Το GP Ισπανίας από τη σκοπιά της Pirelli


Η στρατηγική των δύο pit-stop βοήθησε τον Max Verstappen να γίνει ο νεότερος νικητής στην ιστορία της F1.

  • 16/5/2016

Η στρατηγική έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στο Ισπανικό Grand Prix με το αποτέλεσμα να είναι αμφίρροπο ως το τέλος. Οι πρωταγωνιστές του αγώνα είχαν διαφορετική σκέψη και διαφορετικές επιλογές στο χρόνο αλλαγής και στις γόμες ελαστικών. Στο τέλος ο Max Verstappen έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία που κερδίζει Grand Prix. Μάλιστα αυτό έγινε στο ντεμπούτο του με την ομάδα της Red Bull. Ο 18χρονος οδηγός τερμάτισε τον αγώνα με ένα σετ μέση γόμας με το οποίο διένυσε 32 γύρους: Ένα γύρο περισσότερο από τη Ferrari του Kimi Raikkonen ο οποίος τερμάτισε 2ος. Τόσο η Ferrari όσο και η Red Bull υιοθέτησαν δυο διαφορετικές στρατηγικές: Έκαναν δυο αλλαγές στο ένα μονοθέσιο και τρεις αλλαγές στο άλλο.

Οι τρεις διαθέσιμες γόμες σκληρή/μέση/μαλακή χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα των 66 γύρων. Η μάχη για τη νίκη ανάμεσα στη Red Bull και τη Ferrari κράτησε όλο τον αγώνα και η διαχείριση των ελαστικών αποδείχτηκε κλειδί για την επιτυχία. Τέσσερις οδηγοί διεκδικούσαν τη νίκη μέχρι τον τελευταίο γύρο, μολονότι ο Daniel Ricciardo επηρεάστηκε από ένα αργό κλατάρισμα στο φινάλε που πιθανότατα προήρθε από θραύσμα.

Οι ομάδες της F1 παραμένουν στη Βαρκελώνη για το πρώτο τεστ μέσα στη σεζόν που θα λάβει χώρα Τρίτη και Τετάρτη (17-18/5). Κάποιες ομάδες θα χρησιμοποιήσουν νέους οδηγούς ενώ τα ελαστικά θα είναι οι γόμες του 2016 που έχουν επιλέξει οι ομάδες για να κάνουν τις δοκιμές τους.  
 

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Παρακολουθήσαμε μια πολύπλοκη μάχη στρατηγικής καθόλη τη διάρκεια του αγώνα και μέχρι το τέλος. Η ισορροπία δυνάμεων μετατοπίζονταν ανάμεσα στη Red Bull και στη Ferrari καθώς οι τακτικές άλλαζαν γύρο με το γύρο. Το αποτέλεσμα ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας, απολύτως απρόβλεπτος μέχρι και την καρό σημαία. Ζήσαμε έναν από τους πιο ξεχωριστούς αγώνες της χρονιάς. Κατά τη διάρκεια των 10 τελευταίων γύρων οι οδηγοί έπρεπε να διαχειριστούν τα ελαστικά τους ώστε να διατηρήσουν την απόδοσή τους μέχρι το τέλος. Αυτό προσέθεσε ακόμη μια συναρπαστική παράμετρο στη δράση. Πρόκειται ακριβώς για τη μορφή του αγώνα που ελπίζαμε να έχουμε με τις φετινές γόμες και τις τελευταίες αλλαγές στους κανονισμούς των ελαστικών. Το πετύχαμε στο Ισπανικό Grand Prix. Είδαμε να γράφεται ιστορία για τη Formula 1 σ’ αυτό τον αγώνα καθώς είχαμε το νεότερο νικητή όλων των εποχών. Νιώθουμε περήφανοι που παίξαμε ρόλο σε αυτό».

 

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

 

 

Σκληρή

Μέση

Μαλακή

Πρώτος

PAL   1:29.779

VET   1:27.974

KVY     1:26.948

Δεύτερος

MAG 1:30.348

 RIC   1:28.209

VET      1:28.137

Τρίτος

 

 RAI    1:28.538

MAG     1:28.716

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

 

Σκληρή:    Palmer - 32 γύροι
Mέση: Gutierrez - 35 γύροι
Μαλακή: Grosjean - 19 γύροι    

 

Μετρητής αλήθειας

Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι η πιο διαδεδομένη επιλογή. Εκκίνηση με τη μαλακή γόμα και μετά αλλαγή σε μαλακή στον 20στο γύρο και μέση γόμα στον 40στο γύρο. Ο Verstappen ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών με μαλακή/μέση/μέση γόμα. Πραγματοποίησε τις αλλαγές του στους γύρους 12 και 34.

Περίληψη pit stop

Νο 

Οδηγός

Εκκίνηση

Pit 1

Pit 2

Pit 3

Pit4

33

VES

Su

Mn (12)

Mn (34)

 

 

7

RAI

Su

Μn (12)

Mn (35)

 

 

5

VET

Su

Mn (15)

Su (29)

Mn (37)

 

3

RIC

Su

Mn (11)

Su (28)

Mn (43)

Su (65)

77

BOT

Su

Mn (12)

Mn (39)

 

 

55

SAI

Su

Mn (10)

Mn (38)

 

 

11

PER

Su

Mn (9)

Mn (35)

 

 

19

MAS

Sn

Mn (8)

Sn (25)

Mn (41)

 

22

BUT

Sn

Mn (10)

Mn (36)

 

 

26

KVY

Su

Mn (9)

Mn (25)

Sn (51)

 

21

GUT

Sn

Su(16)

Mn(30)

 

 

9

ERI

Su

Sn (9)

Mn (24)

Mn (40)

 

30

PAL

Sn

Mn (11)

Hn (33)

 

 

20

MAG

Sn

Mn (10)

Hn (30)

Su (55)

 

12

NAS

Sn

Mn (12)

Mn (36)

 

 

94

WEH

Sn

Mn (11)

Mn (33)

 

 

88

HAR

Mn

Mn (22)

Sn (48)

 

 

8

GRO

Sn

Su (15)

Mn (29)

Su (37)

 

14

ALO

Su

Mn (11)

Mn (39)

 

 

27

HUL

Sn

Mn (10)

 

 

 

6

ROS

Su

 

 

 

 

44

HAM

Su