Η ηλεκτροκίνηση γεννιέται και πεθαίνει στους φορτιστές


ΜΙΑ ΑΠΡΟΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ ΑΚΙΝΔΥΝΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΠΕΙΛΕΙ ΕΥΘΕΩΣ ΤΗ ΜΑΚΡΟΗΜΕΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ.

Μέχρι πρότινος, ένα από τα βασικά προβλήματα που καλούνταν να λύσουν οι μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν η ανυπαρξία ενός δικτύου φόρτισης ικανού να υποστηρίξει τη χρήση των οχημάτων αυτών εντός και πολύ περισσότερο εκτός των συνόρων μιας πόλης.

Βέβαια, στον πολιτισμένο κόσμο η απάντηση στην ανάγκη δημιουργίας της απαραίτητης υποδομής δόθηκε μαζί με κίνητρα που επέτρεψαν τη διάδοση μιας τεχνολογίας που εξακολουθεί να συστήνεται ως την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.

Την ίδια στιγμή, όμως, που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνουν να ξεπερνούν τις παιδικές ασθένειες και να κερδίζουν δικαίως την εμπιστοσύνη μας, το απαγορευτικό κόστος της δημόσιας ταχυφόρτισης απειλεί ευθέως τη μακροημέρευσή τους.

Ηλεκτροκίνηση: Θα πληρώνατε 50 ευρώ για μία φόρτιση;

Η είδηση ότι η Ionity πρόκειται από την 1η Φεβρουαρίου να αλλάξει τον τρόπο χρέωσης για τη χρήση των δημόσιων ταχυφορτιστών που διαθέτει -περί τους 200 σε ολόκληρη την Ευρώπη- ίσως να πέρασε στα ψιλά γράμματα, ωστόσο, μόνο ψιλά δεν είναι τα σχεδόν 50 ευρώ που θα απαιτούνται από τώρα και στο εξής για μια πλήρη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με το μέγεθος των μπαταριών ενός Nissan Leaf.

Το νέο τιμολόγιο της Ionity προβλέπει τη χρέωση 0,79 ευρώ ανά kWh, όταν η «δική μας» ΔΕΗ ζητά μόλις 0,12 ευρώ για την αντίστοιχη κατανάλωση. Το φαινόμενο των υπέρογκων χρεώσεων της Ionity θα μπορούσε να θεωρηθεί μεμονωμένο και ως εκ τούτου ακίνδυνο, το γεγονός όμως ότι πρόκειται για μια εταιρεία που έχει ιδρυθεί με τη συμμετοχή των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης το καθιστά ανησυχητικό και, χωρίς υπερβολή, άκρως «μολυσματικό».