Το F1 GP Μπαχρέιν από τη σκοπιά της Pirelli


Διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών και αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησαν σε μάχες!

  • 7/4/2014

Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στη μέση και στη μαλακή γόμα μειώθηκε, ενόσω έπεφτε η θερμοκρασία κατά τη διάρκεια του νυχτερινού αγώνα στο Μπαχρέιν.

Από αύριο Τρίτη, Caterham, Mercedes και Williams θα κάνουν δοκιμές εξέλιξης για λογαριασμό της Pirelli στο Μπαχρέιν.

Η στρατηγική επιλογή ελαστικών έπαιξε κεντρικό ρόλο σ’ έναν από τους πιο αμφίρροπους αγώνες της σύγχρονης ιστορίας, μ’ ένα συναρπαστικό φινάλε, που δημιούργησε το αυτοκίνητο ασφαλείας με την εμφάνισή του, 10 γύρους πριν το τέλος.

Μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, βρίσκονταν επικεφαλής του αγώνα και χρησιμοποιούσε τη μέση γόμα, ενώ ο έτερος πιλότος της γερμανικής ομάδας, Nico Rosberg που είχε άλλη στρατηγική χρησιμοποιούσε τη μαλακή γόμα με την οποία είχε επιλέξει να τερματίσει. Παρότι το μονοθέσιο του Hamilton φορούσε ένα ελαστικό θεωρητικά πιο αργό, ο Hamilton κατόρθωσε να κρατήσει πίσω του το Rosberg - που πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα – και να διπλασιάσει τις νίκες του. Παρόμοιες μάχες είχαμε και πιο πίσω στη δεκάδα, με πιλότους που χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα να δίνουν μάχη για θέση μ’ αυτούς που βρίσκονταν εμπρός τους με το πιο αργό ελαστικό, ανάλογα με την επιλογή στρατηγικής που είχαν κάνει.

Είναι γεγονός πως η διαφορά του ενός δευτερολέπτου που καταγράφονταν το μεσημέρι με ζέστη, ανάμεσα στη μέση γόμα P ZERO White και στη μαλακή γόμα P ZERO Yellow, μειώθηκε αισθητά κατά τη διάρκεια της βραδιάς που είχε πιο χαμηλή θερμοκρασία. Η θερμοκρασία αέρα έπεσε κατά 3 βαθμούς κατά τη διάρκεια των 57 γύρων του αγώνα.

Οι πρώτοι έξι στην κατάταξη επέλεξαν στρατηγική 2 πιτ στοπ (κάποιοι ευνοήθηκαν από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας). Οι Red Bull των Daniel Ricciardo και Sebastian Vettel χρησιμοποίησαν διαφορετική στρατηγική και τερμάτισαν στην 4η και 6η θέση αντίστοιχα από την 13η και 10 που εκκινούσαν. Ο Vettel ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα.

Από αύριο Τρίτη οι ομάδες θα συμμετέχουν στο πρώτο τεστ κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί του 2014 κάθε ομάδα οφείλει ν’ αφιερώσει μια μέρα δοκιμών εξέλιξης απ’ αυτές που δικαιούται σε δοκιμές ελαστικών για λογαριασμό της Pirelli. Αύριο Τρίτη θα κάνει δοκιμές για την Pirelli, η Caterham, ενώ την Τετάρτη θα κάνουν δοκιμές οι Mercedes και Williams.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι δήλωσε: «Είδαμε μερικές φανταστικές μονομαχίες, ρόδα με ρόδα στο Μπαχρέιν. Σ’ αυτές έπαιξαν σημαντικό ρόλο η στρατηγική των ελαστικών και η διαχείριση του ρυθμού που μπορούν να έχουν. Με τη θερμοκρασία του οδοστρώματος να βαίνει μειούμενη, κάποιες ομάδες τροποποίησαν τη στρατηγική τους επιλέγοντας δυο αντί για τρία πιτ στοπ. Όταν εμφανίζεται το αυτοκίνητο ασφαλείας λίγους γύρους πριν το τέλος και οι πιλότοι έχουν κάνει διάφορες επιλογές στρατηγικής και ελαστικών τότε εγγυημένα θα έχεις συναρπαστικό φινάλε. Τώρα ξεκινάμε την προετοιμασία μας για τις πρώτες δοκιμές ελαστικών μέσα στη σεζόν. Είναι καλοδεχούμενη η ευκαιρία που μας δίνεται να δοκιμάσουμε τα ελαστικά του μέλλοντος, με τη νέα γενιά μονοθεσίων, ανυπομονούμε να δούμε τι θα αποκομίσουμε απ’ αυτό».

