Το GP Αυστραλίας 2016 από τη σκοπιά της Pirelli


O Nico Rosberg κέρδισε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς με τους νέους κανονισμούς ελαστικών.

  • 21/3/2016

O Nico Rosberg κέρδισε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς με τους νέους κανονισμούς ελαστικών. Οι έξι πρώτοι χρησιμοποίησαν πέντε διαφορετικές σταρτηγικές, ενώ εννιά πιλότοι αξιοποίησαν και τις τρεις διαθέσιμες γόμες.

O οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg κέρδισε τον πρώτο αγώνα υπό τους νέους κανονισμούς ελαστικών του 2016. Φέτος υπάρχουν τρεις γόμες διαθέσιμες σε κάθε αγώνα και οι ομάδες έχουν μεγαλύτερη ελευθερία επιλογών. Εννιά οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις τρεις διαθέσιμες γόμες σε ένα αγώνα που διεκόπη με κόκκινη σημαία στον 18ο γύρο. Υπήρξε μεγάλη ποικιλία επιλογών στρατηγικής – αυτός είναι ο σκοπός των νέων κανονισμών – στην επανεκκίνηση του αγώνα. Ειδικά οι Mercedes και Ferrari επέλεξαν εντελώς διαφορετικές στρατηγικές. Παραταύτα τους τρεις πρώτους χώριζαν λιγότερα από 10 sec στον τερματισμό. Αυτό καταδεικνύει το πόσο αμφίρροπος είναι ο ανταγωνισμός υπό τους νέους κανονισμούς ελαστικών.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Ο αγώνας ξεκίνησε και τελείωσε με μια μάχη τακτικής ελαστικών. Η κόκκινη σημαία στον 18ο γύρο ουσιαστικά ξεκίνησε τον αγώνα από την αρχή. Καθώς επιτρέπονταν οι αλλαγές ελαστικών τα πράγματα περιπλέχθηκαν. Ferrari και Mercedes επέλεξαν διαφορετικές στρατηγικές στο δεύτερο μέρος του αγώνα με τη Mercedes να διανύει τα δυο τρίτα της απόστασης με τη μέση γόμα. Παραταύτα τους κόντραρε ο Vettel που χρησιμοποίησε στο τέλος τη μαλακή γόμα. Αυτό αναδεικνύει το πώς οι νέοι κανονισμοί βοήθησαν να δημιουργηθούν πολλές διαφορετικές επιλογές στρατηγικής. Εννιά από τους 16 οδηγούς που τερμάτισαν χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες. Στους έξι πρώτους είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές. Εκτός από την αναμενόμενη μάχη στην κορυφή ο Romain Grosjean πήρε την έκτη θέση για την ομάδα της Haas στο ντεμπούτο της. Αυτό το πέτυχε κάνοντας μόνο ένα pit stop: Άλλαξε τη μαλακή με μέση γόμα στην επανεκκίνηση του αγώνα, αυτή ήταν μια εμπνευσμένη απόφαση. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο Valtteri Bottas».

Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι η ταχύτερη. Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα, αλλαγή σε μαλακή στους γύρους 16 και 37. Λόγω της κόκκινης σημαίας όμως ο Rosberg κέρδισε τον αγώνα εκκινώντας με τη πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μαλακή στον 12ο γύρο και μετά έβαλε τη μέση στην επανεκκίνηση. Ο Hamilton ακολούθησε την ίδια στρατηγική, αλλάζοντας ελαστικά πριν την κόκκινη σημαία. 

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

 

 

Μέση

Μαλακή

Πολύ μαλακή

Πρώτος

ROS     1:30.557

VET   1:30.137

RIC   1:28.997

Δεύτερος

HAM    1:30.646

RIC    1:31.278

VET  1:29.951

Τρίτος

VES      1:30.516

ROS   1:31.298

RAI   1:30.701

 

 

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Mέση: Hamilton – Magnussen / 41 γύροι

Μαλακή: Ricciardo / 24 γύροι

Πολύ μαλακή: Vettel / 17 γύροι