Εκπλήξεις στις πωλήσεις


Τι κοινό έχουν οι Dacia, Citroën, Lancia, Lexus και Mitsubishi; Τίποτε περισσότερο από τη γοητεία που εξασκεί η σημειολογία ενός σημαντικά αυξημένου ποσοστού πωλήσεων. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του «ACEA», του «Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων», το πρώτο εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στη Γηραιά ήπειρο έφτασαν τις 8.183.562, μειωμένες κατά 3,1% σε σχέση με τις αντίστοιχες το ίδιο χρονικό διάστημα του 2018. Ωστόσο, κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, και μάλιστα σε σημαντικό ποσοστό, συγκριτικά με πέρυσι. 

Η σημαντικότερη, ποσοστιαία αύξηση αφορά σε ένα «φάντασμα του παρελθόντος», τη Lancia! Ως γνωστόν, η εταιρεία δεν υφίσταται, πλέον, ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει εμπορικά μόνο στην ιταλική αγορά. Μάλιστα, σύμφωνα με τον «ANFIA», τον αντίστοιχο ιταλικό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου, το Ypsilon βρίσκεται στη δεύτερη θέση των πωλήσεων, στη μικρή κατηγορία οχημάτων, πίσω από το FIAT Panda.

Η Mitsubishi είναι η επόμενη εταιρεία με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πανευρωπαϊκά, η οποία έφτασε το 13,6%. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ανανεωμένο Outlander Plug-in Hybrid είναι αυτό που έδωσε τη μεγαλύτερη ώθηση στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Πίσω από αυτή, στην κατάταξη, βρέθηκε η Lexus, η οποία είδε αυξημένες τις πωλήσεις της κατά 11,1%, χωρίς να υπάρχει η συμβολή από το UX, το οποίο δεν είχε ενταχθεί στην γκάμα της και επί της ουσίας στην αγορά ακόμα.

Ακολούθησε η Dacia, με αύξηση ποσοστού 10,1%, συγκριτικά. Η ρουμανική εταιρεία, εξακολουθεί την ανοδική πορεία της, με το νέο Duster να συμβάλλει σημαντικά σε αυτή. Τέλος, την πρώτη πεντάδα με τις εταιρείες που είχαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση συμπληρώνει η Citroën, με ποσοστό 6,5%.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι υπάρχει και η περίπτωση της Alpine, με την καινούργια Α110. Η ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεών της έφτασε το 304,9% σε σχέση με το 2018. Όμως, ο αριθμός αυτός δεν ανταποκρίνεται σε πλήρες εξάμηνο, καθώς οι πωλήσεις της ξεκίνησαν λίγο πριν το περσινό καλοκαίρι.