας (graining), αυξημένη αντοχή και ταυτόχρονα καθόλου αποκολλήσεις – παραμορφώσεις λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (blistering). Όλα αυτά παρά τις υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος που άγγιξαν τους 46 βαθμούς Κελσίου. Μόνο 15 οδηγοί τερμάτισαν τον αγώνα αυτό καταδεικνύει τη δυσκολία που υπήρχε.

Η σκληρή γόμα της Pirelli, P Zero Orange και η μέση γόμα της Pirelli P Zero White είχαν επιλεγεί για τον αγώνα. Η διαφορά στο ρυθμό περιστροφής ανάμεσά τους ήταν πάνω από 1 δευτερόλεπτο. Κλειδί για τη στρατηγική αποδείχτηκε η ικανότητα να προσαρμόσεις την επιλογή της γόμας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου και στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του αγώνα.

Οι δυο πρώτοι στον τερματισμό, Lewis Hamilton και Nico Rosberg πέτυχαν το πρώτο 1-2 στην ιστορία της Mercedes από το 1955 και το Ιταλικό GP. Αμφότεροι χρησιμοποίησαν την ίδια στρατηγική 3 πιτ στοπ. Ξεκίνησαν με τη μέση γόμα, την οποία επέλεξαν και στις δυο πρώτες αλλαγές ενώ στην 3η και τελευταία αλλαγή έβαλαν τη σκληρή γόμα, πέντε και έξι γύρους αντίστοιχα πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.  
Ο Nico Hulkenberg με τη Force India επέλεξε στρατηγική 2 pit stop εκκινούσε 7ος και τερμάτισε 5ος. Απ’ όσους επέλεξαν αυτή τη στρατηγική πέτυχε το καλύτερο πλασάρισμα στην τελική δεκάδα. Ο Γερμανός επέλεξε να κάνει πολλούς γύρους με τη σκληρή γόμα στο φινάλε ενώ ταυτόχρονα ο ρυθμός του με την μέση γόμα ήταν εφάμιλλος με κάποιων εκ των πρωταγωνιστών.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: «Ήταν ένας σκληρός αγώνας με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να φτάνει τους 46 βαθμούς στην εκκίνηση. Ταυτόχρονα το οδόστρωμα είναι το πιο τραχύ απ’ όσα θα συναντήσουμε όλη τη χρονιά. Παραταύτα τα ελαστικά επέδειξαν μια συνολικά ισορροπημένη απόδοση που επέτρεψε να διαδραματιστεί μια αμφίρροπη μάχη για τις πρώτες θέσεις. Δεν υπήρχαν αποκολλήσεις ή μετατοπίσεις γόμας. Οι οδηγοί αναγκάστηκαν να διαχειριστούν την πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης και η στρατηγική 3 pit stop εναρμονίζεται με αυτά που ζητήθηκαν από τις αρχές του σπορ, στην Pirelli».

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα:

           Μέση γόμα    Σκληρή γόμα    Ενδιάμεσα    Βρόχινα
1ος:    ALO – 1.44.165s    HAM – 1.43.066s    N/A    N/A
2ος:    HAM – 1.44.329s    ROS – 1.43.960s    N/A    N/A
3ος:    VET – 1.44.779s    VET – 1.44.289s    N/A    N/A

Πιο πολλοί γύροι ανά τύπο ελαστικού:

Μέση: 21 γύροι, D. Kvyat / K. Raikkonen
Σκληρή: 24 γύροι, K. Kobayashi
Ενδιάμεση: N/A, N/A
Βρόχινη: N/A, N/A

Δείκτης Αλήθειας:

Η πρόβλεψη για τον αγώνα ήταν δύσκολη, ειδικά μετά τις κατατακτήριες δοκιμές που διεξήχθησαν σε βρεγμένο οδόστρωμα οπότε δεν είχαμε πολλά διαθέσιμα στοιχεία για τα σλικ ελαστικά. Είπαμε όμως ότι θεωρητικά η ταχύτερη επιλογή για τους 56 γύρους θα ήταν να εκκινήσεις με τη μέση γόμα, να βάλεις ξανά τη μέση γόμα στο 15ο γύρο, τη μέση γόμα ξανά στον 29ο γύρο και να επιλέξεις τη σκληρή γόμα από τον 43ο γύρο.

Πλησιάσαμε σ’ αυτό που πραγματικά έγινε, ο Hamilton ξεκίνησε με τη μέση γόμα άλλαξε βάζοντας στα επόμενα δυο pit stop πάλι τη μέση γόμα στον 15ο και στον 33ο γύρο και τελικά έβαλε τη σκληρή γόμα στον 51ο γύρο.