Η τεχνολογική υπεροχή του υβριδικού συστήματος e:HEV της Honda


Ηλεκτροκίνηση 80% σε μικτές συνθήκες προσφέρει το Jazz e:HEV. Η κίνηση στους τροχούς μεταδίδεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο κινητήρας βενζίνης 1.5 λίτρου DOHC i-VTEC, λειτουργεί για να φορτίσει την μπαταρία στο 80% και μόνο σε υψηλές ταχύτητες κινεί τους τροχούς (20%).

  • 19/4/2021

H υβριδική τεχνολογία i-MMD της Honda περιλαμβάνει 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν για την κίνηση και έναν για τη φόρτιση της μπαταρίας. Η ειδοποιός διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι λειτουργεί σε πραγματικές συνθήκες και όχι μόνο για μείωση φορολογίας και καλή συμπεριφορά στον κύκλο τυποποιημένης μέτρησης.

Ο κινητήρας 1.5 i-VTEC συνδυάζεται με το πρωτοποριακό κιβώτιο e-CVT, δίχως ιμάντα και με ελάχιστα κινούμενα εξαρτήματα. Το e-CVT δεν είναι ένα συμβατικό CVT, καθώς αποτελείται από τους ηλεκτροκινητήρες, 2 σετ γραναζιών, 2 πολύδισκους συμπλέκτες και το διαφορικό. Σημειώνεται πώς η όπισθεν δεν έχει γρανάζια, γίνεται με ηλεκτροκίνητα και εντελώς αθόρυβα, ενώ κατά την επιτάχυνση υπάρχει μια τεχνητή «αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων» ώστε να μην λειτουργεί ο κινητήρας συνεχώς σε υψηλές στροφές (όταν πρέπει να φορτίσει ταχύτερα την μπαταρία)

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την υψηλή απόδοση του συστήματος που ανέρχεται στους 109 PS και την εντυπωσιακή ροπή των 253Nm στα επίπεδα ενός σύγχρονου κινητήρα turbo!

Ένα ακόμη σημαντικό προτέρημα του υβριδικού συστήματος είναι πώς εξασφαλίζει ηλεκτροκίνηση σε ποσοστό 80% σε μικτές συνθήκες οδήγησης, καθώς το Jazz e:HEV αντλεί ενέργεια από τον ηλεκτροκινητήρα! Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί για να φορτίσει τη μπαταρία σε ένα ποσοστό 80% και μόνο όταν οι περιστάσεις το απαιτήσουν (υψηλές ταχύτητες) θα μεταφέρει την ισχύ του στους κινητήριους τροχούς (20%).

Προγράμματα οδήγησης του προηγμένου υβριδικού συστήματος e:HEV

Το νέο Jazz e:HEV επιτυγχάνει έναν μοναδικό συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας, αξιοποιώντας τρία προγράμματα οδήγησης του υβριδικού συστήματος:

  • EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα
  • Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα
  • Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη

Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης στην πόλη, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με τη χρήση των EV Drive και Hybrid Drive. Στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, χρησιμοποιείται το Engine Drive, με μία on-demand υποστήριξη ελκτικής ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα για γρήγορη επιτάχυνση.

Στο Hybrid Drive, η περίσσεια ισχύος από το βενζινοκινητήρα μπορεί να μεταφέρεται για επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ γεννήτριας. Το EV Drive ενεργοποιείται επίσης κατά την επιβράδυνση, ανακτώντας ενέργεια μέσω της αναγεννητικής πέδησης για επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Οι αλλαγές μεταξύ των drive modes δεν γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες. Οι μηχανικοί του Jazz ασχολήθηκαν διεξοδικά προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν την υστέρηση στις αλλαγές. Οι υψηλόστροφοι ηλεκτροκινητήρας εξελίχθηκαν εσωτερικά από τη Honda. Οι στόχοι που τέθηκαν ήταν το χαμηλό βάρος, οι συμπαγείς διαστάσεις, η αποδοτική λειτουργία και η μέγιστη δυνατή ενεργειακή πυκνότητα (ειδική ισχύς). Στις 13.300 σ.α.λ., ο ηλεκτροκινητήρας παράγει έως 253 Nm ροπής προς όφελος της επιτάχυνσης στις χαμηλές ταχύτητες.

Αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, το οποίο χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αφετέρου πιο αθόρυβο.

Εκτός από την ομαλή επιτάχυνση που προσφέρει το e:HEV, η οδηγική άνεση στο νέο Jazz έχει αναβαθμιστεί χάρη στην ανάρτηση χαμηλών τριβών και τη βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος.