Τέλος εποχής


Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές γυρνούν την πλάτη στα μεγαλύτερα εκθεσιακά γεγονότα του πλανήτη, αναζητώντας νέους τρόπους προβολής των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.

Με ένα σύντομο αλλά περιεκτικό ανακοινωθέν, η Volvo αποκάλυπτε εν μέσω θέρους και αυθόρμητων επιφωνημάτων έκπληξης και εντυπωσιασμού τα μελλούμενα. Την πρόθεσή της να απέχει από τα κοινά - από το κατά πολλούς σημαντικότερο motor show στον πλανήτη, το οποίο μετρά ήδη 114 χρόνια ζωής, έχοντας συνδέσει το όνομά του με την αυτοκινητική επανάσταση. Τη δική μας άνοιξη, “κατοχυρώνοντας” κάθε χρόνο τις πρώτες ημέρες του Μάρτη.

Η απουσία της Volvo από τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, περί αυτής πρόκειται, αποτελεί μέρος της στρατηγικής απόφασης των Σουηδών να αναζητήσουν νέους τρόπους ανάδειξης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Να προσεγγίσουν με διαφορετικά μέσα ένα διαφορετικό κοινό, καθώς εκείνο των παραδοσιακών εκθεσιακών γεγονότων εκλείπει. Κι ενώ η σουηδική φίρμα δεν αποκλείει το ενδεχόμενο επιστροφής της στις επάλξεις, την επιβίωση ενός κατά γενική ομολογία αναχρονιστικού μοντέλου προβολής, όλο και οι περισσότεροι είναι εκείνοι οι κατασκευαστές που αναθεωρούν τις προτεραιότητές τους.

Όλο και περισσότεροι επιχειρούν να προσαρμοστούν στα νέα οικονομοτεχνικά δεδομένα και στις τάσεις που ορίζει στις μέρες μας η τεχνολογία και ο καταιγιστικός ρυθμός της εξέλιξής της. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, λοιπόν, στο απουσιολόγιο της φετινής έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης θα προστεθούν η Ford, η Opel, η Hyundai, η νεοσυσταθείσα DS και ο Άγγλος Ασθενής - η κατά κόσμον Jaguar-Land Rover.

Το τέλος εκείνης της εποχής όπου οι εκθεσιακές σάλες έσφυζαν από ζωή, ξεχείλιζαν από όνειρα και ελπίδα, αποτελώντας σημείο συνάντησης, την κεντρική σκηνή, ένα άδολο πεδίο ανταγωνισμού για όλες ανεξαιρέτως τις αυτοκινητοβιομηχανίες, βρίσκεται πιο κοντά απ’ όσο φανταζόμασταν. Πιο κοντά απ’ όσο ενδεχομένως θα επιθυμούσαμε. Ο κόσμος άλλαξε, άλλαξαν και οι καιροί.