Formula 1: Η αναγέννηση του Alonso και η απογοήτευση της Aston Martin


Μπορεί να μην είχε το δράμα του Μπαχρέιν ή της Ίμολα, αλλά το Γκραν Πρι της Πορτογαλίας έδωσε σίγουρα τροφή για σκέψη στη μάχη για τον τίτλο και τη μάχη για την κορυφή του midfield.

Δεν υπήρχε βροχή για να… ανακατευτεί η τράπουλα, όπως στην Ιταλία, και ο αγώνας φάνηκε να βασίζεται περισσότερο στη στρατηγική παρά στον καθαρό ρυθμό, με την απόφαση της Red Bull να βάλει στα πιτ τον Max Verstappen πριν από τον Valtteri Bottas.

Ωστόσο, ο Lewis Hamilton ήταν αυτός που νίκησε στο Portimao και η νίκη του εξασφάλισε ότι διεύρυνε το προβάδισμά του έναντι του Verstappen.

Μετά από ένα αρκετά μέτριο ξεκίνημα στη σεζόν, ο Fernando Alonso υπενθύμισε σε όλους μας γιατί είναι δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Ενώ δεν οδηγεί κάποιο κορυφαίο μονοθέσιο, ο 39χρονος εξακολουθεί να έχει την απαιτούμενη νοημοσύνη και την ανταγωνιστικότητα που τον ώθησε στην κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών το 2005 και το 2006.

Ο Alonso τερμάτισε στην όγδοη θέση, μόλις 1,059 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ocon, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε επτά θέσεις  πίσω του!

Μετά από ένα πολύ κακό Σάββατο, ήρθε η ώρα της δικαίωσης για τον Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός μπόρεσε να αξιοποιήσει την εμπειρία και την ταχύτητά του και να κάνει έναν πολύ ουσιαστικό αγώνα. Ο Zak Brown ήλπιζε σε έναν τερματισμό στους βαθμούς από τον Ricciardo, και ο Αυστραλός τον δικαίωσε.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στον Norris, ωστόσο, ο οποίος τερμάτισε στην πρώτη πεντάδα για τέταρτο συνεχόμενο αγώνα στην F1, αποδεικνύοντας πως αυτή θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η χρονιά του.

Φυσικά ο Alonso είναι ένας από τους οδηγούς «νικητές» στο Πορτιμάο, αλλά πρέπει να αναφέρουμε τη δουλειά που έκανε όλη η ομάδα της Alpine αυτό το Σαββατοκύριακο. Σε μια σεζόν που ξεκίνησε με μόλις τρεις βαθμούς στους πρώτους δύο αγώνες, η γαλλική ομάδα φάνηκε και πάλι ανταγωνιστική, και αν μπορέσει να συνεχίσει έτσι, τότε θα παλέψει για την πέμπτη θέση στο πρωτάθλημα μαζί με την AlphaTauri.

Αν αναζητήσουμε και τους μεγάλους «χαμένους» του τρίτου αγώνα της σεζόν, δεν θα δυσκολευτούμε να τους εντοπίσουμε. Ο George Russell για παράδειγμα, δεν μπόρεσε να αποδώσει τα αναμενόμενα και δυσκολεύτηκε να περάσει ακόμα και τον σημαντικά πιο αργό teammate του, Nicholas Latifi. Δεν ήταν ένα ευχάριστο απόγευμα για τον άνθρωπο που ελπίζει σε μια θέση στη Mercedes την επόμενη σεζόν.

Ακριβώς στην ίδια κατηγορία ανήκει και ο Carlos Sainz. Έχοντας εκκινήσει με τα μαλακά ελαστικά, ο Sainz μπήκε στα πιτς για τα μεσαία ελαστικά στον 21ο γύρο και έπρεπε να φροντίσει αυτά τα ελαστικά για το υπόλοιπο του αγώνα. Η φθορά των ελαστικών δυσκόλεψε τον αγώνα του και σιγά σιγά υποχώρησε στην κατάταξη για να τερματίσει στην 11η θέση και εκτός βαθμών.

Όσο για τη μεγαλύτερη απογοήτευση όλων, αδιαμφισβήτητα ήταν η Aston Martin. Η πρώτη εμφάνιση του Sebastian Vettel στο Q3 μετά από 15 αγώνες φαινόταν ελπιδοφόρα και ο στόχος ήταν ο Γερμανός να πάρει τους πρώτους του βαθμούς στην ομάδα. Αυτός ο στόχος δεν υλοποιήθηκε ποτέ, και τερμάτισε τον αγώνα στην 13η θέση, με τον Stroll στην 14η θέση.

Ήταν ο πρώτος φετινός αγώνας δίχως βαθμολογική συγκομιδή για την Aston Martin, η οποία χάνει έδαφος στη «μάχη» με τη McLaren και τη Ferrari για την τρίτη θέση στο Πρωτάθλημα των κατασκευαστών…