Tο Grand Prix Αυστρίας μέσα από τα μάτια της Pirelli


Η ΝΕΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΕΖΟΝ ΤΗΣ FORMULA 1 ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ RED BULL RING ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΦΙΛΟΞΕΝΗΣΕΙ ΔΥΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ. ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΕ Η PIRELLI ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΠΡΩΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ.

  • 1/7/2020

Η επιλογή των ελαστικών

Μετά από ανάπαυλα άνω των τριών μηνών, από την Αυστραλία, η σεζόν του 2020 επιτέλους ξεκινά. Θα χρησιμοποιηθεί η αρχική επιλογή ελαστικών που είχε γίνει για την Αυστρία: η γόμα C2 θα είναι η P Zero λευκή σκληρή, η γόμα C3 θα είναι η P Zero κίτρινη μέση και η γόμα C4 θα είναι η P Zero κόκκινη μαλακή.

Η ίδια επιλογή ελαστικών θα διατηρηθεί και στους δυο αγώνες στην Αυστρία, που θα διεξαχθούν δυο συνεχή Σαββατοκύριακα. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά και είναι μέρος του τροποποιημένου ημερολογίου F1 2020.

Οι οδηγοί έχουν εμπειρία από το συγκεκριμένο συνδυασμό γομών στην Αυστρία, καθώς οι ίδιες γόμες είχαν επιλεγεί και πέρυσι για το Red Bull Ring. Θυμίζουμε πως όλη η γκάμα ελαστικών 2020 Pirelli Formula 1, είναι ίδια με την περσινή.

Τα χαρακτηριστικά της διαδρομής

Το Red Bull Ring – πρόκειται ουσιαστικά για την μοντέρνα εκδοχή του διάσημου Österreichring – προσφέρει ένα μικρό σε διάρκεια, αλλά γεμάτο δράση γύρο. Έχει λεία άσφαλτο και υψομετρικές διαφορές. Κυρίαρχο ρόλο παίζουν η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα αλλά και το να αποφύγεις το κυκλοφοριακό στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο βραχύς γύρος, οδηγεί επίσης σε αντίστοιχα μικρές διαφορές απόδοσης μεταξύ των επιλεγμένων γομών.

Αμφότεροι οι αγώνες θα διεξαχθούν στις αρχές Ιουλίου οπότε πιθανότατα η θερμοκρασία περιβάλλοντος θα είναι υψηλή. Παραταύτα η τοποθεσία που βρίσκεται η πίστα, στην βόρεια πλευρά των Στυριακών Άλπεων φημίζεται για το ευμετάβλητο του καιρού, υπάρχει πάντα πιθανότητα βροχής.

Στο παρελθόν ο συγκεκριμένος αγώνας, έχει παράδοση στη στρατηγική μιας αλλαγής. Η πλειοψηφία των στροφών είναι δεξιές αλλά οι δυο πιο απαιτητικές στροφές της διαδρομής, είναι αριστερές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η λιγότερο φορτισμένη πλευρά ελαστικών, να εισέρχεται σ’ αυτές, σε κάθε γύρο, με σχετικά χαμηλή θερμοκρασία.

Στο παρελθόν η πίστα του Spielberg έχει δημιουργήσει μερική αποκόλληση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (blistering) ειδικά με υψηλές θερμοκρασίες. Πέρυσι η νέα γενιά ελαστικών του 2019 μείωσε αυτό το φαινόμενο, ειδικά στα πίσω ελαστικά (παρότι η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν υψηλότερη απ’ αυτή του 2018).

MarioIsola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

Mετά από ένα μακρύ υποχρεωτικό διάλλειμα είμαστε ενθουσιασμένοι που ο συναγωνισμός επιστρέφει. Το φετινό Αυστριακό GrandPrixθα είναι λίγο διαφορετικό, δεν θα υπάρχουν θεατές αλλά θα υπάρχουν ειδικά μέτρα προφύλαξης από το Covid-19. Ήδη κάποιες απ’ αυτές τις διαδικασίες είχαν υιοθετηθεί και στο Αυστραλιανό GrandPrix, οπότε έχουμε μια επιχειρησιακή εμπειρία, σ’ αυτές τις ασυνήθιστες συνθήκες. Τα ελαστικά είναι ακριβώς ίδια με τα περσινά, οπότε πιθανόν πιο απρόβλεπτη μεταβλητή να αποδειχτεί η «σκουριά» ομάδων και οδηγών μετά από τόσο καιρό απραξίας. Για να βρουν ξανά το ρυθμό τους κάποιες ομάδες, έκαναν πρόσφατα δοκιμές με μονοθέσια του 2018 ή έκαναν κινηματογράφηση με τα φετινά μονοθέσια. Σεαμφότερεςτιςπεριπτώσειςχρησιμοποίησανειδικάελαστικάπουδιέφερανπολύαπότααγωνιστικά. Έτσι όλοι ξεκινούν από την ίδια αφετηρία αυτό το Σαββατοκύριακο”.

Prix Στυρίας: είναι ένας από τους δυο – μέχρι στιγμής – αγώνες,  μαζί με τον πρώτο στο Silverstone, όπου η Pirelli είναι χορηγός ονόματος.

Οι οδηγοί θα έχουν τα ίδια σετ ελαστικών σε κάθε αγώνα: δυο σετ σκληρής, τρία σετ μέσης και οχτώ σετ μαλακής γόμας. Η επιλογή γομών θα διαφέρει από αγώνα σε αγώνα ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της κάθε πίστας.

Για πρώτη φορά θα εμφανιστούν σε αγώνα τα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli για τη Formula 2. Το πρωτάθλημα της Formula 2 ξεκινά στην Αυστρία, όπως και το πρωτάθλημα Formula 3, το οποίο επίσης διεξάγεται με ελαστικά Pirelli, αλλά 13 ιντσών.