Ricciardo όπως... Senna και Schumacher


ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΑΝ ΠΙΛΟΤΟ ΤΗΣ FORMULA 1 ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΕΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΛΛΟΙ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΓΙΖΑΝ.

Και στο Μονακό φέτος ο Daniel Ricciardo απέδειξε περίτρανα για ποιόν λόγο θεωρείται το «μήλον της έριδος» αυτή τη στιγμή στην αγορά των πιλότων, με τη Ferrari να θέλει να τον εντάξει στο δυναμικό της από την επόμενη σεζόν, τη Mercedes να τον… γλυκοκοιτάζει και τη Red Bull να επιθυμεί διακαώς να ανανεώσει τη συνεργασία μαζί του.

Η διαχείριση του αγώνα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου ήταν υποδειγματική από τον Αυστραλό. Ενός αγώνα που φαινόταν να κυλά ιδανικά γι’ αυτόν, με μιαν άνετη pole position κι ένα πρώτο stint στο οποίοι κατάφερνε να διατηρεί εύκολα ή δύσκολα πίσω του τον Sebastian Vettel. Μέχρι τη στιγμή που ξεκίνησαν τα προβλήματα με τον κινητήρα της Renault.

Με το υβριδικό σύστημα να δυσλειτουργεί για περίπου 55 γύρους, ο Ricciardo απέδειξε πως με ψυχραιμία μέσα στο κόκπιτ και με τις κατάλληλες κατευθύνσεις από το pit wall, ακόμα και το ανέφικτο, μπορεί να γίνει εφικτό. Η βλάβη στο MGU-K στέρησε από τον Αυστραλό αυτό το προβάδισμα των 3-4 δεκάτων στον γύρο που είχε έναντι των Ferrari και των Mercedes.

Όμως ό,τι έχανε λόγω ισχύος ο Ricciardo, το κέρδιζε λόγω… μυαλού. Όχι μόνο του δικού του, αλλά και του Adrian Newey. Δεν χωρά αμφιβολία πως ο Ricciardo έκανε ακριβώς αυτό που έπρεπε. Οδήγησε προσηλωμένα, ακολουθούσε πιστά τις οδηγίες από το pit wall, στους στενούς δρόμους του Μονακό είχε τον νου του και στο πώς θα άλλαζε συνεχώς ρυθμίσεις από το τιμόνι της RB14 κι εν τέλει βγήκε ανακουφισμένος από το κόκπιτ.

«Και πού κολλάει το μυαλό του Newey;» θα ρωτήσετε εύλογα. Μα αν δεν είχε σχεδιάσει ένα τόσο καλό μονοθέσιο, το οποίο στο Μονακό έδειχνε από την Πέμπτη πως είχε τον πρώτο λόγο για τη νίκη, η Red Bull θα είχε χάσει… τα αυγά και τα πασχάλια, μιας και η έλλειψη ισχύος του μοτέρ της Renault είναι παραπάνω από εμφανής. «Μα, γι’ αυτό πληρώνεται ο Newey» θα πείτε. Ναι, αλλά κι άλλοι γι’ αυτό πληρώνονται, όμως ο Newey το κάνει τέλεια!

Σπουδαία νίκη για τον Ricciardo, ο οποίος θύμισε κάτι από… Ayrton Senna και Michael Schumacher. Ξέρω, ίσως κάποιοι να το χαρακτηρίσετε ιεροσυλία. Όμως δεν είναι. Ο Ricciardo πήρε μια παληκαρίσια νίκη οδηγώντας δίχως έβδομη σχέση για τα 2/3 του αγώνα. Το 1991 στη Βραζιλία ο αείμνηστος Ayrton είχε πρόβλημα στο κιβώτιο και έμεινε «κολλημένος» στην έκτη σχέση στο τέλος του αγώνα. Όμως πήρε τη νίκη κι ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, έστω κι αν χρειάστηκε να τον βγάλουν από το κόκπιτ οι άνθρωποι της διοργάνωσης, διότι ήταν εξουθενωμένος.

Και μια τριετία αργότερα ο Schumacher είδε το κιβώτιο της Benetton να κολλάει στην πέμπτη σχέση στη Βαρκελώνη, σχεδόν από την αρχή του αγώνα. Όμως όχι μόνον έκανε πιτ στοπ κι εκκίνησε εκ νέου με… πέμπτη,  αλλά κατάφερε να βρει νέες γραμμές στην πίστα κατά τη διάρκεια του αγώνα, ώστε στις αργές στροφές να μην χρειάζεται να ρίξει πολύ τις στροφές του κινητήρα με κίνδυνο να του σβήσει.

Στα δύσκολα φαίνονται οι ικανοί, λοιπόν. Και ο Daniel Ricciardo δικαιωματικά με την εμφάνισή του στο Μονακό μπορεί να θεωρείται ως ένας από τους ικανότερους πιλότους της γενιάς του…

 

Grand Prix Μονακό – Αποτελέσματα αγώνα

1. Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1h42m54.807s

2. Sebastian Vettel

Ferrari

7.336s

3. Lewis Hamilton

Mercedes

17.013s

4. Kimi Raikkonen

Ferrari

18.127s

5. Valtteri Bottas

Mercedes

18.822s

6. Esteban Ocon

Force India/Mercedes

23.667s

7. Pierre Gasly

Toro Rosso/Honda

24.331s

8. Nico Hulkenberg

Renault

24.839s

9. Max Verstappen

Red Bull/Renault

25.317s

10. Carlos Sainz

Renault

1m09.013s

11. Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1m09.864s

12. Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m10.461s

13. Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

1m14.823s

14. Stoffel Vandoorne

McLaren/Renault

+1 γύρος

15. Romain Grosjean

Haas/Ferrari

+1 γύρος

16. Sergey Sirotkin

Williams/Mercedes

+1 γύρος

17. Lance Stroll

Williams/Mercedes

+2 γύροι

Εγκατέλειψαν

Charles Leclerc

Sauber/Ferrari

Στον 70ό γύρο

Brendon Hartley

Toro Rosso/Honda

Στον 70ό γύρο

Fernando Alonso

McLaren/Renault

Στον 52ο γύρο

 

Βαθμολογία οδηγών

1. Lewis Hamilton

110

2. Sebastian Vettel

96

3. Daniel Ricciardo

72

4. Valtteri Bottas

68

5. Kimi Raikkonen

60

6. Max Verstappen

35

7. Fernando Alonso

32

8. Nico Hulkenberg

26

9. Carlos Sainz

20

10. Kevin Magnussen

19

11. Pierre Gasly

18

12. Sergio Perez

17

13. Esteban Ocon

9

14. Charles Leclerc

9

15. Stoffel Vandoorne

8

16. Lance Stroll

4

17. Marcus Ericsson

2

18. Brendon Hartley

1

19. Romain Grosjean

0

20. Sergey Sirotkin

0

 

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. Mercedes

178

2. Ferrari

156

3. Red Bull/Renault

107

4. Renault

46

5. McLaren/Renault

40

6. Force India/Mercedes

26

7. Toro Rosso/Honda

19

8. Haas/Ferrari

19

9. Sauber/Ferrari

11

10. Williams/Mercedes

4