CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Κάτω η μπάλα! 8/7

  • img

Διττή σημασία έχει ο τίτλος του άρθρου. Η… εύκολη ερμηνεία έχει να κάνει με τη… φόρα που έχει πάρει φέτος η Ferrari, καθώς έπειτα και από τη νίκη του Sebastian Vettel στο Σίλβερστοουν, η «σκουντερία» είναι στο +20 από τη Mercedes στη μάχη των κατασκευαστών, με τον Γερμανό να ανοίγει τη διαφορά του από τον Lewis Hamilton στους 8 βαθμούς.

Η δεύτερη ερμηνεία, η οποία ίσως και να έχει μεγαλύτερη σημασία είναι απλή, τουλάχιστον για τον υπογράφοντα: μην ποδοσφαιροποιείτε τη Formula 1. Μιλάμε για δύο εντελώς διαφορετικά σπορ, τα οποία δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Με τις συνέπειες που μπορεί να έχει κάτι τέτοιο, μιας και ο «οπαδισμός» τα τελευταία 7-8 χρόνια έχει μπει για τα καλά στη ζωή της κορωνίδας του παγκοσμίου motorsport.

Ξαφνικά οι πιλότοι της Formula 1 απέκτησαν «haters». Είναι αυτοί που αποδοκίμαζαν παλαιότερα στις πίστες τον Vettel ή τον Hamilton. Είναι αυτοί που χάνουν την ουσία των πραγμάτων, βλέποντας τη Formula 1 με οπαδικά γυαλιά. Είναι αυτοί που ξεσπαθώνουν με κάθε τρόπο εναντίον της Ferrari, της Mercedes< του Hamilton, του Vettel, του Verstappen (αυτός κι αν έχει ακούσει τα σχολιανά του…) και φυσικά της FIA και των αγωνοδικών του εκάστοτε grand prix.

Στο Σίλβερστοουν έφταιγαν οι αγωνοδίκες που τιμώρησαν με ποινή 10’’ τον Kimi Raikkonen, επειδή μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 3 της πίστας και συγκρούσθηκε με τον Hamilton, επηρεάζοντας σαφώς τον αγώνα του Βρετανού. «Αυστηροί οι αγωνοδίκες, πολλά τα 10’’. Αν ήταν ο Hamilton θα του έριχναν μόνο 5’’» λέει ο ένας. «Τον Verstappen στην Αυστρία ούτε που τον τιμώρησαν, όταν ακούμπησε ρόδα-ρόδα με τον Raikkonen και λίγο έλειψε να τον βγάλει εκτός αγώνα» λέει ο άλλος.

Κι έρχεται ο ίδιος ο Raikkonen μετά το βρετανικό grand prix να δηλώσει «on camera» ότι «έκανα λάθος, δέχθηκα την ποινή την οποία άξιζα κι αν δεν είχα κάνει το λάθος ο αγώνας θα είχε διαφορετική εξέλιξη για εμένα». Ο Raikkonen το είπε. Προσέξτε. Ο Raikkonen! Δηλαδή αυτός που θα μπορούσε να τα βάλει με τους αγωνοδίκες, με τη FIA, με το οδόστρωμα, με τα φρένα, με την Pirelli, με τον κόσμο στις εξέδρες, με τον Θεό τον ίδιο! Κι όμως, δεν το έκανε. Πήρε επάνω του όλη την ευθύνη διότι ξέρει πολύ καλά πως έκανε λάθος. Ανθρώπινο. Πάνω στον αγώνα. Λάθος που ίσως να του στοίχισε ακόμα και τη νίκη, όπως εξελίχθηκε ο αγώνας.

Και σαν να μην έφτανε αυτό στους… επαϊοντες του καναπέ και του πληκτρολογίου, έρχεται και ο Niki Lauda –πού να ξέρει κι αυτός από Formula 1;- για να δηλώσει δευτερόλεπτα μετά τον αγώνα στο BBC ότι «ήταν ένας εκπληκτικός αγώνας. Ότι ο Lewis τερμάτισε δεύτερος ενώ είχε βρεθεί τελευταίος, ήταν εξαιρετικό». Ο Lauda, δηλαδή, τη στιγμή που το αίμα «έβραζε» αποφάσισε να ρίξει τους τόνους κι όχι λάδι στη φωτιά. ΚΙ αν δεν ήταν κι αυτή η δήλωση του Hamilton στο πόντιουμ περί «ενδιαφέρουσας τακτικής απ’ αυτή την πλευρά» (είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τη δήλωση πολλές φορές…), την οποία τα βρετανικά ΜΜΕ «μετέφρασαν ως «δική τους πλευρά», αφήνοντας να εννοηθεί πως ο Βρετανός τα «έχωσε» στη Ferrari. Κάτι που δεν προκύπτει, βεβαίως, μιας και η συνέχιση της δήλωσης ήταν «θα προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε στους επόμενους αγώνες».

