Ο «Πρίγκιπας» Max, ο «γερόλυκος» που… αφυπνίστηκε και το «αστέρι» που δεν έλαμψε ποτέ


Το γκραν πρι του Μονακό πέρασε πλέον στην ιστορία, με τους «νικητές» να δρέπουν τις δάφνες των κόπων τους και τους «ηττημένους» να προβαίνουν σε ατομική και ομαδική (αυτό)κριτική, προκειμένου να αποφύγουν μελλοντικά την επανάληψη των λαθών που τους κατέταξαν στην εν λόγω κατηγορία.

Ποιοι ήταν, όμως, οι πρωταγωνιστές, θετικοί και αρνητικοί, του πέμπτου αγώνα της φετινής σεζόν στη Formula 1. Εκ πρώτης όψεως η κατηγοριοποίησή τους φαντάζει εύκολη, και εν τέλει πώς έτσι είναι. Για του (γραπτού) λόγου το αληθές, ας  προβούμε στη σχετική ανάλυση.

Max Verstappen. Πρέπει απλά να ξεκινήσουμε με τον Ολλανδό. Ενώ ξεκίνησε από τη δεύτερη θέση, ήταν ουσιαστικά pole position για τον Verstappen μετά την εγκατάλειψη του Leclerc πριν καν ξεκινήσει ο αγώνα. Ο Ολλανδός οδήγησε από την αρχή μέχρι το τέλος σε μια κυρίαρχη εμφάνιση παρόμοια με αυτές που έχουμε δει τόσο συχνά από τον διεκδικητή του τίτλου Lewis Hamilton.

Αφού δεν είχε τερματίσει ποτέ στο βάθρο στο Μονακό, ο Verstappen έσπασε την κακοδαιμονία του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, παίρνοντας 25 βαθμούς και για πρώτη φορά στην καριέρα του, την πρωτιά στο πρωτάθλημα. Γύρο με το γύρο, ο Verstappen δεν έκανε ποτέ λάθος και έδειχνε ότι δικαίως είναι διεκδικητής του πρωταθλήματος

Δεύτερος μεγάλος «νικητής» ήταν αδιαμφισβήτητα ο Sebastian Vettel. Δίχως βαθμό στους πρώτους τέσσερις αγώνες της σεζόν, με δύο 15ες και ισάριθμες 13ες θέσεις, ο Vettel χρειαζόταν μια μεγάλη επίδοση. Σαν και αυτή του αγώνα στο Πριγκιπάτο.

Η όγδοη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές αποτελούσε ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα και, μαζί με τις προσπάθειες των ανθρώπων της Aston Martin, κατάφερε να εξασφαλίσει την πέμπτη θέση. Η στρατηγική του να μείνει έξω δύο γύρους περισσότερο από τον Hamilton και έναν γύρο περισσότερο από τον Gasly απέδωσε, και κατάφερε να τους ξεπεράσει και τους δύο.

Ήταν ένα τέλειο γκραν πρι από την Aston Martin, και με τη λήψη αποφάσεων που εξασφάλισαν ότι ο Lance Stroll «σκλαρφάλωσε» από την 13η θέση της εκκίνησης στη όγδοη στον τερματισμό, ήταν σχεδόν μια αλάνθαστη μέρα για την ομάδα.

Σε επίπεδο ομάδων, για την Red Bull μπορεί να μην ήταν η τέλεια ημέρα, εντούτοις παίρνοντας 37 βαθμούς, έναντι μόλις επτά της Mercedes, και φυσικά τη νίκη στον αγώνα, καθώς και την πρωτιά τόσο στο Πρωτάθλημα Οδηγών όσο και στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η Κυριακή στο Μονακό κύλησε όπως ακριβώς θα ήλπιζε ο Christian Horner.

Πάμε τώρα στους «χαμένους». Και φυσικά ξεκινάμε από τον Charles Leclerc, ο οποίος για ακόμα μία φορά είδε την τύχη να του γυρνά την πλάτη στον αγώνα της πατρίδας του. Ο Μονεγάσκος δεν έχει τερματίσει ποτέ στο γκραν πρι του Μονακό και μολονότι αυτή τη χρονιά ξεκινούσε από θέση ισχύος, για ακόμα μία φορά δεν τα κατάφερε.

Στον γύρο της προθέρμανσης τα πράγματα «στραβωσαν» για τον Leclerc. Το πρόβλημα δεν φάνηκε να είναι με το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά με τον αριστερό άξονα μετάδοσης και αφού αρχικά σκέφτηκε ότι θα ξεκινούσε από το pit lane και όχι από την pole position, αποκαλύφθηκε ότι το μονοθέσιό του ήταν απλά μη επισκευάσιμο και δεν μπορούσε να αγωνιστεί καθόλου.

Η κατάρα του Μονακό συνεχίζεται και σε έναν αγώνα που φαινόταν ότι θα του υπόσχονταν την πρώτη του νίκη μετά τη Monza το 2019, αυτή τελείωσε πριν καν αρχίσει. Με τον teammate του Sainz να ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, είναι ξεκάθαρο το τι θα μπορούσε να είχε καταφέρει ο Leclerc εάν το μονοθέσιό του απλά εκκινούσε τον αγώνα.

Χαμένος, φυσικά, είναι και ο Valtteri Bottas. Η ευκαιρία του Φινλανδού να κερδίσει τον teammate του εξελίχθηκε σε καταστροφή, και μάλιστα χωρίς να φταίει ο ίδιος. Ένα τραγικό πιτ στοπ εξαιτίας ενός μπουλονιού που δεν… ξεβίδωνε, υποχρέωσε τον Bottas σε εγκατάλειψη.

Με τον Hamilton έβδομο, μια θέση που θα ήταν χειρότερη για τον Βρετανό εάν τερμάτιζε ο Φινλανδός, ήταν η ιδανική ευκαιρία για τον Bottas να κερδίσει έδαφος στο πρωτάθλημα. Αντ' αυτού, έχασε την τρίτη θέση από τον Lando Norris, ο οποίος θα μπορούσε να βρίσκεται στην προαναφερθείσα κατηγορία των «νικητών».

Όσο για τη Mercedes, με βάση τα όσα μας έχει συνηθίσει χρόνια τώρα η γερμανική ομάδα, ήταν απλά μια… απαίσια Κυριακή. Πέραν του Bottas, ο Hamilton είχε ένα ασυνήθιστα κακό Σαββατοκύριακο.

Συνολικά πέντε ομάδες πήραν περισσότερους βαθμούς από τη Mercedes, και με ακόμα έναν αγώνα σε δημόσιους δρόμους να ακολουθεί, στο Μπράκλεϊ μάλλον έχουν ήδη ξεκινήσει οι… συσκέψεις!