Ο Tanak, τα team orders της Hyundai και ο… Loeb!


Τελικά το Puma κερδίζει μόνον όταν το οδηγεί ο Loeb; Προφανώς και όχι! Για… ρωτήστε, εσείς οι «ειδήμωνες» (φευ…) του διαδικτύου, και τον Ott Tanak. Για πλησιάστε τον και ρωτήστε τον εάν το Puma κερδίζει μόνον με τον Loeb στο τιμόνι…

Φωτό: Red Bull Content Pool

Δεν είναι αυτό, όμως, το θέμα μας. Το θέμα μας είναι ο Εσθονός. Είναι ο Παγκόσμιος Ott, ο οποίος μόλις στον δεύτερο αγώνα του με την M-Sport επέστρεψε στις νίκες, αποδεικνύοντας ότι σε ένα «εργασιακό περιβάλλον» στο οποίο τον αντιμετωπίζουν με αγάπη και ειλικρίνεια, ανταποδίδει και με το παραπάνω όσα του προσφέρουν.

Όσοι είχαν σπεύσει να πουν ότι ο Tanak δεν μπορεί να αντέξει στην πίεση, πιθανότατα ήδη έχουν αναθεωρήσει τις απόψεις τους και μάλλον θα είναι πιο επιφυλακτικοί μελλοντικά, όταν μιλούν για τον Εσθονό. Οδηγώντας στο όριο, ένα αυτοκίνητο με το οποίο είναι ζήτημα εάν έχει κάνει 700 χιλιόμετρα μέχρι σήμερα, έκανε… πλάκα στους αντιπάλους τους και πήρε τη νίκη στη Σουηδία, κερδίζοντας μόλις μία ειδική διαδρομή!

Την ίδια ώρα, η Hyundai έδειξε ότι πλέον έχει αυτό που της έλειπε την περυσινή σεζόν: έναν επικεφαλής με πυγμή, έτοιμο να… σπάσει αυγά για το καλό της ομάδας. Ο Abiteboul δεν κρύφτηκε ποτέ, παραδέχθηκε πως ήταν απόφαση της ομάδας να αλλάξουν θέσεις πριν από την τελευταία ειδική ο Neuville με τον Breen, και υπεραμύνθηκε της απόφασής του.

Και πολύ καλά έκανε. Διότι όταν πήρε την απόφαση, όλα έδειχναν ότι ο Neuville θα «καπάρωνε» τη δεύτερη θέση στη Σουηδία. Ουδείς μπορούσε να φανταστεί πως ο Βέλγος θα «λύγιζε» στην πίεση γι’ ακόμη μία φορά, πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων τη στρατηγική της ομάδας του;

Για τον Breen δεν μπορεί κανείς να πει το παραμικρό. Όποιος παρακολουθεί έστω κι εξ’ αποστάσεως το WRC, οφείλει να γνωρίζει ότι την ώρα που βρίσκονται μέσα στην ειδική, τα πληρώματα δεν έχουν καμία πληροφορία για όσα συμβαίνουν στους υπόλοιπους οδηγούς και συνοδηγούς. Ήταν αδύνατον να ενημερωθεί ο Breen ότι ο teammate του τα είχε κάνει… θάλασσα δύο χιλιόμετρα πριν το τέλος του αγώνα. Αλλά αυτά για κάποιους είναι… ψιλά γράμματα. Φευ… Πάμε παρακάτω.

Η Hyundai έφυγε από τη Σουηδία με διπλό βάθρο, η Toyota μάλλον θέλει να ξεχάσει αυτόν τον αγώνα, καθώς ήταν από τις σπάνιες περιπτώσεις ράλι στο τέλος του οποίου κανένα πλήρωμα της ιαπωνικής ομάδας δεν ανέβηκε στο πόντιουμ, ενώ η Ford, παρά το πρόβλημα με το Puma του Loubet στην Power Stage, πήρε όσα περισσότερα μπορούσε από τον συγκεκριμένο αγώνα.

Τι άλλο κρατάμε από το Ράλι Σουηδίας; Την επιστροφή του Oliver Solberg στις μεστές εμφανίσεις, με τερματισμό στη βαθμολογούμενη δεκάδα και μιαν εμφατική νίκη στην κατηγορία WRC2, στην οποία ο νεαρός Σουηδός ευελπιστεί φέτος να πρωταγωνιστήσει. Την παρουσία του Veiby με το Volkswagen Polo GTi και του Σάμι Πάγιαρι με το Fabia RS, αλλά και της Skoda συνολικά, καθώς μετά από το… ξενέρωμα του Μόντε Κάρλο με την αφαίρεση της νίκης από τον Γκριάζιν, η τσέχικη ομάδα είχε τέσσερα Fiabia RS στην πρώτη εξάδα της WRC2.

Φυσικά κρατάμε τα δάκρυα του Malkolm Wilson, ο οποίος είδε το «παιδί» του, τον Tanak, να ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Η σχέση των δύο ανδρών είναι κάτι παραπάνω από φιλική, είναι σχέση βαθιάς αγάπης κι εκτίμησης. Κι η αγκαλιά του Wilson στον Εσθονό λίγο πριν αυτός ανέβει στο βάθρο των νικητών, αποδεικνύει πολλά.

Σε κάθε περίπτωση, ρίχνοντας απλά μια ματιά κανείς στη βαθμολογία του WRC έπειτα από τα πρώτα δύο ράλι της σεζόν, διαπιστώνει πως η αρχή είναι ιδανική και μας προδιαθέτει για ένα άκρως συναρπαστικό –κι ευελπιστούμε εξίσου ανατρεπτικό- Πρωτάθλημα!