Ο Hamilton, με λίγα λόγια, είπε το αυτονόητο. Υπήρξε το συμβάν του πρώτου γύρου που του κόστισε ενδεχομένως μία νίκη. Όμως θα μπορούσαν να είχαν χαθεί τα πάντα εάν η τύχη δεν είχε χαμογελάσει λόγω του δεύτερου safety car στη Mercedes. Διότι με πιο «αργά» ελαστικά (μέση και φθαρμένη γόμα, αντί μαλακής και φρέσκιας για τις δύο Ferrari) ο Hamilton θα μπορούσε να είχε χάσει και τη δεύτερη θέση από τον Raikkonen. Θεωρητικά, διότι στην πράξη τη διατήρησε τη θέση του με ευκολία στο φινάλε.

Εν κατακλείδι: αντί να πανηγυρίζουμε διότι έπειτα από χρόνια είδαμε back to back εκπληκτικούς σε εξέλιξη αγώνες στη Formula 1, αγώνες που θύμισαν… MotoGP της τελευταίας πενταετίας, ψάχνουμε να βρούμε κάτι «κακό» για να πιαστούμε απ’ αυτό και να το… αναλύσουμε. Όσοι αγαπούν το σπορ αυτή τη στιγμή χαμογελούν, διότι η Formula 1 δείχνει πως επιστρέφει εκεί που της πρέπει. Δείχνει πως με τις κατάλληλες κινήσεις (βλέπε τρεις ζώνες DRS, απλοποίηση των μονοθεσίων από το 2019) μπορεί να ξαναδώσει σούπερ θέαμα. Δείχνει πως βαδίζει σε καλό δρόμο και μπορεί να μας προσφέρει ένα πρωτάθλημα σαν κι αυτό του 2010, όπου ο Πρωταθλητής κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα στα ίσα (και το 2014 συνέβη το ίδιο, όμως υπήρχε και ο κανονισμός των «διπλών βαθμών» που θα μπορούσε να αλλοιώσει το Πρωτάθλημα, άσχετα εάν δεν έγινε κάτι τέτοιο) και να ξαναβγάλει τον κόσμο στους… δρόμους!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • GP ΒRAZIL 11/11

    GP Bραζιλίας: Νίκη για Hamilton - Πρωτάθλημα στην Mercedes

    Σε έναν ακόμα ενδιαφέροντα αγώνα από τους πολλούς της φετινής χρονιάς, ο ήδη πρωταθλητής Lewis Hamilton πήρε μία ακόμα νίκη.

  • 11/11

    Λάμψη στην… ομίχλη!

    Ο Lewis Hamilton καταρρίπτει τους μύθους, καθώς παρότι κατέκτησε ήδη τον τίτλο, συνέχισε με νίκη στη Βραζιλία και έδειξε πως παρότι θα μπορούσε ήδη να ρίξει… στροφές, είναι αποφασισμένος να πάρει τη νίκη και στο Άμπου Ντάμπι και να πλησιάσει περισσότερο τον «...

  • 29/10

    Πανάξια Παγκόσμιος!

    Άλλοι τον λατρεύουν. Άλλοι δεν θέλουν ούτε να ακούν το όνομά του. Όμως όταν ο ίδιος ο μεγάλος αντίπαλός του, ο Sebastian Vettel, παραδέχεται δημοσίως πως 'πανάξια κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2018', τότε δεν μπορείς να βάζεις στη μέση 'οπαδικά»...

  • 22/10

    Ναι ρε Kimi!

    Συνήθως δεν μου αρέσει να εκδηλώνομαι σε ό,τι αφορά σε θέματα που έχουν να κάνουμε τη δουλειά. Δεν είναι 'κομψό', ούτε και πρέπον. Όμως είναι κάποιες στιγμές που ο ανθρώπινος παράγοντας ξεπερνά τον επαγγελματία και κάπου εκεί γίνεται η… υπέρβαση! Μια τέτοια...

  • 7/10

    Απονενοημένο διάβημα

    Προσπαθώ, είναι η αλήθεια, εδώ και καιρό, να ερμηνεύσω την αγωνιστική συμπεριφορά του Sebastian Vettel στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Μα όση προσπάθεια και να καταβάλω, δεν είναι εύκολο να καταλήξω. Διότι ο Vettel με την εν γένει στάση του φέτος έχει καταρρίψει...

