To GP Καναδά από τη σκοπιά της Pirelli


Οι υψηλές θερμοκρασίες στο Μόντρεαλ και μια παρατεταμένη περίοδος εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών να παίξει κεντρικό ρόλο στο συγκλονιστικό Καναδικό Grand Prix.

  • 11/6/2014

Οι υψηλές θερμοκρασίες στο Μόντρεαλ και μια παρατεταμένη περίοδος εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών να παίξει κεντρικό ρόλο στο συγκλονιστικό Καναδικό Grand Prix. Οι ομάδες χρειάστηκε να κατανοήσουν τα διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά λειτουργίας των ελαστικών καθώς στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες.

Τον αγώνα κέρδισε ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo ενώ τους πέντε πρώτους χώρισαν μόλις πέντε δευτερόλεπτα στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Η στρατηγική ελαστικών ήταν καθοριστική οι οδηγοί με πιο φρέσκα και λιγότερο καταπονημένα ελαστικά μπόρεσαν να τα αξιοποιήσουν στο τελευταίο στάδιο του αγώνα. Ο Ricciardo πήρε την πρωτοπορία προσπερνώντας τον οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg δυο γύρους πριν το φινάλε ενώ ο οδηγός της Red Bull, Sebastian Vettel ανέβηκε στο βάθρο. Όλοι τους ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop.

Απ’ αυτούς που ακολούθησαν στρατηγική ενός pit stop πιο ψηλά τερμάτισε ο οδηγός της Force India, Nico Hulkenberg στην 5η θέση.  Ο Γερμανός εκκίνησε με τη μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) διένυσε μ’ αυτή 31 γύρους και άλλαξε βάζοντας την πολύ μαλακή (κόκκινο χρώμα) μέχρι το φινάλε.

Ο άλλος οδηγός της Force India, Sergio Perez έκανε επίσης ένα pit stop, άλλαξε την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) με τη μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) στον 35ο γύρο, ακριβώς στο μέσον του αγώνα. Ένα ατύχημα ανάμεσα σ’ αυτόν και στον οδηγό της Williams, Felipe Massa στον τελευταίο γύρο ενώ διεκδικούσαν μια θέση στο βάθρο οδήγησε και τους δυο σε εγκατάλειψη ενώ ο αγώνας ολοκληρώθηκε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Παρόλα αυτά οι στρατηγικές που ακολούθησαν και οι δυο τους έφεραν σε θέση να διεκδικούν βάθρο. Ο Massa ωφελήθηκε στο τέλος από την ταχύτητα που του έδιναν τα σημαντικά πιο φρέσκα, σε σχέση με τους αντιπάλους του, ελαστικά.

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για 8 γύρους στην αρχή του αγώνα οδήγησε σε τροποποίηση της στρατηγικής καθώς ελαχιστοποιήθηκε η πτώση στην απόδοση των ελαστικών στην πιο κρίσιμη, λόγω υψηλότερου φορτίου καυσίμου, περίοδο. Η φθορά και στις δυο γόμες ήταν γενικά χαμηλή παρά τις θερμοκρασίες οδοστρώματος που ξεπέρασαν τους 45 βαθμούς Κελσίου. Αντίστοιχα η θερμοκρασία αέρα ξεπέρασε τους 30 βαθμούς Κελσίου.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: «Ακόμη μια φορά είχαμε έναν συγκλονιστικό αγώνα στον Καναδά. Αυτή τη φορά οι πολύ ζεστές συνθήκες οδήγησαν σε μερικές ενδιαφέρουσες στρατηγικές διαχείρισης των ελαστικών. Με τόσο μικρές διαφορές στον αγώνα είδαμε πολλούς οδηγούς να βελτιώνουν τη θέση τους χρησιμοποιώντας κατάλληλα τα ελαστικά. Συγχαρητήρια στο Daniel Ricciardo για την πρώτη του νίκη μετά από έναν πραγματικά αξέχαστο αγώνα. Συγχαρητήρια επίσης στη Force India που συχνά υιοθετεί μια διαφορετική προσέγγιση στη στρατηγική ελαστικών σε σύγκριση με τους αντιπάλους της όσο καιρό βρισκόμαστε στη Formula 1. Στον Καναδά αυτό είχε καλό αποτέλεσμα γι’ αυτούς και θα ήταν ακόμη καλύτερο αν δεν είχε γίνει το ατύχημα στο τέλος. Φάνηκε πάντως καθαρά πως μπορεί η στρατηγική ελαστικών να επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα».