Formula 1: Τα «χαμόγελα» στο Μαρανέλο και η Γερμανία που μένει στο… μηδέν!


Η επιστροφή της Formula 1 στη Μελβούρνη έπειτα από δύο χρόνια –αγωνιστικά, τρία, μιας και το 2020 δεν διεξήχθη εν τέλει ο αγώνας στο «Άλμπερτ Παρκ»- μας προσέφερε έναν εξαιρετικό αγώνα από κάθε άποψη.

Η Ferrari από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής έδειξε πως είχε το «πακέτο» για να κυριαρχήσει στη Μελβούρνη, με εξαιρετικό ρυθμό στην προσομοίωση αγώνα και εντυπωσιακή ταχύτητα στον έναν γύρο.

Η Red Bull μάλλον γρήγορα συνειδητοποίησε πως ο συγκεκριμένος αγώνας δεν προσφερόταν για μεγάλες… εκπλήξεις και στόχευε ξεκάθαρα σε μια διπλή παρουσία στο βάθρο, την ώρα που η Mercedes απλά ήθελε να μην χάσει πολύτιμος έδαφος, ενόψει της συνέχειας. Και τα κατάφερε.

Ποιοι ήταν, όμως, οι «κερδισμένοι» και ποιοι οι «χαμένοι» του τρίτου αγώνα της σεζόν; Έχοντας καθίσει η σκόνη μπορούμε πλέον να κάνουμε την καθιερωμένη ανάλυσή μας!

Οι κερδισμένοι…

Δεν χωρά αμφιβολία πως ο μεγάλος κερδισμένος του τρίτου αγώνα της σεζόν είναι ο Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος έκανε το πρώτο «grand slam» της καριέρας του, εκκινώντας από την pole position, κατακτώντας τη νίκη δίχως να χάσει την πρωτοπορία του αγώνα ούτε για έναν γύρο και κάνοντας και τον ταχύτερο γύρο. Και διεύρυνε το προβάδισμά του στη βαθμολογία, στέλνοντας ένα πρόωρο… μήνυμα τίτλου, μιας και έδειξε πως αυτή τη στιγμή είναι ο πιο «δυνατός» συνδυασμός του Πρωταθλήματος, έχοντας να διαχειριστεί το καλύτερο μονοθέσιο του grid.

Φυσικά, τηρουμένων των αναλογιών, χαρούμενοι μπορούν να αισθάνονται και στη Ferrari. Παρότι το ένα μονοθέσιο τέθηκε νοκ άουτ από τους πρώτους γύρους, η ιταλική ομάδα περιόρισε τη ζημιά χάρη στη νίκη του Leclerc αλλά και στην εγκατάλειψη του Verstappen. Και δείχνει ξεκάθαρα η «σκουντερία» ότι τούτη τη στιγμή διαθέτει το καλύτερο μονοθέσιο από κάθε άποψη. Το θέμα είναι να μπορέσει να διαχειριστεί την κατάσταση.

Χαμόγελα και στη Mercedes. Παρότι είναι ξεκάθαρο πως η γερμανική ομάδα υστερεί σημαντικά έναντι των Ferrari και Red Bull, με την τρίτη θέση του Russell και την τέταρτη του Hamilton πήρε τους περισσότερους βαθμούς από κάθε άλλη ομάδα και αύξησε στους δέκα βαθμούς τη διαφορά της από τη Red Bull.

Και για τη McLaren, όμως, η γεύση που έμεινε μετά το τριήμερο της Μελβούρνης είναι γλυκιά. Η βρετανική ομάδα έδειξε σημαντική αγωνιστική βελτίωση συγκριτικά με τους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν, είχε και τα δύο μονοθέσιά της στους βαθμούς και πλέον υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία ότι τα καλύτερα έρχονται.

Ο Valtteri Bottas επέστρεψε στους βαθμούς, τερματίζοντας όγδοος, αποδεικνύοντας πως η Alfa Romeo σε τέτοιες πίστες με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα είναι πάρα πολύ καλή. Ο Φινλανδός αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του μονοθεσίου του, αποφεύγει τα λάθη και σίγουρα δείχνει αγωνιστικά αναγεννημένος.

