Χαρίζεται οπαδισμός χρώματος κόκκινου


Εκεί που οι δικαιολογίες σταματούν ξεκινά η στείρα συνωμοσιολογία και ο φανατισμός των απανταχού Tifosi.

Αν υπάρχει κάτι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό που τον καθιστά μοναδικό στο είδος του είναι η απουσία του κακώς εννοούμενου οπαδισμού. Του εν υπνώσει χουλιγκανισμού που θολώνει τη σκέψη και στρεβλώνει την κρίση, παρασύροντας ακόμα και τους μετριοπαθέστερους του σπορ σε ολισθηρά μονοπάτια.

Εξαιρέσεις υπήρξαν στο παρελθόν και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα υπάρξουν και στο μέλλον, επιβεβαιώνοντας τον κανόνα που θέλει το βαθύ κόκκινο της Scuderia Ferrari και των ορκισμένων οπαδών της να ξυπνά ανείπωτα πάθη - να τροφοδοτεί μια στείρα συνωμοσιολογία, τα νήματα της οποίας θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση του πλέον ευφάνταστου σεναρίου επιστημονικής φαντασίας.

Τα πρώτα χρόνια της απόλυτης κυριαρχίας των ασημένιων βελών της Mercedes αποτελούσε κοινό μυστικό στις κατακόμβες του Μαρανέλο ότι οι μηχανικοί της γερμανικής ομάδας γνώριζαν τις προδιαγραφές των νέων υβριδικών συνόλων νωρίτερα από οποιονδήποτε άλλον.

Γρήγορα, όμως, το επιχείρημα αυτό κατέπεσε καθώς οι Ιταλοί όχι μόνο ξόδεψαν τις αμέσως επόμενες σεζόν αναζητώντας λύση στα μύρια προβλήματά τους αλλά απέτυχαν να τερματίσουν στην τιμητική δεύτερη θέση του πρωταθλήματος μένοντας -δις- πίσω από την Red Bull Racing.

O “λίγος” Felipe Massa είχε ήδη παραχωρήσει τη θέση του στον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastian Vettel, ούτε αυτό όμως ήταν αρκετό για να φέρει την άνοιξη στον καθημαγμένο ιταλικό Βορρά. Ακολούθησε η σειρά του Maurizio Arrivabene, του νεόκοπου αγωνιστικού διευθυντή της Ferrari, να «πληρώσει το μάρμαρο» των πέτρινων χρόνων της Scuderia, παραδίδοντας τη θέση του στον μπαρουτοκαπνισμένο Mattia Binotto.

Κι όταν πια οι Ιταλοί κατάφεραν μετά κόπων και βασάνων να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό υβριδικό σύνολο -κατά πολλούς το ισχυρότερο του φετινού πρωταθλήματος- ήρθε η βασκανία και η μοχθηρή FIA να ψαλιδίσει τις όποιες ελπίδες κατάκτησης ενός τίτλου.

Ήρθε η δίκαιη κατά τ’ άλλα απόφαση των κριτών να στερήσει από τον Sebastian Vettel τη νίκη στο καναδικό Grand Prix και οι φήμες για τα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του μονοθεσίου της Mercedes ελαστικά της Pirelli.

Ήρθε η σκληρή πραγματικότητα του καναδικού GP και η αυθάδεια του Max Verstappen να εκθέσουν για μια ακόμα χρονιά όσους αναζητούν φθηνές δικαιολογίες για την κατάντια ενός θρυλικού κατασκευαστή που εκτός των άλλων έχει την τύχη να αμείβεται για την παρουσία του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 καλύτερα από κάθε άλλον.