Ο Toto, ο Lewis και το μέλλον της Mercedes στη Formula 1


Η ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ TOTO WOLFF ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ MERCEDES ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙOΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ LEWIS HAMILTON

Το σενάριο της αποχώρησης του Toto Wolff από τη Mercedes δείχνει να παίρνει άμεσα «σάρκα και οστά», καθώς μέσα στις επόμενες εβδομάδες ο Αυστριακός θα ανακοινώσει πως δεν θα συνεχίσει να ηγείται της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes πέραν του 2020.

Μια εξέλιξη που προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις σε πολλούς τομείς. Με βασικότερο όλων, αυτόν που έχει να κάνει με τη συνεργασία του Lewis Hamilton με τη Mercedes. Ο εξάκις Παγκόσμιος πρωταθλητής έχει συμβόλαιο με το «αστέρι» μέχρι το τέλος του 2020.

Πριν από έναν χρόνο ο Hamilton έχασε το ένα από τα δύο βασικά «στηρίγματά» του μέσα στην ομάδα, τον άνθρωπο που διαδραμάτισε σημαίνοντα ρόλο ώστε να μεταγραφεί το 2013 από τη McLaren στη Mercedes, τον Niki Lauda.

Μέσα σε λιγότερη από μία διετία, ο Hamilton κινδυνεύει να μείνει… μόνος του στη Mercedes, καθώς η αποχώρηση του Wolff θα σημάνει το τέλος μιας πολύ σημαντικής εποχής για την ομάδα. ΚΙ ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει ποια θα είναι η αντίδραση του εξόχως ευαίσθητου σε τέτοια θέματα, Lewis.

Ο Hamilton θέλει να περνά καλά στην ομάδα με την οποία συνεργάζεται. Όμως, ποιος μπορεί να του εγγυηθεί πως δίχως τον Wolff, το κλίμα στη Mercedes θα παραμείνει το ίδιο;

Βέβαια, εδώ που τα λέμε, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί πως θα συνεχίσει να υφίσταται αγωνιστική ομάδα της Mercedes στη Formula 1. Τουλάχιστον με τη μορφή που τη γνωρίζουμε σήμερα. Γεγονός είναι πως η μετοχή της ομάδας έχει «κατρακυλήσει» την τελευταία διετία, καθώς η αξία της μειώθηκε κατά 70%, παρά τις συνεχιζόμενες τεράστιες επιτυχίες εντός πίστας.

Ο Wolff είναι κάτοχος του 30% των μετοχών της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes, όπερ σημαίνει πως ακόμα κι εάν αποχωρήσει από επικεφαλής της ομάδας, θα συνεχίσει να βρίσκεται εντός του «οργανισμού Mercedes». Πιθανότατα σε κάποιον συμβουλευτικό ρόλο, ή ως γενικός υπεύθυνος κάποιου τομέα όπως π.χ. της κατασκευής των κινητήρων που θα προορίζονται για τα μονοθέσια.

Η Mercedes ως εταιρία δεν έχει αποσαφηνίσει τις προθέσεις της γύρω από τη συνέχιση ή όχι της εμπλοκής της με τη Formula 1. Η παράταση της χρήσης των σημερινών μονοθεσίων και για το 2021 ενδεχομένως να αποτελεί έναν επιπρόσθετο λόγο ώστε το «αστέρι» να μην αποχωρήσει άμεσα από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ουδείς, όμως, μπορεί να πει τι μέλλει γενέσθαι το 2022, όταν θα αλλάξουν δραστικά οι κανονισμοί.

Δεδομένο είναι πως η Mercedes θα υποχρεωθεί να προχωρήσει σε γενναίες περικοπές προσωπικού, μιας και το cost cap των 135 εκατ. δολαρίων ετησίως, περιορίζει ιδιαίτερα τη δυνατότητα της εκάστοτε ομάδας της Formula 1 να ξοδεύει χρήματα για αμοιβές προσωπικού. Επομένως από το 2021 ενδεχομένως να υπάρξει συρρίκνωση της ομάδας.

Την ίδια ώρα «φουντώνουν» οι φήμες που θέλουν την Aston Martin να διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην υπόθεση «Mercedes». Η βρετανική εταιρία θα εισέλθει το 2021 στη Formula 1 μέσω της Racing Point, ιδιοκτήτης της οποίας είναι ο μεγαλομέτοχος της Aston Martin, Lawrence Stroll.

Ο Καναδός επιχειρηματίας δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον του ακόμα και για πιθανή εξαγορά της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes, δηλαδή του 70% των μετοχών της, μιας και το υπόλοιπο 30% ανήκει στον Wolff. Φαντάζει, κοντολογίς, πολύ πιθανό το σενάριο ο Stroll να έρθει σε συμφωνία με τη Mercedes ώστε να αγοράσει την ομάδα της Formula 1, παραχωρώντας κι άλλες μετοχές της Aston Martin, στην οποία η Mercedes είναι μέτοχος σε ποσοστό 5%.

Το ερώτημα που προκύπτει μοιραία είναι το εξής: και θα βρεθεί ξαφνικά ο Stroll με… δύο ομάδες στη Formula 1; Η απάντηση είναι αρνητική. Εφόσον ο Καναδός αγοράσει τη Mercedes (και τις εγκαταστάσεις της, φυσικά), τότε θα μπει σε μια διαδικασία αναζήτησης αγοραστή για την Racing Point. Ήδη, μάλιστα, κυκλοφορεί έντονα και το όνομα του Dimitri Mazepin, ο οποιίος το καλοκαίρι του 2018 είχε καταθέσει προσφορά για την εξαγορά της τότε Force India.

Τότε ο διαχειριστής της ινδικής ομάδας είχε επιλέξει την προσφορά του Stroll και του fund που τον πλαισίων, εξαγριώνοντας τον Ρώσο μεγιστάνα, ο οποίος κινήθηκε νομικά εναντίον της όλης διαδικασίας. Όμως σε τέτοιες περιπτώσεις ο χρόνος είναι ο καλύτερος… γιατρός, και μπροστά στην προοπτική να βρει ομάδα ώστε να οδηγεί ο ταλαντούχος γιός του, Nikita, ο Mazepin θα συνεργαστεί με τον Stroll, εξαγοράζοντας την Racing Point.