Τι να πει κανείς και για τον αγώνα του Alexander Albon; Μετά την ποινή αποκλεισμού από τις κατατακτήριες, εκκίνησε τελευταίος, όμως δεν το έβαλε κάτω. Εκτέλεσε άψογα τη στρατηγική της Williams, έκανε 56 γύρους με την σκληρή γόμα της Pirelli και με την μαλακή στον τελευταίο γύρο κατάφερε να μείνει στην πρώτη δεκάδα, κατακτώντας τον πρώτο του βαθμό ως πιλότος της Williams. Εκπληκτική εμφάνιση και σίγουρα αν λεγόταν… Russell όλοι θα μιλούσαν για το επικό come back του.

Και οι χαμένοι…

Δεύτερη εγκατάλειψη σε τρεις αγώνες για τον Max Verstappen, ο οποίος βλέπει τους αντιπάλους του να ξεφεύγουν στη βαθμολογία, μολονότι ακόμα είναι πολύ νωρίς στη σεζόν. Ο Ολλανδός «πλήρωσε» για ακόμα μία φορά την έλλειψη αξιοπιστίας του κινητήρα της Red Bull και έφυγε από τη Μελβούρνη δίχως βαθμούς, μένοντας πλέον στην έκτη θέση της βαθμολογίας. Και γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν έχει περιθώρια για άλλες απώλειες.

Να βάλει ένα τεράστιο «Χ» στον αγώνα της Μελβούρνης θέλει και ο Carlos Sainz. Στις ελεύθερες δοκιμές είχε εξαιρετικό ρυθμό, όμως στην κατατακτήριες αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και περιορίστηκε στην ένατη θέση του grid. Εκκινώντας με την σκληρή γόμα και έχοντας πορβλήματα με το μονοθέσιό του, εγκατέλειψε πολύ νωρίς στον αγώνα, αφήνοντας τη Ferrari με ένα μονοθέσιο. Ευτυχώς για την ιταλική ομάδα, ο Leclerc πήρε τη νίκη και περιόρισε τις απώλειες για τη «σκουντερία»

Πάντως αν θέλουμε να απονείμουμε σε έναν πιλότο τον τίτλο του «άτυχου» του τριημέρου, αυτός δεν είναι άλλος από τον Sebastian Vettel, ο οποίος επέστρεψε στη δράση έπειτα από την απουσία του λόγω Covid. Η κακοδαιμονία του ξεκίνησε από τις πρώτες ελεύθερες, όταν ο κινητήρας της Mercedes παρέδωσε πνεύμα. Τις δεύτερες ελεύθερες τις παρακολούθησε από το γκαράζ της ομάδας του μιας και δεν ήταν έτοιμο το μονοθέσιο. Στις τρίτες ελεύθερες έπεσε στον τοίχο και κατέστρεψε το μονοθέσιό του, στις κατατακτήριες λίγο έλειψε να έμενε εκτός δράσης -και μόνο χάρη στην κόκκινη σημαία λόγω Stroll κατάφερε να βγει στην πίστα-  ενώ στον αγώνα πάλι λόγω δικού του λάθους εγκατέλειψε πρόωρα. Ο γερμανός σίγουρα θέλει γρήγορα να ξεχάσει το ταξίδι του στη Μελβούρνη

Δίπλα στο όνομα του Vettel, προσθέστε κι αυτό του Mick Schumacher. Στη μετριότητα κινήθηκε ο Γερμανός της Haas για ακόμα έναν αγώνα. Και είναι μάλλον πρωτοφανές ότι οι δύο Γερμανοί του gird, δηλαδή αυτός κι ο Vettel, παραμένουν δίχως βαθμό έπειτα από τρεις αγώνες. Κι αν σ’ αυτούς προσθέσει κανείς και τον Hulkenberg, γίνεται μια τριάδα Γερμανών οδηγών δίχως βαθμό στο φετινό Πρωτάθλημα της F1. Έως τώρα, τουλάχιστον.

Επιστροφή στη… μετριότητα για τη Haas. Έπειτα από δύο πολύ καλούς αγώνες, με βαθμούς από τον Kevin Magnussen, στη Μελβούρνη η αμερικανική ομάδα δεν βρήκε ποτέ ρυθμό και κινήθηκε σε… ρηχά νερά, μένοντας εκτός δεκάδας.

Για την Aston Martin το γεγονός ότι παρέμεινε για τρίτο αγώνα μακριά από τους βαθμούς, μόνον ενθαρρυντικό δεν είναι. Τα προβλήματα είναι πολλά και δεν φαίνεται άμεσα φως στην άκρη του τούνελ. Ειδικά από τη στιγμή που δεν μπορεί να αξιοποιήσει τη δυναμική του μοτέρ της Mercedes.