Πόσο πιο γρήγορα θα είναι τα μονοθέσια του 2022;


Δεν έχουν περάσει παρά λίγες ημέρες από την αποκάλυψη του πρώτου φετινού μονοθεσίου της Formula 1, αυτού της Haas, με τη Red Bull να είναι η δεύτερη ομάδα, η οποία θα αποκαλύψει το «οπλο» της σε λιγες ώρες.

Και μπορεί να μας χωρίζουν ακόμα αρκετές ημέρες από την έναρξη των χειμερινών δοκιμών της Βαρκελώνης, εντούτοις ήδη γίνεται πολλή κουβέντα αναφορικά με το τι πρέπει να περιμένουμε από τα μονοθέσια του 2022.

Δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι τα φετινά μονοθέσια θα είναι πιο αποδοτικά από αεροδυναμικής άποψης. Η αλλαγή στο επίπεδο του downforce σε συνδυασμό με τη μειωμένη αντίσταση, εκτιμάται πως θα κάνουν τα μονοθέσια περίπου 4% ταχύτερα στο σύνολο του γύρου!

Ασφαλώς περιμένουμε να δούμε πολύ πιο γρήγορα μονοθέσια στις ευθείες, συγκριτικά με το 2021. Με βάση των σχεδιασμό των νέων μονοθεσίων, έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια από τους μηχανικούς να «σφραγίσουν» όσο καλύτερα γίνεται τα «venture channels» στο πάτωμα του εκάστοτε μονοθεσίου, προκειμένου να μπορέσουν να δημιουργήσουν όση περισσότερη κάθετη δύναμη, απαραίτητη στις μεσαίας ταχύτητας και τις αρχές στροφές.

Ακριβώς αυτός ο τομέας αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό, μιας και οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πιο «δύστροπα» μονοθέσια σε αυτές τις συνθήκες. Τουναντίον, στις γρήγορες καμπές τα μονοθέσια του 2022 αναμένεται να είναι εξίσου ή και ακόμα πιο γρήγορα από αυτά του 2021.

Με δεδομένο ότι πρόκειται για εντελώς νέα μονοθέσια, περιμένουμε ειδικά τους πρώτους μήνες του 2022 να γίνουν πολλές αλλαγές και οι ομάδες να «αντιγράφουν» η μία τις πρωτοτυπίες της άλλης. Ωστόσο, το όριο του προϋπολογισμού και οι αυστηρότεροι τεχνικοί περιορισμοί που επιβάλλουν οι νέοι κανονισμοί σίγουρα θα είναι ο χειρότερος… εχθρός των μηχανικών.

Στα μονοθέσια του 2022 οι αεροδυναμικές ροές θα τείνουν να μετατοπίζονται και στη συνέχεια να διασκορπίζονται πιο εύκολα προς τα έξω. Έχοντας εντελώς διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά στα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα, το επίπεδο της παραγόμενης κάθετης δύναμης θα είναι σαφώς χαμηλότερο.

Εξαρχής, άλλωστε, είχε καταστεί σαφές ότι ο μεγάλος στόχος της FIA είναι η εξάλειψη του γνωστού φαινομένου του «ακάθαρτου αέρα» στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Με λιγότερο «ακάθαρτο αέρα», θα αυξηθούν σημαντικά οι δυνατότητες προσπεράσεων και θα μεγιστοποιηθεί συνολικά η απόδοση του μονοθεσίου, χάρη στο νέο πάτωμα και τον τεραστίων διαστάσεων διαχύτη.

Μέσα σε όλα αυτά, κομβικό σημείο αναμένεται να αποτελέσει η όσο το δυνατόν ταχύτερη «κατανόηση» του τρόπου λειτουργίας των νέων ελαστικών της Pirelli. Η πρώτη σεζόν των ελαστικών 18 ιντσών αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο ευρείας ανάλυσης από τις ομάδες, μιας και μόνο και μόνο εξαιτίας αυτής της αλλαγής χρειάστηκε να διαφοροποιηθεί εντελώς η σχεδιαστική προσέγγιση στον τομέα των αναρτήσεων.

Όσο πιο σύντομα, λοιπόν, βρεθεί αυτή η «χρυσή τομή» στον τομέα της ρύθμισης της ανάρτησης και της διαχείρισης των ελαστικών, τόσο πιο άμεσα θα είναι τα αποτελέσματα για την εκάστοτε ομάδα.

Οι ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών αναμένεται να είναι χαμηλότερες στον πίσω άξονα κατά 3-4 psi σε σχέση με το 2021 και κατά 1-2 psi εμπρός. Πέρα από την καλή συνολική απόδοση, θα είναι σημαντικό τόσο για την Pirelli όσο και για τις ομάδες να μπορούν να παρέχουν αξιοπρεπή επίπεδα πρόσφυσης στις στροφές, ώστε να αποφεύγεται η ολίσθηση και η υπερθέρμανση των ελαστικών.

Σε κξάθε περίπτωση, μιλάμε για μια σεζόν με τεράστιες αλλαγές, οι οποίες δεν είναι απαραίτητο ότι θα μπορέσουν να γίνουν άμεσα κατανοητές από όλους τους πιλότους. Όσο πιο σύντομα κάθε οδηγός μπει στο κλίμα και αντιληφθεί πόσο διαφορετικό είναι το μονοθέσιό του σε σύγκριση με το 2021, τόσο πιο άμεσα θα είναι τα αποτελέσματά του.