Στρατηγική pit stop για τους πρώτους οχτώ (8) στην τελική κατάταξη:

Hamilton: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 19ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 41ο γύρο
Rosberg: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μέση στο 21ο γύρο και έβαλε τη μαλακή ξανά στον 41ο γύρο
Perez: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 16ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 34ο γύρο
Ricciardo: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μέση στο 18ο γύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 35ο γύρο
Hulkenberg: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 15ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 35ο γύρο
Vettel: Ξεκίνησε με μέση γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 16ο γύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 34ο γύρο
Massa: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 13ο γύρο, έβαλε για 3η φορά μαλακή στον 28ο γύρο και έβαλε τη μέση στον 38ο γύρο
Bottas: Ξεκίνησε με μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στο 10ο γύρο, έβαλε ξανά τη μαλακή στον 25ο γύρο και τελικά τη μέση γόμα στον 40ο γύρο

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

1ος: ΗΑΜ 1:37.108 (Μέση), ROS 1:37.020 (Μαλακή)
2ος: HUL 1:38.785 (Μέση), RIC 1:39.269 (Μαλακή)
3ος: MAS 1:39.272 (Μέση), VET 1:39.312 (Μαλακή)

Περισσότεροι γύροι με μια γόμα

Μέση: 24 γύροι Perez
Μαλακή: 24 γύροι Vettel

Μετρητής αλήθειας:

Η ταχύτερη πρόβλεψή μας για τον αγώνα των 57 γύρων ήταν η στρατηγική των 3 pit stop. Είπαμε όμως πως θα ήταν εφικτή και η στρατηγική των δυο pit stop. Να εκκινήσει δηλαδή κάποιος με τη μαλακή γόμα, να βάλει ξανά τη μαλακή στον 22ο γύρο και να βάλει τη μέση στον 44ο γύρο.
Η πραγματικότητα ήταν πολύ κοντά, ο Hamilton εκκίνησε με τη μαλακή, άλλαξε πάλι σε μαλακή γόμα στον 19ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα από τον 41ο γύρο έως τον τερματισμό.


Περίληψη pit stop – 2014 Μπαχρέιν GP

Hamilton:    SU, SN (19), MN (41), 2
Rosberg: SU, MN (21), SN (41), 2
Perez: SU, SU (16), MN (34), 2
Ricciardo: SU, MU(18), SU(35), 2
Hülkenberg: SN, SN (15), MN (35), 2
Vettel: MN, SN (16), SN (34), 2
Massa: SU, SU (13), SU (28), MN (38), 3
Bottas: SU, SU (10), SU (25), MN (40), 3
Alonso: SU, SU (12), MN (28), MN (41), 3
Raikkonen: SU, SU (13), MN (33), MU (41), 3
Kvyat: SN, SN (10), MN (24), SU (39), 3
Grosjean: SN, SU (13), MN (28), SU (37), 3
Chilton: SN, SN (11), MN (28), SU (40), 3
Maldonado: SN, SN (19), MN (39), SU (40), S&G (47), 4
Kobayashi: SN, SN (15), MN (35), 2
Bianchi: SN, SN (10), MN (13), DT (18), SU (31), MN (40), 5
Button: SU, SU (17), MN (35), 2
Magnussen: SU, SU (14), SU (25), MN (38), 3NC
Gutierrez: SU, SN (12), SU (27), 2NC
Ericsson: SN, SN (11), SU (26), 2NC
Vergne: SN, MN (1), SN (14), 2NC
Sutil: MN, SN (7), SN (13), 2NC

S =  Μαλακή γόμα
M = Μέση γόμα
Ν = Νέο ελαστικό
U = Μεταχειρισμένο ελαστικό

ΝC = Δεν κατετάγη
DNS= Δεν εκκίνησε
S&G= Stop & GO

Η τελευταία στήλη περιλαμβάνει το συνολικό αριθμό pit stop.