  • 30/9

    Τυφώνας!

    Αυτό το πρωτάθλημα ο Lewis Hamilton θα το χάσει μόνον εάν ο ίδιος το… θελήσει! Για την ακρίβεια, για να το χάσει, θα πρέπει είτε να κάνει απανωτά λάθη στους τελευταίους πέντε αγώνες της σεζόν, είτε η κακοδαιμονία να του χτυπήσει την πόρτα και να στερηθεί βαθμούς που η...

  • 28/9

    Λοχαγός… Ogier!

    Ο Sebastien Ogier επιστρέφει στον… τόπο του εγκλήματος, μιας και συμφώνησε να οδηγεί για λογαριασμό της Citroen από την επόμενη σεζόν. Και φυσικά η γαλλική ομάδα κάνει ένα μεγάλο βήμα για την 'επιστροφή' της στο WRC, καθώς τα τελευταία χρόνια η εικόνα της...

  • 17/9

    Ο Έντσο ήδη θα είχε πάρει «σκούπα»…

    Λάθη, λάθη, λάθη… Μόνον τούτη η λέξη μπορεί να περιγράψει τη φετινή εικόνα της Ferrari μέσα στις πίστες. Ό,τι με κόπο 'χτίζουν' καθημερινά στο Μαρανέλο όσοι σχεδιάζουν, κατασκευάζουν, εξελίσσουν και τελειοποιούν το μονοθέσιο της 'σκουντερία', το...

  • 9/9

    Κυριακή του… Θωμά!

    Την ώρα που εντός των συνόρων 'βράζουμε στο ζουμί μας' όσοι ασχολούμαστε με το motorsport, μιας και οι ελληνικοί αγώνες προσπαθούν να ανακάμψουν έπειτα από μια πολύ δύσκολη πενταετία που προηγήθηκε, έξω πάμε καλά!

  • 2/9

    Ζήτημα προσωπικότητας...

    Τελικά η Formula 1 είναι ατομικό ή ομαδικό σπορ; Η γενική αίσθηση που υπάρχει έπειτα και από τον αγώνα στη Μόντσα είναι πως μιλάμε για ένα καθαρά ομαδικό σπορ.

  • 26/8

    Σοκαρισμένος!

    Ο αγώνας στο Σπα έχει μόλις ολοκληρωθεί. Ο Lewis Hamilton έχει βγει από το μονοθέσιό του, έχοντας τερματίσει δεύτερος, πίσω από τον… άπιαστο Sebastian Vettel. Ο Martin Brundle έχει μόλις ολοκληρώσει τη συνέντευξη στον Vettel και προσεγγίζει τον Hamilton.

  • 29/7

    Τελικά ήταν damage limitation;

    Θεωρητική η δεύτερη θέση για τον Sebastian Vettel στην Ουγγαρία ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με δεδομένη αφενός τη δυσκολία προσπεράσεων στη συγκεκριμένη πίστα, αφετέρου το ότι ο Γερμανός εκκίνησε τον αγώνα από την τέταρτη θέση. Στην ουσία, όμως, ήταν όντως damage...

  • 22/7

    Μούσκεμα!

    Ότι η βροχή φέρνει ανατροπές στα grand prix της Formula 1 το γνωρίζουν άπαντες. Αυτό που έγινε στο Χόκενχαϊμ, όμως, ήταν βγαλμένο από τη σφαίρα της… επιστημονικής φαντασίας. Ένας αγώνας με εξέλιξη που δεν θα μπορούσε να φανταστεί ούτε σεναριογράφος εξελίχθηκε στη γερμανική...

  • 8/7

    Κάτω η μπάλα!

    Διττή σημασία έχει ο τίτλος του άρθρου. Η… εύκολη ερμηνεία έχει να κάνει με τη… φόρα που έχει πάρει φέτος η Ferrari, καθώς έπειτα και από τη νίκη του Sebastian Vettel στο Σίλβερστοουν, η 'σκουντερία' είναι στο +20 από τη Mercedes στη μάχη των κατασκευαστών...

  • 1/7

    Το Red Bull (Ring) δίνει φτερά!

    'Panem et circenses' έλεγαν οι Ρωμαίοι, όταν ο εκάστοτε Αυτοκράτοράς τους φρόντιζε να μοιράζει σιτάρι στον λαό που παρακολουθούσε θεαάματα στο αμφιθέατρο, σε μια προσπάθειά του να αποσπάσει το μυαλό των πολιτών από τα καθημερινά προβλήματα.