Ράλι Ακρόπολις 2021: Η «ιστορική» Λαμία ή το «σύγχρονο» Λουτράκι το επίκεντρο;


Πού θα βρίσκεται το «κέντρο» του «Ράλι Ακρόπολις», το οποίο θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου στη χώρα μας; Επιχειρούμε να λύσουμε τον… γρίφο!

Δεν έχει στεγνώσει ακόμα το μελάνι από την είδηση της επιστροφής του Ράλι Ακρόπολις στη χώρα μας και ήδη έχει ξεκινήσει μία μεγάλη κουβέντα αναφορικά με το εάν ο εθνικός μας αγώνας θα πρέπει να έχει ως κέντρο του τη Λαμία ή το Λουτράκι.

Στην πραγματικότητα, αυτή η... παρασκηνιακού επιπέδου κουβέντα έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό, ωστόσο, παρέμενε σε επίπεδο… κουτσομπολιού, από τη στιγμή που δεν υπήρχε επίσημη απόφαση περί επιστροφής τους Ακρόπολις στο πρόγραμμα του WRC.

Δεν χωρά αμφιβολία ότι η Λαμία είναι η πόλη, κοντά στην οποία βρίσκονται οι πιο ιστορικές ειδικές διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις. Ονόματα όπως Ταρζάν, Παύλιανη, Βωξίτες, Καρούτες, Ελάτεια, Θήβα και πολλά άλλα έχουν συνδυαστεί με το Ράλι Ακρόπολις.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως πολλές ομάδες τα τελευταία χρόνια έχουν επιλέξει τη συγκεκριμένη περιοχή της Φθιώτιδας, της Φωκίδας αλλά και της Βοιωτίας, προκειμένου να κάνουν δοκιμές.

Η Λαμία, εξάλλου, αποτέλεσε το κέντρο του εθνικού μας αγώνα, τα τελευταία χρόνια διεξαγωγής του, στο πλαίσιο του ERC. Τούτο, βεβαίως, δεν μπορεί να αποτελεί θέσφατο για μία οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί το επόμενο χρονικό διάστημα. Κι αυτό, διότι η Λαμία, είναι μεν ένας ιστορικός προορισμός για το Ακρόπολις, εν τούτοις παρουσιάζει ένα σημείο σημαντικό μειονέκτημα συγκριτικά με το Λουτράκι: την έλλειψη μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων.

Το Λουτράκι συνδύασε το όνομά του με τη διεξαγωγή άκρως επιτυχημένων αγώνων στα τέλη της δεκαετίας το 2000 και στις αρχές αυτής του 2010. Ναι, μπορεί να μην είναι το παραδοσιακό κέντρο αγώνα, ωστόσο αποτελεί έναν σύγχρονο προορισμό, ο οποίος μπορεί να εγγυηθεί την ασφαλή διεξαγωγή του Ακρόπολις. Κάτι εξόχως σημαντικό, ειδικά όταν μιλάμε για έναν αγώνα που έρχεται να αντικαταστήσει έναν άλλον, με αφορμή την πανδημία.

Το γεγονός πως στο Λουτράκι υπάρχει το Club Hotel Casino Loutraki, το οποίο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό bootcamp, είναι κάτι κομβικό. Κι αυτό διότι θα εξασφαλίσει σε μεγάλο βαθμό το ότι οι εμπλεκόμενοι με τον αγώνα, όπως τα πληρώματα και τα μέλη των ομάδων, θα βρίσκονται σε έναν ελεγχόμενο χώρο, στον οποίον θα έχουν πρόσβαση μόνον όσοι είτε θα είναι εμβολιασμένοι, είτε θα είναι εφοδιασμένοι με το απαραίτητο μοριακό τεστ.

Συν τοις άλλοις, στην ευρύτερη περιοχή του Λουτρακίου, έχουν κατασκευαστεί και άλλες ξενοδοχειακές μονάδες, σύγχρονες, και ικανές να φιλοξενήσουν πάρα πολύ κόσμο, κάτι πολύ σημαντικό για την ομαλή διεξαγωγή του ράλι Ακρόπολις.

Επιπρόσθετα, το Λουτράκι έχει ακόμα ένα σημαντικό πλεονέκτημα: η απόσταση του από την Αθήνα είναι πολύ μικρότερη από ότι αυτή της Λαμίας, ενώ, επί της ουσίας, είναι... μία ευθεία από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και από το λιμάνι της Πάτρας, το οποίο αναμένεται να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες του WRC, προκειμένου να έρθουν τα φορτηγά τους στη χώρα μας.

Είναι παραπάνω από προφανές, πως όλα αυτά θα υπολογιστούν ιδιαίτερα από την διοργάνωση του αγώνα. Φυσικά, κανείς δεν θα μπορούσε να αποκλείσει το ενδεχόμενο ενός… συνδυασμού. Τι εννοούμε; Πώς το service park του αγώνα θα μπορούσε να βρίσκεται στο Λουτράκι, όμως μία από τις αγωνιστικές ημέρες, η Παρασκευή ή το Σάββατο, να διεξαχθεί σε παραδοσιακές «ακρόπολικές» ειδικές διαδρομές, στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας.

Για να συμβεί αυτό απαιτείται η δημιουργία ενός remote service park, το οποίο θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης αγωνιστικής ημέρας. Κάτι που είχε συμβεί και στο παρελθόν, με ιδιαίτερη επιτυχία, στην περιοχή της Ιτέας.

Σε κάθε περίπτωση, πρόθεση των διοργανωτών είναι να αξιοποιήσουν τα 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα που προβλέπουν οι κανονισμοί αναφορικά με την διεξαγωγή των αγώνων του WRC. Βεβαίως, από τη στιγμή που το Ακρόπολις αντικαθιστά αγώνα, δεν είναι υποχρεωμένοι οι διοργανωτές να εξαντλήσουν αυτά τα 300 χιλιόμετρα.

Ωστόσο είναι δεδομένο πώς στο πρόγραμμα του Ακρόπολις του 2021, θα δούμε πολλά αγωνιστικά χιλιόμετρα, ενδεχομένως και τα 300, και πώς σίγουρα στο πρόγραμμα θα συμπεριληφθούν σπουδαίες και ιστορικές ειδικές διαδρομές, συνυφασμένες με το όνομα «Ακρόπολις».